
- گسترش محصولات تقلبی در سراسر جهان باعث شده تا برندهای لوکس همچون لوییس ویتون(Louis Vuitton)، ریچمونتز کارتیر(Richemont’s Cartier) و پرادا اسپا(Prada SpA)، سالانه متحمل میلیاردها دلار ضرر مالی شوند. گرچه در این زمینه راهحلها و ابتکاراتی ارائه شده است، اما هیچ کدام موفق نبودهاند زیرا گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که تا سال ۲۰۲۲ تجارت جهانی محصولات تقلبی به ۹۹۱ میلیارد دلار خواهد رسید، تقریباً دوبرابر سطوح ثبت شده در سال ۲۰۱۳. حال اتحادیهی «اتحادیهی بزرگترین تولیدکنندگان کالاهای لوکس» قصد دارد با استفاده از فناوری بلاکچین یک راهحل جدید برای ردیابی محصولات اصلی ارائه کند، یک ابزار کاربردی که به مصرفکنندگان اطمینان میدهد که کالای خریداری شده معتبر است.
برندهای لوکس بلاکچینی میشوند
سه برند شناخته شده و بسیار گرانقیمت جهان یعنی لوییس ویتون(Louis Vuitton)، ریچمونتز کارتیر(Richemont’s Cartier) و پرادا اسپا(Prada SpA)، قصد دارند یک راهحل مبتنی بر فناوری بلاکچین ارائه کرده و آن را در دسترس تمامی برندها شناخته شدهی جهان قرار دهند تا به واسطهی آن مشتریان از اصالت کالای خریداری شد اطمینان حاصل کرده و روند ردیابی محصولات شفافتر شود.
طبق گزارشات منتشر شده در رابطه با این موضوع، برندهای لوکس فوقالذکر در حال تشکیل یک کارگروه فعال حوزهی بلاکچین هستند تا در نهایت یک راهحل برای تایید و پیگیری اصالت کالا ارائه کنند.
این شرکت با انتشار بیانیهای مشترک در روز سهشنبه اعلام کردند که «اتحادیهی بزرگترین تولیدکنندگان کالاهای لوکس در جهان قصد دارد یک راهحل مبتنی بر فناوری نوظهور بلاکچین در دسترس همهی برندها و مارکهای لوکس قرار دهد تا اطمینان حاصل شود که خریداران کالای معتبر دریافت میکنند؛ علاوه بر این راهحل بلاکچین مذکور منجر به ردیابی شفافتر محصولات خواهد شد».
بلاکچین به همه کمک میکند
فناوری بلاکچین یک روش دیجیتال برای تایید تراکنشها است. به گفتهی آنتونیو بلونی(Antonio Belloni) مدیر ارشد برند لوییس ویتون در مصاحبهی مطبوعاتی مربوط به این رویداد اظهار داشت که این راهحل بلاکچینی به مشتریان اجازه خواهد داد تا با ارائهی گواهی رمزنگاری شده، تقبلی بودن یا اصل بودن محصول خریداری شده را تشخیص دهند.
پیش از این نیز چنین گواهیهایی در صنعت وجود داشته است، با این حال استفاده از فناوری بلاکچین در این زمینه باعث خواهد شد که این پروژه کا آئورا بلاکچین(AuraBlockchain) نامیده شده، عملکرد بهتری از خود نشان دهد.
برندهای لوکس جهان به دلیل گسترش محصولات تقلبی، سالانه متحمل میلیاردها دلار ضرر مالی میشوند. گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که تا سال ۲۰۲۲ تجارت جهانی محصولات تقلبی به ۹۹۱ میلیارد دلار خواهد رسید، تقریباً دوبرابر سطوح ثبت شده در سال ۲۰۱۳. این برآورد شامل کالاهای لوکس، کالاهای مصرفی و موارد دیگر از جمله دارو میشود.
نظر شما در رابطه با استفاده از راهحلهای بلاکچینی برای رسیدن به محصولات و کالاهای اصلی چیست؟ آیا اینگونه ابتکارات میتوانند به برندهای لوکس در زمینهی ردیابی محصولات کمک کنند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.