اخبار داخلیاخبار و مقالات

هیچ‌کس از اولین توکن غیرقابل انتقال(NFT) خود رسماً رونمایی کرد

سروش لشکری رپر و ترانه‌ساز ایرانی، در کانال رسمی خود در پلت‌فرم تلگرام از آغاز روند فروش کاور آخرین آلبوم خود به شکل توکن NFT خبر داده است

نکات برگزیده مطلب
  • سروش لشکری رپر و ترانه‌ساز شناخته شده‌ی ایرانی که با نام هنری «هیچ‌کس» فعالیت دارد، ساعاتی قبل در کانال رسمی خود در پلت‌فرم تلگرام از آغاز روند مزایده‌ی کاور جدیدترین آلبوم خود یعنی آلبوم «مجاز» خبر داده است. کاور این آلبوم که با توضیح «نمایی از آشفتگی درونی و بیرونی» عرضه شده است، قرار است در ازای بالاترین پیشنهاد به صورت توکن NFT در بلاک‌چین اتریوم بفروش برسد. این توکن NFT به معنای ورود رسمی هیچ‌کس به فضای صنعت رمزارزها و توکن‌های غیرقابل انتقال می‌باشد.

اولین توکن هیچ‌کس

سروش لشکری، رپر معرف و قدیمی ایرانی که با نام هنری «هیچ‌کس» فعالیت دارد، ساعاتی قبل در کانال تلگرامی خود از آغار روند فروش آلبوم جدید خود بر روی پلت‌فرم اوپن‌سی(OpenSea) خبر داد.

این رپر شناخته شده‌ی ایرانی در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۴ در تهران زاده شده و یکی از فرزندان پسر یک خانواده ۵ نفری می‌باشد. شایان ذکر است که سروش لشکری تا دو سالگی در آلمان زندگی کرده و سپس با مهاجرت خانوادگی به ایران، ساکن محله‌ی ونک تهران شده است.

حال در کانال رسمی وی در پلت‌فرم رسانه‌ی اجتماعی تلگرام اعلام شده که آلبوم «مجاز» که سال گذشته برای اولین بار منتشر شده است، اکنون در پلت‌فرم اوپن‌سی به صورت توکن‌های غیرقابل انتقال(NFT) برای مزایده قرار داده شده و کاربران می‌توانند به صورت عمومی در این مزایده شرکت کنند.

هیچکس هیچ‌کس آلبوم جدید سروش لشکری Hichkas
نمایی از آلبوم سروش لشکری در پلت‌فرم اوپن‌سی

البته طبق توضیحات ارائه شده برای این محصول، به نظر می‌رسد که پس از خرید توکن مذکور شما تنها مالک کاور آلبوم خواهید بود، یک توکن NFT که بر روی بلاک‌چین اتریوم عرضه شده و در توضیحات آن آمده است «نمایی از آشفتگی درونی و بیرونی».

در حال حاضر بالاترین پیشنهاد برای خرید این کاور یک توکن یونی(UNI با معادل تقریبی ۲۷ دلار) می‌باشد.

تاریخچه‌ی مختصر از هیچ‌کس

این رپر ایرانی ابتدا در سال ۱۳۷۹ با بازخوانی ترانه‌های انگلیسی کار خود را آغاز کرد، اما این بازخوانی‌ها با استقبال چندانی از سوی مخاطبین مواجه نشد و عملاً در این زمینه شکست خورد. پس از مدتی سروش لشکری کار خود را با نام مستعار «هیچ‌کس» مجدداً آغاز کرد. به گفته‌ی خودش « دلیل انتخاب اسم هیچ‌کس هم این بود که می‌خواستم یک تضاد ایجاد کنم با تأثیری که می‌خواهم در جهان بگذارم و حرف‌هایی که می‌زنم. هیچ‌کس نماد هیچ‌چیز نیست و من این را دوست دارم».

هیچ‌کس در سال ۱۳۸۵ آلبوم «جنگل آسفالت» را با آهنگ‌سازی مهدیار آقاجانی روی پلت‌فرم آی‌تیونز(iTunes) منتشر کرد. انتشار این آلبوم که حال و هوایی خیابانی داشت و موضوع ترانه‌های آن مشکلات اجتماعی کشور ایران بود، نام هیچ‌کس را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت و او را به موفق‌ترین خوانندهٔ رپ ایران در آن روزها بدل کرد.

وی در سال ۱۳۸۸ و پس از انتشار ترانه‌ای به نام «یه روز خوب میاد» از ایران خارج و در شهر لندن ساکن شد.

نظر شما در رابطه با عرضه‌ی کاور آلبوم هیچ‌کس به صورت توکن NFT چیست؟ آیا این رویداد باعث هموار شدن روند استفاده از توکن‌های غیرقابل انتقال برای هنرمندان ایرانی در داخل و خارج کشور خواهد شد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا