اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

دولت آمریکا استفاده‌ی عمومی از بیت کوین را تحمل نخواهد کرد!

موسس صندوق بریج واتر معتقد است که قانون‌گذاران آمریکایی می‌توانند قانون ممنوعیت مالکیت طلا که در دهه‌ی ۱۹۳۰ اعمال شده است را برای بیت کوین نیز اعمال کنند

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که بیت کوین در شرایط اصلاح قیمتی قرار گرفته و سرمایه‌گذاران نسبت به تداوم روند صعودی این دارایی دچار تردید شده‌اند، ری دالیو(Ray Dalio)؛ مدیر شناخته شده‌ی صندوق سرمایه‌گذاری بریج واتر اسوشییتز(Bridgewater Associates) اخیراً سناریوی تاریکی را برای بازار رمزارزها مطرح کرده است.

احتمال وضع قانون ممنوعیت مالکیت بیت کوین

بنیان‌گذار صندوق بریج واتر در روز بیست و چهارم مارس و در مصاحبه با مدیرمسئول یاهو فایننس(Yahoo Finance) اظهار داشت: احتمال زیادی وجود دارد که دولت آمریکا قانون ممنوعیت مالکیت بیت کوین را به ‌طور مشابه با قانون ممنوعیت مالکیت طلا(مصوب دهه‌ی 30 میلادی) ارائه کند.

دالیو اظهار داشت که در گذشته رهبران آمریکا نمیخواستند طلا با ارز فیات رقابت کرده و ابزار جایگزینی را برای ذخیره‌سازی ثروت ایجاد کند:

آن‌ها نمی‌خواستند فعالیت موازی ابزارهای مالی و یا پول‌های دیگری را شاهد باشند تا کنترل پول از دستشان خارج نشود. بنابراین فکر می‌کنم در شرایط خاصی امکان وضع ممنوعیت مشابهی برای بیت کوین وجود دارد. Ray Dalio

بر اساس گزارش کوینیت، دالیو در ماه ژانویه بیت کوین را «نو‌آوری بسیار بزرگ» خواند و آن را با طلا مقایسه کرده است. وی اظهار داشت که کارشناس رمزارز نیست اما امکان ردیابی بیت کوین وجود داشته و دولت آمریکا می‌تواند کاربران شبکه‌ی بیت کوین را شناسایی کند.

عملکرد بیت کوین به عنوان یک دارایی ثابت شده است

در سناریوی تاریک مطرح شده توسط دالیو نیز روزنه‌ی امید همچنان به چشم می‌خورد. وی اظهار داشت که بیت کوین آزمایش خود را به عنوان یک کلاس دارایی با موفقیت پشت‌سر گذاشته است.

عملکرد بیت کوین در طول ده سال گذشته به اثبات رسیده و شبکه‌ی بیت کوین هک نشده است و به‌طور کلی به درستی فعالیت می‌کند. بیت کوین توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است و روش ذخیره‌ی ثروت به‌نظر می‌رسد. این نو‌آوری همانند پول دیجیتالی است. تمامی مطالب عنوان شده از مزایای بیت کوین محسوب می‌شوند. Ray Dalio

دالیو یکی از منتقدان عملکرد متمرکز بانک‌های مرکزی محسوب می‌شود، در سال 2020 میلادی اعلام کرد که بانک‌های مرکزی کنترل بازارهای مالی را در اختیار گرفته‌اند و این بازارها دیگر از آزادی برخوردار نیستند.

 نظر شما نسبت به اظهارات اخیر بنیان‌گذار صندوق بریج واتر چیست؟ آیا دولت آمریکا ممنوعیتی که در دهه‌ی 30 میلادی برای مالکیت طلا وضع کرده بود را بر روی بیت کوین نیز اعمال خواهد کرد؟ با توجه به گسترش بی‌سابقه‌ی استفاده از بیت کوین در سطح جهان این سناریو امکان‌پذیر به‌نظر می‌رسد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا