اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

ماینرها محدودیت جدید شرکت انویدیا برای استخراج رمزارز را دور زدند!

شرکت انویدیا کارت‌های گرافیکی آر.تی.ایکس۳۰۶۰(RTX 3060) را به همراه ویژگی محدود کننده‌ی استخراج رمزارز عرضه کرده، اما بنظر می‌رسد که تلاش انویدیا برای کوتاه کردن دست ماینرها از کارت‌های گیمینگ شکست خورده است

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت انویدیا در راستای منافع خود و گیمرها اخیراً تصمیم گرفته تا دست ماینرها را از محصولات جدید گیمینگ این شرکت کوتاه سازد. در همین راستا محدود کننده‌ای را به همراه کارت گرافیکی آر.تی.ایکس ۳۰۶۰ عرضه کرده است تا استفاده از این محصول برای استخراج رمزارز را شناسایی کرده و هش‌ریت آن را به شدت کاهش دهد. با این وجود، بنظر می‌رسد که گروهی از ماینرها موفق شده‌اند تا به کمک اعمال تنظیمات سفارشی، محدودیت اعمال شده را دور بزنند.

دور زدن محدودیت کارت‌های گرافیکی آر.تی.ایکس3060 انویدیا

شرکت انویدیا(Nvidia) اخیراً تلاش کرده است با محدود ساختن توان محاسباتی محصولات جدید خود در زمان استفاده از کارت‌های گرافیکی آر.تی.ایکس3060(GeForce RTX 3060) برای استخراج رمزارز، دست ماینر‌ها را از کارت‌های گرافیکی گیمینگ خود کوتاه سازد.

بر اساس گزارش کوینیت، این شرکت کارت‌های گرافیکی ماینینگ سی.پی.ام(CMP) خود را برای فعالیت ماینرها معرفی کرده است.

حساب کاربری آی-لیک-وی.ان(I_Leak_VN) در توییتر اخیراً تصاویری را از دور زدن محدودیت اعمال شده توسط انویدیا منتشر کرده است. این تصاویر نشان می‌دهند که هشت کارت گرافیکی آر.تی.ایکس 3060 در سطح بالاتری از محدودیت اعمال شده توسط انویدیا(20-25 مگاهش بر ثانیه(MH/s)) در الگوریتم استخراج اتریوم(Ethash) رمزارز استخراج می‌کنند.

دور زدن محدودیت کارت گرافیکی آر.تی.ایکس 3060
دور زدن محدودیت کارت گرافیکی آر.تی.ایکس 3060

در همان روز، یک گروه ویتنامی فعال در حوزه‌ی استخراج رمزارز در شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک با انتنشار تصویری اعلام کرد که محدودیت انویدیا برای استفاده از کارت گرافیکی آر.تی.ایکس 3060 در حوزه‌ی استخراج رمزارز را دور زده است. آن‌ها پس از اعمال تغییرات سفارشی و تنظیمات اورکلاک مناسب توانستند به قدرت کامل این محصول برای استخراج اتریوم؛ یعنی 50 مگاهش بر ثانیه دست یابند.

پیچیدگی طراحی محدود کننده برای استخراج رمزارز

ظاهراً، ماینرها به کمک اعمال تغییرات سفارشی توانستند محدودیت‌های اعمال شده توسط شرکت انویدیا را دور بزنند. برایان دل ریزو(Bryan Del Rizzo)؛ مدیر روابط عمومی شرکت انویدیا در گذشته اعلام کرده بود که تعاملات امن در میان سخت‌افزار، درایور نرم‌افزاری و فریم ویر(Firmware) امکان دور زدن محدودیت هش‌ریت در محصولات جدید این شرکت را از بین خواهد برد. وی در حساب کاربری توییتر خود نوشته است:

این محدودیت تنها به درایور مربوط نمی‌شود و ارتباط امنی در میان درایو، تراشه‌ی گرافیکی آر.تی.ایکس3060 و تنظیمات بایوس(فریم ویر) کارت گرافیکی وجود دارد که از حذف محدودیت‌ها جلوگیری می‌کند. Bryan Del Rizzo

شرکت انویدیا در واکنش به کمبود کارت‌های گرافیکی خود و نارضایتی گیمر‌ها تصمیم گرفت تا محدود کننده‌ای را برای محصولات جدید خود طراحی و اعمال کند. این شرکت اعلام کرد که به دلیل بازدهی بالاتر استخراج اتریوم نسبت به دیگر رمزارزها تصمیم گرفته تا به‌طور ویژه این رمزارز را هدف اعمال محدودیت خود قرار دهد.

با این وجود، امکان دور زدن محدودیت‌های اعمال شده در کارت‌های گرافیکی آر.تی.ایکس 3060 ممکن است هجوم ماینرها به بازار این محصولات را نیز موجب شود. از آنجایی که شرکت انویدیا قصد دارد آر.تی.ایکس 3080 تی.آی(RTX 3080 Ti) را با همین محدودیت به بازار عرضه کند، شکست این پروژه چالش جدیدی را برای برنامه‌های آتی این شرکت ایجاد می‌کند.

نظر شما نسبت به شکسته شدن محدودیت‌های اعمال شده توسط انویدیا برای استخراج رمزارز چیست؟ آیا انویدیا رویکرد درستی را در مقابل ماینرها به عنوان گروه بزرگی از مشتریان محصولات خود در پیش گرفته است؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دکمه بازگشت به بالا