اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بیت کوین همچنان اولین انتخاب سرمایه‌گذاران برای فعالیت در بازار رمزارزهاست

گزارش جدید کوین‌شیرز(CoinShares) نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱ میلادی ۹۷ درصد از حجم سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها به بیت کوین اختصاص دارد

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که بازار رمزارزها اخیراً تغییرات گسترده‌ی قیمتی را تجربه کرده است، گزارش جدید کوین شیرز(CoinShares) نشان می‌دهد که بیت کوین به عنوان بزرگترین رمزارز بازار همچنان اولویت اصلی سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها محسوب می‌شود. حجم مبادلات بیت کوین در سال جاری میلادی به‌طور چشمگیری افزایش یافته و از ۲/۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ میلادی به بیش از ۱۲ میلیارد دلار رسیده است.

بیت کوین انتخاب اصلی سرمایه‌گذاران

گزارش شرکت کوین شیرز(CoinShares) که در روز بیست و پنجم ژانویه منتشر شده است، نشان می‌دهد که حجم دارایی سرمایه‌گذاری شده بر روی بیت کوین، 97 درصد از کل حجم دارایی‌های وارد شده به بازار رمزارزها در سال 2021 میلادی را شامل می‌گردد و در حقیقت بیت کوین انتخاب اول سرمایه‌گذاران برای فعالیت در بازار رمزارزها است.

جریان نقدینگی در بازار رمزارزها
جریان نقدینگی در بازار رمزارزها(واحد میلیون دلار)

بیت کوین 83 درصد از حجم سرمایه‌گذاری بر روی محصولات تحت مدیریت را تشکیل می‌دهد و محصولات سرمایه‌گذاری بیت کوین تنها 6/5 درصد از کل حجم مبادلات بیت کوین را تشکیل می‌دهد. با توجه به تجربه‌ی بازار صعودی بیت کوین در ماه ژانویه، حجم مبادلات روزانه‌ی بیت کوین نیز افزایش یافته است و از متوسط 2.2 میلیارد دلار در سال 2020 میلادی به 12/3 میلیارد دلار در سال جاری میلادی رسیده است.

بر اساس گزارش کوین شیرز حجم سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها در هفته‌ی گذشته به بیشینه‌ی 1/3 میلیارد دلار رسیده است. این شرکت افزود: «ما معتقدیم با توجه به سرعتی که بیت کوین به سطوح بیشینه‌ی جدید دست یافته است، سرمایه‌گذاران از تغییرات قیمت این دارایی کاملاً مطلع بوده‌اند.»

سرمایه‌گذاران رویکرد محتاطانه‌تری را در پیش گرفته‌اند

بر اساس داده‌های ارائه شده، در طول یک هفته‌ی گذشته به ارزش 34 میلیون دلار به بازار اتریوم وارد شده است. در حقیقت از ابتدای ماه دسامبر تاکنون سرمایه‌گذاران محتاطانه رفتار کرده‌اند و جریان ورود دارایی‌ها به این بازار محدودتر شده است.

بیت کوین و اتریوم در سال 2021 میلادی به سطوح بیشینه‌ی جدیدی دست یافته‌اند. بیت کوین در روز هشتم ژانویه بیشینه‌ی جدیدی را در سطح 42 هزار دلاری بر جای گذاشته است و اتریوم نیز در روز نوزدهم ژانویه بیشینه‌ی جدیدی را در محدوده‌ی 1430 دلاری تجربه کرده است. با این وجود، هر دو دارایی پس از دستیابی به سطوح بیشینه‌ی جدید در شرایط اصلاح قیمتی قرار گرفته‌اند که در نتیجه‌ی آن قیمت بیت کوین به کمتر از 30 هزار دلار و قیمت اتر نیز به محدوده‌ی 1000 دلاری رسیده است.

تحلیلگران کوین شیرز معتقدند که انتشار دیدگاه وزیر خزانه‌داری آمریکا نسبت به صنعت رمزارزها در روز نوزدهم ژانویه نگرانی فعالان بازار رمزارزها را موجب شده است و در نتیجه این اتفاق را می‌توان به عنوان یکی از دلایل تجربه‌ی شرایط اصلاح قیمتی در بازار رمزارزها در نظر گرفت. بر اساس گزارش کوینیت، یلن در جلسه‌ی پرسش و پاسخ مجلس سنا رمزارزها را ابزاری برای فعالیت‌های مجرمانه ارزیابی کرده بود. با این وجود وی اظهار داشت که رمزارزها دارای پتانسیل بهبود سیستم مالی هستند.

نظر شما نسبت به گزارش اخیر کوین‌شیر از بازار رمزارزها چیست؟ آیا در آینده نیز همچنان بیت کوین انتخاب اصلی سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها باقی خواهد ماند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا