اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

موسسه‌ی تحقیقاتی آلمانی قصد استفاده از بلاک‌چین را در سیستم‌های سنسور RFID بی‌سیم دارد

براساس اطلاعیه‌ی خبری منتشر شده در 22 فوریه، موسسه‌ی IPMS (موسسه‌ی میکروسیستم‌های فوتونی Fraunhofer) که در Dresden آلمان واقع شده، قصد دارد از مفهوم بلاک‌چین برای توسعه‌ی سیستم‌های سنسور شناسایی رادیویی بی‌سیم در بخش لجستیک(تدارکات) استفاده کند.

استفاده از راهکارهای بلاک‌چین برای ذخیره‌ی غیرمتمرکز داده‌های تولید شده توسط سنسورهای RFID در این زمینه می‌تواند از طریق روش‌های منحصر به فرد برای هر مشتری امکان‌پذیر باشد. Fraunhofer IPMS راهکارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اختصاصی برای مشتریان خود توسعه می‌دهد و نیازهای اختصاصی آن‌ها را با استفاده از شبیه‌سازی‌ها آنالیز می‌کند.

اگر چه Fraunhofer IPMS هنوز محصولی را بر مبنای بلاک‌چین تولید نکرده است، اما راهکارهای نرم‌افزاری برای سیستم‌های سنسور RFID بی‌سیم را که با تکنولوژی بلاک‌چین می‌توان توسعه داد در نمایشگاه بین المللی توزیع – حمل و نقل و پشتیبانی (LogiMat) معرفی خواهد کرد. این نمایشگاه که در روزهای 13 تا 15 مارچ 2018 در اشتوتگارت آلمان برگزار می‌شود، بزرگترین نمایشگاه اروپا در زمینه‌ی صنایع لجستیک(تدارکات) می‌باشد.

براساس اطلاعیه‌ی خبری این انستیتو، Fraunhofer IPMS پتانسیل بالایی در استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین برای مدیریت داده‌های زنجیره‌های عرضه در اتوماسیون و تدارکات می‌بیند و می‌گوید: “سرعت بخشید به تحویل‌ها، جلوگیری از تقلب و اشتباهات و کاهش هزینه‌ها و هدررفت سرمایه” از جمله مزایای استفاده از بلاک‌چین است.

دکتر Andreas Weder، رهبر گروه در Fraunhofer IPMS، می‌گوید، ذخیره‌ی داده‌های تولید شده توسط فرستنده‌های سنسور RFID در بلاک‌چین، این امکان را می‌دهد که این داده‌ها در زنجیره‌ی تامین، قابل اعتماد و ردیابی باشند:

فرستنده‌های Passive سنسور RFID ما، پارامترهای فیزیکی مانند، رطوبت، ارتعاش یا درجه حرارت را اندازه‌گیری کرده و اطلاعات آن‌ها را بصورت بی‌سیم به منبعی که انرژی را تامین می‌کند، ارسال می‌کنند.

گروه آلمانی Blockchain Bundesverband پیش‌تر گفته بود که دولت آلمان یک چهارپوب قانونی برای قانون‌گذاری تکنولوژی‌های بلاک‌چین در راستای استقبال از صنعت بلاک‌چین تعیین خواهد کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
cointelegraph

محسن پرهیزکار (MaKenZi)

لیسانس نرم‌افزار، علاقه‌ی بسیار به بلاگینگ، تردینگ و ماینینگ - مدیر ارشد موبایلستان 2007-2012 - بلاگر رسمی نوکیا 2011-2012 - بلاگر رسمی ال‌جی 2014-2015 - نویسنده‌ی فوت‌وفن 2014-2015
دکمه بازگشت به بالا