اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

سرمایه‌گذاران به هر قیمتی حاضرند بیت کوین خریداری کنند!

در نتیجه‌ی افزایش قیمت بیت کوین به بیش از ۲۳ هزار دلار اختلاف میان اوراق صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها و ارزش دارایی‌هایی که این صندوق‌ها در اختیار دارند به شدت افزایش یافته است

نکات برگزیده مطلب
  • بازار صعودی اخیر رمزارزها دیدگاه خوش‌بینانه‌ای را در میان سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است و در نتیجه توجه رسانه‌ها نیز به این حوزه جلب شده است. با وجود بازدهی مطلوب بیت کوین در طول چند ماه گذشته اوراق صندوق‌هایی که بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند و در حقیقت امکان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار رمزارزها را فرآهم می‌کنند نیز به شدت افزایش یافته است. بر اساس گزارش نشریه‌ی بلومبرگ اوراق صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌وایز(BITW) هم‌اکنون در سطح چند برابری ارزش دارایی‌های این صندوق مبادله می‌گردد.

افزایش شدید قیمت اوراق مشتقات بیت کوین

بر اساس گزارش نشریه‌ی بلومبرگ(Bloomberg)؛ در نتیجه‌ی افزایش اخیر قیمت بیت کوین به بیش از 23 هزار دلار، شاخص 10 رمزارز بیت‌وایز(Bitwise 10 Crypto Index Fund) با نماد بی.آی.تی.دابلیو(BITW) به‌طور پرمیوم(در سطح قیمتی بالاتری از قیمت معاملاتی) و 650 درصد بالاتر از ارزش دارایی‌های این صندوق مبادله شده است. در همین زمان اوراق گری‌اسکیل بیت کوین تراست(GBTC) نیز 34 درصد بالاتری از ارزش واقعی این اوراق و به‌طور پرمیوم مبادله شده است.

این واقعیت نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بزرگ و کسب و کارهای خانوادگی مجبور هستند برای خرید این اوراق هزینه‌ی بالاتری را نسبت به خرید دارایی‌های اصلی پرداخت کنند. اما بازدهی 200 درصدی بیت کوین در طول یک سال گذشته موجب شده است تا سرمایه‌گذاران به دلیل ترس از دست دادن فرصت سرمایه‌گذاری ترجیح بدهند هزینه‌ی اضافی را برای خرید این اوراق پرداخت کنند و در نتیجه‌ی ایجاد هیجان تقاضا یرای محصولات مبتنی بر رمزارزها افزایش یافته است. در حقیقت سرمایه‌گذارانی که عملکرد بیت کوین توجه آن‌ها را جلب کرده است اما به هر دلیلی از سرمایه‌گذاری مستقیم در این حوزه اجتناب می‌کنند، اوراق گری‌اسکیل بیت کوین تراست و یا بی.آی.تی.دابلیو با وجود تحمیل هزینه‌های جانبی به سرمایه‌گذاران همچنان جذاب به‌نظر می‌رسد.

آیا خرید اوراق به‌طور پرمیوم منطقی است؟

اما پاسخ به این پرسش که آیا خرید اوراق به‌طور پرمیوم منطقی است؟ به سادگی و بدون در نظر گرفتن فاکتور‌های مختلف امکان‌پذیر نیست. جیمز سیفارت(James Seyffart) تحلیلگر صندوق‌های قابل معامله در بورس نشریه‌ی بلومبرگ اظهار داشت: «یقیناً از دیدگاه من خرید این اوراق به‌طور پرمیوم منطقی به‌نظر نمی‌رسد. اما فکر می‌کنم که پرداخت هزینه‌ی اضافی تا سطح مشخصی منطقی است و سرمایه‌گذارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب می‌کنند، برای دسترسی به بیت کوین به گزینه‌های بهتری دسترسی ندارند.»

قیمت اوراق بی.آی.تی.دابلیو از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون 165 درصد افزایش یافته است و در نتیجه نسبت به بیت کوین و اتر صعود شدید‌تری را تجربه کرده است. در طول همین زمان ارزش اوراق گری‌اسکیل بیت کوین تراست نیز 40 درصد افزایش یافته است. این پدیده موجب افزایش فاصله میان محصولات مشتق و ارزش دارایی‌های پایه شده است.

با این وجود، در حالی که هنوز صندوق‌های قابل معامله در بورس(ETF) بیت کوین و دیگر رمزارزها توسط سازمان‌های قانون‌گذاری تایید نشده‌اند، این اوراق امکان سرمایه‌گذاری افراد بیشتری را در بازار رمزارزها فرآهم می‌کنند.

نظر شما نسبت به افزایش شدید قیمت اوراق مشتقات بیت کوین چیست؟ آیا خرید این اوراق به‌طور پرمیوم منطقی به‌نظر می‌رسد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام و وقت بخیر
    با توجه به تحریم ایران توسط بایننس چه صرافی معتبر غیر ایرانی رو پیشنهاد میدید تا بشه به طور بلند مدت بیتکوین خریداری کرد که مشکلی در واریز و برداشت و فیلترینگ نداشته باشیم؟ و ولت مناسبش رو هم معرفی بفرمایید.

    و سوال آخر اینکه من اکانت بایننس دارم و همچنین کیف پولی که بشه واریز و برداشت رو انجام داد. چون داخل ایران هستم آیا اگر همیشه از یک فیلتر شکن و یک ip استفاده کنم باز هم ممکنه مشکلی ایجاد بشه؟
    ممنون

    1. سلام

      صرافی کوینکس-Coinex خوبه. ولت کوینومی-Coinomi.

      در بایننس اگر از یک آی‌پی استفاده کنید احتمال اینکه مشکل پیش بیاد کمه ولی هیچوقت به صفر نمیرسه. ولی با مسئولیت خودتون این کار رو انجام بدید.

      1. سلام مجدد به شما.
        برام سوالی پیش اومد و اون اینه که چطور مبلغ دلاری رو به Coinex واریز کنیم؟
        آیا از طریق وب مانی یا تی سی ولت امکان پذیره؟ اگر غیر از وب مانی هم راه دیگه هست رو بفرمایید.
        پیشاپیش بابت راهنماییتون از شما ممنونم

        1. سلام، توی صفحه‌ی اصلی نرم‌افزار اندروید کوینکس(یا داخل مرورگر) گزینه‌ای به اسم Buy crypto هستش که کارت‌های ویزا و مسترکارت و یکی دوتا کارت اعتباری دیگه رو ساپورت می‌کنه. از اونجا مستقیم می‌تونید خرید کنید.

دکمه بازگشت به بالا