اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

مارک کوبان به وجود تقاضای گسترده در بازار بیت کوین اعتراف کرد

این کارآفرین و سرمایه‌گذار شناخته شده‌ی آمریکایی معتقد است که تغییر توازن تقاضا و عرضه‌ در بازار بیت کوین افزایش قیمت این دارایی را موجب شده است

نکات برگزیده مطلب
  • مارک کوبان(Mark Cuban)؛ یکی از منتقدان بیت کوین محسوب می‌گردد که با وجود فعالیت در بازارهای مالی همواره نسبت به پذیرش بیت کوین تردید داشته است. با این وجود به‌نظر می‌رسد که دیدگاه این سرمایه‌گذار نسبت به بیت کوین نیز تغییر کرده است و هم‌اکنون بیت کوین را روشی برای ذخیره‌ی ثروت ارزیابی می‌کند.

میزان تقاضا از سطح عرضه‌ی در بیت کوین سبقت جسته است

گذشت زمان و اثبات عملکرد مطلوب بیت کوین، دیدگاه بسیاری از منتقدان بیت کوین را نسبت به این دارایی تغییر داده است. مارک کوبان(Mark Cuban)؛ کارآفرین میلیاردر آمریکایی که به عنوان یکی از منتقدان رمزارزها نیز شناخته می‌شود، اخیراً اظهار داشته است که بیت کوین را می‌توان برای ذخیره‌ی ثروت مورد استفاده قرار داد.

بر اساس گزارش کوینیت، وی در سپتامبر سال گذشته‌ی میلادی بیت کوین را «ارز کلکسیونی» توصیف کرده بود که کاربردی ندارد. همچنینی اظهار داشته است که موز را به بیت کوین ترجیح می‌دهد.

در آن زمان، کوبان نسبت به کاربرد بیت کوین به عنوان روشی مناسب برای ذخیره‌ی دارایی‌ها تردید داشته است. اما هم‌اکنون کوبان بیت کوین را به عنوان روش ذخیره‌ی دارایی‌ها به رسمیت می‌شناسد. وی همچنین اظهار داشت که تقاضا برای این دارایی کمیاب به وضوح از سطح عرضه‌ی بیت کوین سبقت جسته است. کوبان افزود:

واضح است که من بیت کوین را نادیده نمی‌گیرم و آن را همانند دیگر فن‌آوری‌ها در‌نظر می‌گیرم. بیت کوین نیز همانند دیگر دارایی‌ها ویژگی‌های مثبت و منفی مختلفی را دارد و بسیاری از توسعه‌دهندگان در سراسر جهان برای بهبود آن تلاش می‌کنند. هم‌اکنون شرایط به نفع کسانی است که برای توسعه‌ی بیت کوین تلاش می‌کنند. بیت کوین به عنوان ابزاری برای حفظ ارزش دارایی‌ها عمل می‌کند و در نتیجه مردم به این نو‌آوری علاقه‌مند شده‌اند. Mark Cuban

استفاده از بیت کوین به عنوان دارایی امن از دیدگاه مارک کوبان

کوبان در مصاحبه با خبرگزاری سی.ان.بی.سی(CNBC) اظهار داشت که رمزارزها هرگز جایگزین ارزهای سنتی نخواهند شد و همچنین دارایی امن در برابر سقوط اقتصادی جهان محسوب نمی‌شوند:

تلاش طرفداران بیت کوین برای معرفی این دارایی به عنوان دارایی امن در برابر سناریو‌های مختلف فجایع اقتصادی اهمیتی ندارد. زیرا بیت کوین این‌گونه نیست. Mark Cuban

کشورها برای محافظت از ارزهایی که منتشر کرده‌اند و همچنین بهبود توانایی اخذ مالیات تلاش می‌کنند، بنابراین بسیاری از مردم بیت کوین را یک ابزار کاربردی و فراتر از روش ذخیره‌سازی ثروت در نظر می‌گیرند. در نتیجه ریسک مداخله‌ی دولت‌ها در بازار بیت کوین نیز افزایش می‌یابد.

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر مارک کوبان نسبت به بیت کوین چیست؟ آیا بیت کوین تنها به عنوان ابزار ذخیره‌سازی ثروت کاربرد دارد؟ آیا کوبان مزایای بیت کوین به عنوان ابزار غیرمتمرکز مالی و ناتوانی دولت‌ها در برابر سرویس‌های غیرمتمرکز را نادیده گرفته است؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا