اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

رمزارزهای حاصل از فورک بیت کوین نزد دولت آمریکا در حال خاک خوردن است!

یک هکر بیت کوین‌های موجود در کیف‌پول مربوط به فعالیت فروشگاه سیلک رود(Silk Road) در دارک وب را به سازمان دولتی آمریکا منتقل کرده است، اما به ارزش چند میلیون دلار دارایی حاصل از فورک بیت کوین در این آدرس همچنان جابه‌جا نشده است

نکات برگزیده مطلب
  • فروشگاه سیلک رود(Silk Road) که به جاده‌ی ابریشم شهرت دارد، یکی از فروشگاه‌های شناخته شده و بحث‌برانگیز در فضای دارک وب محسوب می‌گردد. اگرچه فعالیت این فروشگاه توسط سازمان‌های مجری قانون در آمریکا متوقف شده است، اما ماجرای دارایی‌های حاصل از فعالیت آن هنوز به پایان نرسیده است. دولت آمریکا اخیراً به بیش از یک میلیارد دلار بیت کوین مربوط به یکی از کیف‌پول‌های بازار سیاه سیلک رود را به آدرس دیگری منتقل کرده است، اما بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانفریم(Coinfirm) دارایی‌های حاصل از فورک دست نخورده باقی مانده‌اند.

یک هکر بیت‌کوین‌های حاصل از فعالیت فروشگاه سیلک رود را به مقامات دولتی آمریکا ارائه کرد

بر اساس گزارش کوینیت، در روز سوم نوامبر 69,370 بیت کوین از یک آدرس متعلق به فروشگاه سیلک رود به کیف‌پول دیگری منتقل شده است. با این وجود، در این زمان دلیل اصلی انتقال دارایی‌ها و فردی که دارایی‌ها را منتقل کرده است، برای رسانه‌ها مشخص نشده بود. اما بر اساس سند جدیدی که وزارت دادگستری ایالات متحده‌ی آمریکا(DOJ) منتشر کرده است، یک هکر با نام مستعار ایندیوجوال ایکس(Individual X) موفق شده است به دارایی‌های کیف‌پول سیلک رود دسترسی یابد. وی در نهایت دارایی‌ها را به دولت آمریکا ارائه کرده است اما دارایی‌های حاصل از فورک بیت کوین دست نخورده باقی مانده است.

سیلک رود

راس اولبریچ(Ross Ulbricht)؛ بنیان‌گذار سیلک رود از هویت آنلاین این هکر اطلاع یافته و وی را تهدید کرده است تا دارایی‌ها را عودت دهد. اما این هکر از بازگرداندن دارایی‌ها به اولبریچ خودداری کرده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده‌ی آمریکا در روز پنجم نوامبر اعلام کرد که ایندویجوال ایکس(Individual X) برای بازگرداندن دارایی مربوط به یک کیف‌پول مرتبط با فعالیت یکی از فروشگاه‌های شناخته شده در دارک وب با سازمان‌های مجری قانون همکاری کرده است. وی موافقت کرده است که از بیش از یک میلیارد دلار بیت‌کوین‌ موجود در یک آدرس که کنترل آن را به دست گرفته است، چشم‌پوشی کند.

بر همین اساس، در روز سوم نوامبر مالکیت به ارزش یک میلیارد دلار بیت کوین حاصل از فعالیت فروشگاه سیلک رود به دولت این کشور ارائه شده است.

دارایی‌های حاصل از فورک بیت کوین در کیف پول منتصب به سیلک رود باقی مانده‌اند

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانفریم(Coinfirm)، آدرسی که این هکر کنترل آن را در اختیار داشته است، در زمان توقیف از 69,370 بیت کوین نگه‌داری می‌کرده است. این آدرس همچنین 69,370 بیت کوین کش، بیت کوین گُلد و بیت کوین اس‌وی را نیز در اختیار داشته است.

شرکت کانفریم گزارش کرد که دولت آمریکا از دارایی‌های حاصل از فورک بیت کوین چشم‌پوشی کرده است و احتمالاً اختیار آن‌ها را به کسی سپرده است که کلید خصوصی این آدرس را در اختیار دارد. این شرکت ادعا کرده است که این دارایی‌ها چند میلیون‌ دلار ارزش دارند، با این وجود تنها گزارش دارایی‌هایی را منتشر کرده است که ارزش مجموع آن‌ها به یک میلیون دلار نمی‌رسد:

بر اساس تحقیقات انجام شده، دارایی‌های زیر توسط وزارت دادگستری ایالات متحده‌ی آمریکا دست‌نخورده باقی مانده‌اند: 69,3701 بیت کوین دیاموند(BCD) که هم‌اکنون تقریباً 310,000 دلار ارزش دارد. 69,3701 سوپر بیت کوین(SBTC) که هم‌اکنون 66,000 دلار ارزش دارد. 69,3701 بیت کوین پرایوت(BTCP) که هم‌اکنون 11 هزار دلار ارزش دارد. Coinfirm

بر اساس گزارش کانفریم، این هکر پس از همکاری با مقامات آمریکایی و انتقال دارایی‌ها، بدون این‌که با اتهامات مجرمانه مواجه شود از پرونده‌ی سیلک رود خارج شده است. در همین زمان، کانفریم ادعا کرده است که چند پرونده‌ را شناسایی کرده است که در آن سازمان‌های دولتی احتمالاً به‌طور ناآگاهانه به‌جای ضبط دارایی‌های ناشی از اجرای فورک، حجم قابل توجهی از این دارایی‌ها را رها کرده‌اند.

نظر شما نسبت به گزارش اخیر شرکت کانفریم در رابطه با عدم انتقال دارایی‌های ناشی از فورک بیت کوین در کیف‌پول مرتبط با فعالیت فروشگاه سیلک رود چیست؟ آیا مقامات به‌طور ناآگاهانه این دارایی‌ها را رها کرده‌اند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا