اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

رالی صعودی بیت کوین به مرگ دلار آمریکا اشاره دارد!

نویسنده‌ی کتاب «پدر پولدر، پدر بی‌پول» معتقد است که مرگ دلار آمریکا موجب ایجاد شرایط صعودی در بازار بیت کوین شده است

نکات برگزیده مطلب
  • تاریخچه‌ی فعالیت بیت کوین اثربخشی محدودیت انتشار و مکانیسم هالوینگ(کنترل سطح تورم) در این دارایی را به خوبی نشان می‌دهد. از طرف دیگر، ارزهای متمرکز جهان که توسط بانک‌های مرکزی کنترل می‌شوند معمولا با تورم گسترده‌ای مواجه هستند. تجربه‌ی شرایط همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ تشدید رویکرد بانک‌های مرکزی در چاپ گسترده‌ی پول و به ویژه چاپ دلار آمریکا را به همراه داشته است. در همین راستا رابرت کیوساکی معتقد است که زمان مرگ دلار آمریکا فرا رسیده است.

مرگ دلار آمریکا موجب ایجاد بازار صعودی بیت کوین شده است

بیت کوین در طی چند ماه اخیر رالی صعودی قدرتمندی را به نمایش گذاشته است و در نتیجه ارزش بیت کوین تنها در طول 4-5 هفته‌ی گذشته 50 درصد افزایش یافته است. تغییرات اخیر بیت کوین توجه سرمایه‌گذاران را به بازار بیت کوین جلب کرده است.

رابرت کیوساکی(Robert Kiyosaki)؛ نویسنده‌ی کتاب پُر فروش «پدر پول‌دار، پدر بی‌پول» اخیراً دیدگاه خود را در رابطه با رالی اخیر بیت کوین منتشر کرده است. وی اظهار داشت که بازار صعودی بیت کوین در برابر طلا، نقر و دلار نشان می‌دهد که دلار آمریکا در حال مرگ است.

رابرت کیوساکی
بازار بیت کوین روند صعودی قدرتمندی را نسبت به طلا و نقره تجربه کرده است. این پدیده چه چیزی را نشان می‌دهد؟ این پدیده به بازدهی مطلوب سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین اشاره دارد. قطار در حال حرکت است(بازار صعودی بیت کوین تازه به راه افتاده است) و دلار در حال مرگ است. قیمت نقره برای سرمایه‌گذاری همچنان مطلوب است. در زمان سقوط دلار آمریکا در اختیار داشتن دارایی‌های امن همانند طلا، نقره یا بیت کوین اهمیت دارد.

کیوساکی معتقد است که سرمایه‌گذاران بدون در نظر گرفتن نتیجه‌ی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا باید طلا و نقره خریداری کنند. وی یکی از منتقدان چاپ گسترده‌ی دلار(چند تریلیون‌ دلار در هر سال) توسط بانک مرکزی آمریکا محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: «من خواستار پیروزی ترامپ هستم و دو کتاب مشترک با وی منتشر کرده‌ام. اما از حق آزادی انتخاب مردم آمریکا پشتیبانی می‌کنم. بدون توجه به نتیجه‌ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به خرید طلا، نقره و بیت کوین ادامه دهید.»

سرمایه‌گذاران عملکرد مطلوب بیت کوین در سال‌های آینده را انتظار دارند

اگرچه بسیاری از تحلیلگران از مرگ دلار آمریکا سخن نمی‌گویند، بسیاری از آن‌ها معتقدند که خرید بیت کوین رویکرد بهتری نسبت به حفظ دارایی با استفاده از ارزهای فیات محسوب می‌شود و در حقیقت بیت کوین در سال‌های پیش‌رو عملکرد بهتری را برای سرمایه‌گذاران حاصل خواهد کرد.

استن دراکن‌میلر(Stan Druckenmiller)؛ یکی از شناخته شده‌ترین مدیران دارایی جهان اخیراً در مصاحبه با نشریه‌ی سی‌ان‌بی‌سی(CNBC) اظهار داشته است که ارزش دلار آمریکا در سال‌های پیش‌رو به شدت سقوط خواهد کرد. وی معتقد است که در زمان تجربه‌ی شرایط تورم بیت کوین دارایی بهتری نسبت به طلا محسوب می‌شود. اگرچه وی فلزات گرانبهای زیادی را در اختیار دارد، اعلام کرده است که بیت کوین در سال‌های پیش‌رو به یک کلاس دارایی مناسب تبدیل خواهد شد.

بر اساس گزارش کوینیت، در این مقطع زمانی سرمایه‌گذاری افراد با سابقه در بازارهای مالی همانند پاول تئودور جونز(Paul Tudor Jones) در بازار بیت کوین را شاهد هستیم. وی با اشاره به یک یادداشت تحقیقاتی نتیجه‌گیری کرده است: «در این مقطع زمانی که شاخص‌های کلان اقتصادی جهان در شرایط نامشخص قرار دارد، خرید بیت کوین منطقی به‌نظر می‌رسد.»

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر رابرت کیوساکی چیست؟ آیا دلار آمریکا در شرایط مرگ قرار دارد؟ آیا در آینده‌ی نزدیک تحول گسترده‌ای را در استفاده از ابزارهای واسطه‌ی مالی را شاهد خواهیم بود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دکمه بازگشت به بالا