اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

بروزرسانی پیشنهادی اتریوم قیمت آن را به بیش از ۱,۰۰۰ دلار خواهد رساند

یکی از تحلیلگران پیش‌بینی کرده است که اعمال پیشنهاد بهبود اتریوم(EIP-1559) با ایجاد تورم منفی در شبکه‌ی اتر، افزایش شدید ارزش این دارایی را موجب خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • استقبال گسترده‌ی کاربران از سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز و افزایش هزینه‌ی ارسال تراکنش‌ها توجه کاربران شبکه‌ی اتریوم را به هزینه‌ی کارمزد تراکنش‌ها جلب کرده است. در نتیجه توسعه‌دهندگان به‌طور فعال راه حل مقابله با این مساله را جستجو می‌کنند. پیشنهاد بروزرسانی EIP-1559 که در سال ۲۰۱۸ ارائه شده است، اخذ کارمزد یکسان و پایه را از تمامی تراکنش‌ها پیشنهاد می‌کند.

نرخ تورم منفی در نتیجه‌ی اعمال پیشنهاد EIP-1559

یکی از تحلیلگران محبوب صنعت رمزارزی با نام کاربری پنتوشی(Pentoshi) معتقد است که اعمال پیشنهاد بهبود اتریوم EIP-1559 افزایش قیمت اتریوم به بیش از 1,000 دلار را در سال آینده موجب خواهد شد.

پنتوشی
اعمال بروزرسانی EIP-1559 در طول نه ماه احتمالاً تجربه‌ی شرایط تورم منفی در اتریوم را موجب خواهد شد. نرخ انتشار کنونی اتریوم به‌طور مشابه با بیت کوین در سطح 4 درصد قرار دارد. راه‌اندازی اتریوم 2 نرخ انتشار این دارایی را به 1.5 درصد کاهش خواهد داد و در حقیقت اجرای هالوینگ را در سکوت تجربه خواهیم کرد. اتریوم کاربردهای متعددی دارد که پرداخت هزینه‌ی فعالیت در شبکه یا گَس(Gas)، سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز یا دیفای(DeFi)، سپرده‌گذاری و … را شامل می‌شود قیمت اتریوم در سال 2021 به بیش از هزار دلار خواهد رسید.

اخذ کارمزد به‌طور ثابت در زمان ارسال تراکنش‌ها

پیشنهاد بروزرسانی EIP-1559 که برای نخستین مرتبه در سال 2018 ارائه شده است، طوری طراحی شده است که به شدت مکانیسم دریافت کارمزد در شبکه‌ی اتریوم را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در بروزرسانی EIP-1559 کارمزد پایه در تمامی تراکنش‌ها دریافت خواهد شد که ارز آن برای تمامی کاربران یکسان است.

ویتالیک بوترین؛ خالق اتریوم معتقد است که مکانیسم جدید دریافت کارمزد دو مزیت را برای کاربران اتریوم به همراه خواهد داشت:

ساده‌تر شدن توسعه‌ی کیف‌پول(محاسبه‌ی کارمزد به استراتژی تخمین پیچیده‌ای نیاز نخواهد داشت). امنیت(عدم امکان انتخاب هزینه‌ی کارمزد ارسالی به معنای این است که اطلاعات کمتری در رابطه با کاربران به همراه تراکنش ارسال خواهد شد). Vitalik Buterin

پیشنهاد EIP-1559 دارای مکانیسم تورم منفی است. بوترین دو پیشنهاد را برای هزینه‌ی کارمزد تراکنش‌ها پیشنهاد کرده است که در این پیشنهاد‌ها هزینه‌ی دریافت شده سوزانده و یا در استخر ماینینگ به‌طور بلند مدت سپرده‌گذاری خواهد شد. بعلاوه اخذ کارمزد ثابت از تمامی کاربران مانع رقابت نامطلوب کاربران برای دریافت سریع‌تر تاییده‌ی شبکه و افزایش کارمزد تراکنش‌ها خواهد شد.

بر اساس گزارش کوینیت، افزایش کارمزد تراکنش‌های شبکه‌ی اتریوم در ماه ژوئن و در نتیجه‌ی استقبال گسترده‌ی کاربران از سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز توجه توسعه‌دهندگان را به این موضوع جلب کرده است. در حقیقت، ارزش کارمزد تراکنش‌های شبکه‌ی اتریوم در آغاز ماه ژوئن در سطح بالاتری از شبکه‌ی بیت کوین قرار گرفته است.

نظر شما نسبت به تاثیر اعمال پیشنهاد بروزرسانی EIP-1559 بر قیمت اتر چیست؟ آیا اخذ ثابت کارمزد ارسال تراکنش‌ها را به سود شبکه‌ی اتریوم ارزیابی میکنید؟ آیا این رویکرد از  نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

دکمه بازگشت به بالا