اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

کمیسیون SEC شرکت‌های مورد اعتماد خود را به شهروندان آمریکایی معرفی می‌کند

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا سرانجام رویکرد تهاجمی خود را نسبت به صنعت رمزارزی کنار گذاشته و شرکت‌های دارای صلاحیت برای ارائه‌ی خدمات نگه‌داری از این دارایی‌ها را به سرمایه‌گذاران و شهروندان آمریکایی معرفی می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که صنعت رمزارزی سیر تکاملی خود را طی می‌کند، قانون‌گذاری یکی از موانع فعالیت گسترده در این صنعت محسوب می‌شود. با این وجود و در حالی که بانک‌ها مجوز ارائه‌ی خدمات نگه‌داری از رمزارزها را اخذ کرده‌اند، بخش بانکداری ایالت وایومینگ یک شرکت معتمد ایالتی را دارای صلاحیت ارائه‌ی این دسته از خدمات ارزیابی کرده است. در همین راستا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) هم‌اکنون صلاحیت شرکت‌ها و موسسات برای ارائه‌ی «خدمات نگه‌داری از رمزارزها» را بررسی می‌کند.

شرکت معتمد ایالتی صلاحیت ارائه‌ی خدمات نگه‌داری از رمزارزها را دارد

نامه‌ی بخش بانکداری ایالت وایومینگ(Wyoming Division of Banking) شرکت عمومی ایالتی تو اوشن تراست(Two Ocean Trust) را «متولی واجد شرایط» نگه‌داری از دارایی‌ها ارزیابی کرده است و در نتیجه نتیجه‌گیری کرده است که این شرکت شرایط «ارئه‌ی خدمات نگه‌داری از دارایی‌های دیجیتالی(شامل رمزارزهای مجازی و اوراق بهادار توکنیزه شده) تحت قانون ایالت وایومینگ آمریکا را دارا است.»

این نامه موجب شده است تا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تصمیم بگیرد تا نظرات عموم در رابطه با شرکت‌ها و موسسات واجد شرایط ارائه‌ی خدمات نگه‌داری از رمزارزها را اخذ کند.

اگرچه این اتفاق پاسکاری توپ در میان سازمان‌های دولتی» به‌نظر می‌رسد، زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا رویکرد کنونی خود را کنار بگذارد، شرکت‌های مشاوره‌ی سرمایه‌گذاری سنتی که نسبت به رمزارزها رویکرد محتاطانه‌ای را در پیش‌گرفته‌اند نیز اجازه‌ی فعالیت در این صنعت را به‌دست خواهند آورد.

برخلاف بانک‌های کراکن فایننشال(Kraken Financial) و آوانتی(Avanti) که با استفاده از مجوز بانک‌داری ایالت وایومینگ آمریکا قادر به ارائه‌ی خدمات ارزهای دیجیتالی هستند، شرکت تو اوشن تراست یک شرکت مدیریت سرمایه محسوب می‌شود.

اگرچه نامه‌ی شاخه‌ی بانک‌داری اداره‌ی حسابرسی ایالت وایومینگ آمریکا(DEPARTMENT OF AUDIT) به‌طور محتاطانه‌ای تنظیم شده است تا نشان دهد که تمامی شرکت‌های معتمد(Trust Companies) قادر به ارائه‌ی خدمات نگه‌داری از رمزارزها نیستند، اما اعلام کرده است که بر اساس قانون مشاوران سرمایه‌گذاری مصوب 1940 شرکت تو اوشن یک بانک محسوب می‌شود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادر آمریکا نظرات عموم را بررسی خواهد کرد

بر اساس اعلام کمیسیون بورس و اوراق بهادر آمریکا موسسات واجد شرایط ارائه‌ی خدمات نگه‌داری از دارایی‌ها عبارتند از: بانک‌ها، کارگزاری‌های ثبت شده و  بازرگان‌های کمیسیون قرارداد‌های آتی که همگی تحت نظارت گسترده‌ی قانون‌گذاری قرار دارند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در این نامه خواستار دریافت نظرات عموم نسبت به سوالات مختلفی شده است. به عنوان مثال؛ چه عواملی موجب نقض تعریف متولی واجد شرایط می‌گردند؟ چه شرکت‌هایی در این تعریف قرار می‌گیرند و چه شرکت‌هایی را نمی‌توان متولی واجد شرایط خدمات نگه‌داری در نظر گرفت؟ آیا شرکت‌های معتمد ایالتی همانند تو اوشن با بانک‌ها تفاوتی ندارند؟

کیتلین لانگ(Caitlin Long)؛ رئیس شرکت آوانتی در حساب کاربری توییتر خود اظهار داشت: «صنعت ارائه‌ی خدمات نگه‌داری از رمزارزها در شرایط انتقال به بانک‌ها قرار دارد.» بنابراین موقعیت کراکن و آوانتی به عنوان موسسات سپرده‌گذاری دارای اهداف ویژه امکان ارائه‌ی خدمات سپرده‌گذاری رمزارزها را برای این موسسات امکان‌پذیر می‌سازد.

کیتلین لانگ
خبر مهم از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا. مقررات مربوط به شرکت‌ها و موسسات مجاز برای ارائه‌ی خدمات نگه‌داری(به دلیل انتشار نامه‌ی ایالت وایومینگ که اخیراً توسط این کمیسیون تایید شده است) شفاف‌سازی خواهد شد. قانون کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بانک‌ها را موسسات مجاز برای ارائه‌ی خدمات نگه‌داری از دارایی‌ها معرفی می‌کند و شرکت‌های معتمد ایالتی احتمالاً همانند بانک‌ها امکان حفاظت از دارایی مشتریان خود را ندارند.

با این وجود کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در این رابطه شفاف‌سازی خواهد کرد. لانگ اظهار داشت: « هم‌اکنون کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پرسشی را مطرح کرده است تا نظرات عموم را نسبت به ارائه‌ی خدمات نگه‌داری از رمزارزها توسط شرکت معتمد ایالتی شرایط را دریافت کند. در نتیجه با ریسک تایید این شرکت‌ها برای فعالیت در این حوزه مواجه هستیم.»

موانع فعالیت شرکت‌های مشاور و مدیریت سرمایه

این مساله مانع فعالیت بسیاری از شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و شرکت‌های مدیریت سرمایه‌گذاری ثبت شده در صنعت رمزارزی شده است. شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری ثبت شده، بازنشستگی، دارایی‌های وقف شده و بنیاد‌ها نمی‌توانند ریسک نگه‌داری از دارایی‌های امن را بپذیرند در حالی که شرکت‌های خانوادگی این امکان را در اختیار دارند. وی با اشاره به قانون فدرال حفاظت از برنامه‌های بازنشستگی نوشت: «آن‌ها به شفافیت نیاز داشتند و شفافیتی در این رابطه وجود نداشت. اما هم‌اکنون قوانین به‌طور مشخص اعلام خواهند شد.»

نظر شما نسبت به ارزیابی اخیر بخش بانک‌داری ایالت وایومینگ از امکان فعالیت یک شرکت معتمد ایالتی در حوزه‌ی ارائه‌ی خدمات نگه‌داری از رمزارزها چیست؟ آیا در آینده مسیر فعالیت شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و شرکت‌های مدیریت سرمایه در صنعت رمزارزی هموار خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکمه بازگشت به بالا