اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

استفاده‌ی تجاری از ارز دیجیتالی بانک جی پی مورگان آغاز شد

بانک جی‌پی‌مورگان(JPMorgan Chase) بدون اشاره به نام مشتری خود اعلام کرد که رمزارز جی‌پی‌ام کوین(JPM Coin) برای نخستین مرتبه به‌طور تجاری مورد استفاده قرار گرفته است

نکات برگزیده مطلب
  • صنعت رمزارزها و فن‌آوری بلاکچین هم‌اکنون در مقطع زمانی مهمی قرار گرفته‌ است. در این زمان توجه شرکت‌ها، موسسات مالی و حتی دولت‌ها به سوی مزایای استفاده از این فن‌آوری جلب شده است و رقابت گسترده‌ای در میان آن‌ها برای راه‌اندازی محصولات مبتنی بر تکنولوزی بلاکچین شکل گرفته است. در این میان بانک جی‌پی‌مورگان که در گذشته از توسعه‌ی ارز دیجیتالی جی‌پی‌ام کوین(JPM Coin) خبر داده بود، آغاز استفاده‌ی تجاری از این نو‌آوری را اعلام کرد. بر این اساس، رمزارز بانک جی‌پی‌مورگان(JPMorgan Chase) در طول چند روز گذشته برای نخستین مرتبه به‌طور تجاری مورد استفاده قرار گرفته است.

نخستین استفاده‌ی تجاری از جی‌پی‌ام کوین

جی‌پی‌مورگان(JPMorgan Chase) هم‌اکنون به مزایای فن‌آوری بلاکچین پی‌برده است و کسب و کار خود را در صنعت رمزارزها راه‌اندازی کرده است. یک سال و نیم پس از انتشار خبر آغاز فرآیند توسعه‌ی رمزارز بانک جی‌پی‌مورگان(JPMorgan Chase) با نام جی‌پی‌ام کوین(JPM Coin)، این محصول هم‌اکنون برای انجام پرداخت‌های بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاکیس جورجاکوپولوس(Takis Georgakopoulos)؛ رئیس بخش پرداخت‌های عمده فروشی بانک جی‌پی‌مورگان اعلام کرد که جی‌پی‌ام کوین توسط یکی از مشتریان بزرگ فن‌آوری محور این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است.

اگرچه هویت نخستین مشتری این بانک(که ارز دیجیتالی جی‌پی‌ام کوین را مورد استفاده قرار داده) فاش نشده است، جی‌پی‌مورگان تقاضا از سوی تعداد بیشتری از مشتریان خود را گزارش کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری سی.ان.بی.سی(CNBC) در روز سه‌شنبه، راه‌اندازی رمزارز جی‌پی‌ام کوین ادعای بانک جی‌پی‌مورگان نسبت به عملکرد این فن‌آوری در افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها را نشان می‌دهد.

راه‌اندازی سازمان اونیکس

بانک جی‌پی‌مورگان انتظار دارد که در آینده تقاضا از سوی مشتریان تجاری برای استفاده از فن‌آوری بلاکچین افزایش یابد و در نتیجه بخشی از کسب و کار خود را به حوزه‌ی ارزهای دیجیتال و فن‌آوری بلاکچین اختصاص داده است. در همین راستا بانک جی‌پی‌مورگان اونیکس(Onyx) را راه‌اندازی کرده است که یک سازمان پوششی برای فعالیت‌های بین‌المللی بانک جی‌پی مورگان در صنعت بلاکچین محسوب می‌گردد. اونیکس که هم‌اکنون بیش از 100 کارمند دارد و جیمی دیمون(Jamie Dimon)؛ مدیرعامل بانک جی‌پی‌مورگان اونیکس را «منعکس کننده‌ی تغییرات گسترده در صنعت خدمات مالی» توصیف کرده است.

دیمون راه‌اندازی اونیکس را نشانه‌ی تعهد جی‌پی‌مورگان به نو‌آوری ارزیابی کرد و اظهار داشت که این بانک برای ایجاد سیستم مالی بهتر، سریع‌تر و فراگیر‌تر به توسعه‌ی محصولات مبتنی بر فن‌آورهای پیشرفته ادامه خواهد داد.

آغاز عصر جدید در استفاده از فن‌آوری بلاکچین

جی‌پی‌ام کوین رمزارز پایداری است که دلارهای نگه‌داری شده در حساب‌های بانکی را نمایندگی می‌کند. به عبارت دیگر، ارزش جی‌پی‌ام کوین بر اساس دلار آمریکا تعیین می‌گردد. این نو‌آوری برای نخستین مرتبه در سال 2019 مورد آزمایش قرار گرفت. عمر فاروق(Umar Farooq)؛ رئیس بخش خدمات دیجیتالی و بلاکچین بانک جی‌پی‌مورگان، جی‌پی‌ام کوین را ابزاری توصیف کرده است که امکان پرداخت بلادرنگ را با استفاده از فن‌آوری بلاکچین فرآهم می‌کند.

پرداخت‌های بین‌المللی یکی از کاربردهای احتمالی جی‌پی‌ام کوین را تشکیل می‌دهد. در حالی که جی‌پی‌مورگان روزانه بیش از 6 تریلیون دلار را به بیش از یکصد کشور جهان جابه‌جا می‌کند، آغاز به‌کارگیری جی‌پی‌ام کوین در فعالیت‌های تجاری بین‌المللی ممکن است دوره‌ای را رقم بزند که در آن تکنولوژی بلاکچین به‌طور گسترده‌ای برای تایید بلادرنگ و کارآمد تراکنش‌ها در سیستم بانکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فن‌آوری بلاکچین همچنین می‌تواند برای کاهش هزینه‌ی پردازش چک‌های بانکی مورد استفاده قرار گیرد. بر اساس ادعای رئیس بخش پرداخت‌های عمده فروشی بانک جی‌پی‌مورگان فن‌آوری بلاکچین امکان کاهش 75 درصدی در هزینه‌ی پردازش چک‌های بانکی را فرآهم می‌کند.

آغاز استفاده‌ی تجاری از جی‌پی‌ام کوین به همراه سرمایه‌گذاری شرکت‌های میکرواستراتژی و اسکوئر بر روی بیت کوین و همچنین آغاز فعالیت شرکت پی‌پل در صنعت رمزارزها می‌تواند موجب تسریع در استفاده‌ی گسترده از فن‌آوری بلاکچین گردد.

نظر شما نسبت به آغاز استفاده‌ی تجاری از ارز دیجیتالی جی‌پی‌ام کوین چیست؟ آیا ارز دیجیتالی بانک جی‌پی‌مورگان در آینده به دلار دیجیتالی تبدیل خواهد شد؟ آیا دیگر بانک‌های آمریکایی نیز از رویکرد بانک جی‌پی‌مورگان پیروی خواهند کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا