اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

وزارت دادگستری آمریکا: رمزارز پایدار شرکت تتر به وسیله‌ی قاچاقچی‌های مواد مخدر استفاده می‌شود

وزارت دادگستری آمریکا(DOJ) در یک کیفر‌خواست ادعا کرده است که یک گروه مجرم برای پولشویی منابع حاصل از قاچاق مواد مخدر رمزارز پایدار شرکت تتر را در کنار سایر روش‌ها مورد استفاده قرار داده است

نکات برگزیده مطلب
  • همواره منتقدان و سازمان‌های دولتی رمزارزها را به تسهیل فعالیت‌های مجرمانه متهم می‌کنند. با این وجود شفافیت رمزارزها و امکان ردیابی تراکنش‌ها ویژگی‌های مهمی برای جلوگیری از اجرای فعالیت‌های مجرمانه در این صنعت محسوب می‌گردند. در همین زمان رمزارز پایدار شرکت تتر یا یو‌اس‌دی‌تی(USDT) که مستقیماً توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود و زیر نظر نهاد‌های قانون‌گذاری آمریکا نیز قرار دارد برای تسهیل فعالیت‌های مجرمانه مورد استفاده قرار گرفته است. وزارت دادگستری ایالات متحده‌ی آمریکا(DOJ) ادعا کرده است که یک گروه بین المللی پولشویی از رمزارز تتر برای کمک به کارتل‌های قاچاق مواد مخدر در آمریکای لاتین استفاده کرده‌اند.

استفاده از رمزارزپایدار شرکت تتر در قاچاق مواد مخدر

وزارت دادگستری ایالات متحده‌ی آمریکا(DOJ) در روز پانزدهم اکتبر سندی را در رابطه با قاچاق مواد مخدر و پولشویی در آمریکای لاتین منتشر کرده است. در این سند ادعا شده است که رمزارز پایدار شرکت تتر یعنی یواس‌دی‌تی(USDT) به تسهیل فعالیت مجرمان کمک می‌کند.

در حقیقت شش فرد با نام‌های شیژی لی(Xizhi Li)، جیانشینگ چن(Jianxing Chen)، جیائو چن(Jiayu Chen)، جیانگوان لی(Jingyuan Li)، اریک یانگ وو(Eric Yong Woo) و تائو لیو(Tao Liu) به دلیل مشارکت در قاچاق مواد مخدر دستگیر شده‌اند و دادگستری ویرجینیا(Virginia) اتهاماتی را بر علیه آن‌ها مطرح کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا

دادگستری آمریکا در روز بیست و چهارم سپتامبر ادعا کرده است که این شش نفر در طول 12 سال گذشته میلیون‌ها دلار را برای کارتل‌های مواد مخدر پولشویی کرده‌اند. بر همین اساس، آن‌ها پول‌های حاصل از فروش مواد مخدر را در حساب‌های بانکی، کازینو‌ها و کسب و کارهای مختلف جابه‌جا کرده‌اند.

ارسال چهار تراکنش یو‌اس‌دی‌تی به ارزش 10 هزار دلار

یک مامور مخفی اداره‌ی مبارزه با مواد مخدر(DEA) پیشنهاد خرید پاسپورت‌های آمریکایی با قیمت 150,000 دلار را به این گروه ارائه کرده است. این پیشنهاد در نهایت منجر به شناسایی و متلاشی شدن این گروه شده است. بر اساس کیفرخواست مطرح شده در این مبادله‌ی ساختگی تائو در طی چهار تراکنش به ارزش 10,000 دلار رمزارز پایدار یو‌اس‌دی‌تی(USDT) را به مامور دیگری پرداخت کرده است که در نقش واسط ظاهر شده است.

دادگستری آمریکا جریمه‌ی سنگین به ارزش حداقل 30 میلیون دلار را برای این مجرمان درخواست کرده است. اعضاء گروه پولشویی با اتهامات پولشویی، رشوه‌خواری، تلاش برای جعل هویت و … مواجه شده‌اند. محکومیت مجرمان به این اتهامات حداقل 10 سال زندان را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

بر اساس گزارش کوینیت، رمزارز پایداریو‌اس‌دی‌تی در سال جاری میلادی رشد چشمگیری را تجربه کرده است. بر همین اساس ارزش بازار رمزارزهای پایدار یو‌اس‌دی‌تی در زمان نگارش مقاله 15.975 میلیارد دلار اعلام شده است.

نظر شما نسبت به استفاده از رمزارز پایدار شرکت تتر در قاچاق مواد مخدر چیست؟ با توجه به استفاده‌ از سایر روش‌ها همانند جابه‌جایی دارایی‌ها در میان حساب‌های بانکی مختلف آیا می‌توان ادعا کرد که وزارت دادگستری در گزارش استفاده از رمزارزها در فعالیت‌های مجرمانه بزرگنمایی می‌کند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا