اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالاتپیشنهاد سردبیر

تراکنش‌های «معلق» اتریوم را با جستجوگر مم‌پول بررسی کنید

بررسی تراکنش‌های شبکه‌ی اتریوم پیش از قرار گرفتن در شبکه‌ی بلاکچین از جنبه‌های مختلفی اهمیت بالایی دارد و جستجوگر مم‌پول امکان بررسی این حوزه‌ی متغیر و تاریک شبکه‌ی اتریوم را فراهم می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • تراکنش‌های شبکه‌ی اتریوم پیش از قرار گرفتن در بلاک‌ها در بخشی به نام مم‌پول(Mempool) قرار می‌گیرند. اگرچه مم‌پول داده‌های ارزشمندی را برای توسعه‌دهندگان و معامله‌گران شامل می‌شود، بررسی این حوزه به دلیل ماهیت کاملا متغیر آن به شدت دشوار است. با این وجود، جستجو‌گر شرکت بلاک‌نیتیو(Blocknative) برای نخستین مرتبه امکان بررسی مم‌پول اتریوم را برای تمامی کاربران فراهم کرده است.

شرکت بلاک‌نیتیو(Blocknative) که در حوزه‌ی ایجاد زیر ساخت‌های بلاکچینی فعالیت دارد، اخیراً جستجوگر مم‌پول(Mempool Explorer) را راه‌اندازی کرده است که  همانند یک جستجوگر بلاک شبکه‌ی اتریوم و به‌طور متفاوت امکان دسترسی ساده‌تر به داده‌های مم‌پول را فراهم‌می‌کند.

مم‌پول(Mempool) چیست؟

مم‌پول در حقیقت دروازه‌ی ورود تراکنش‌ها به شبکه‌ی بلاکچین اتریوم محسوب می‌گردد. پیش از آن‌که هر تراکنشی به شبکه‌ی بلاکچین اتریوم افزوده گردد، اطلاعات تراکنش در ابتدا به مم‌پول افزوده می‌شود. تراکنش‌ها تا زمانی که یک ماینر آن‌ها را انتخاب کرده و به شبکه‌ی بلاکچین اتریوم بیفزاید، در مم‌پول باقی می‌مانند. اما ماهیت این حوزه‌ی بینابینی که برای هر ماینر متفاوت است، بررسی و تحلیل آن را به یک چالش تبدیل کرده است. بازیگران مخرب دارای مهارت از توانایی خود برای بررسی مم‌پول استفاده می‌کنند تا اطلاعاتی را به‌دست آوردند که افراد عادی به آن‌ها دسترسی ندارند.

مت کاتلر(Matt Cutler)؛ مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران بلاک‌نیتیو اظهار داشت:

این پلتفرم همانند نور صبحگاهی است که در یک جنگل تاریک می‌تابد. شکارچیان آلفا(بازیگران مخرب) همچنان در حال فعالیت هستند اما هم‌اکنون هر کسی می‌تواند بر اقدامات آن‌ها نظارت کند. Matt Cutler

مم‌پول اتریوم بر پایه‌ی تراکنش‌های در حال انتظار برای تایید که همانند شن‌های روان پس از استخراج هر بلاک تغییر می‌کنند، ساخته شده است. از آنجایی که هیچ منبع متمرکزی برای دسترسی به داده‌های مم‌پول وجود ندارد(جمع‌آوری و دسترسی به داده‌های مم‌پول که به سرعت تغییر می‌کند دشوار است)، هر ماینر‌ دیدگاه متفاوتی به رویداد‌های این حوزه دارد. این ویژگی در مقابل ثبت لحظه‌ای داده‌های مم‌پول و ارائه‌ی این اطلاعات به توسعه‌دهندگان را نیز با چالش مواجه می‌سازد.

کاتلر اظهار داشت: «مم‌پول مرحله‌ی پیش از دست‌یابی به اجماع تعریف می‌گردد. این حوزه به‌طور پیوسته در سطح ثانویه‌ی شبکه‌ی اتریوم در حال تغییر است.»

جستجوگر مم‌پول چگونه فعالیت می‌کند؟

جستجوگر مم‌پول تلاش می‌کند با هدف ساده‌تر ساختن تجزیه و تحلیل مم‌پول تصویری از داده‌های این بخش را پیش از اجماع را ارائه کند.

جسنجو‌گر مم‌پول شرکت بلاک‌نیتیو
جسنجو‌گر مم‌پول شرکت بلاک‌نیتیو

تراکنش‌های در انتظار تایید به مم‌پول ارسال می‌شود و بر اساس کارمزد تراکنش‌ها اولویت‌بندی می‌شوند و بلاک‌های جدید به شبکه‌ی بلاکچین ارسال می‌گردند. جستجو‌گر مم‌پول این داده‌ها را بررسی می‌کند و دسترسی به این اطلاعات را برای توسعه‌دهندگان امکان‌پذیر می‌سازد. کاربران با استفاده از جستجوگر مم‌پول می‌توانند تراکنش‌های در انتظار تایید را ردیابی کنند، فعالیت صرافی‌ها را بررسی کنند و داده‌های مم‌پول را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. به عبارت دیگر، جستجوگر مم‌پول محیط هدفمندی را برای دسته‌بندی داده‌ها پیش از قرار گرفتن در شبکه‌ی بلاکچین ایجاد کرده است.

جستجو‌گر مم‌پول به عنوان یک شبکه‌ی جهانی از گره‌ها فعالیت می‌کند و امکان بررسی و ثبت داده‌های مم‌پول را به‌طور بلادرنگ فراهم می‌کند. این جستجوگر قادر است تا بیش از 7 میلیارد رویداد مم‌پول اتریوم را طول تنها یک ماه ثبت کند. این ویژگی بیش از 2 هزار رویداد را در هر ثانیه و در تمامی ساعات شبانه روز را شامل می‌گردد.

اگرچه جمع‌آوری و ثبت داده‌های مم‌پول به سادگی امکان‌پذیر نیست، دسترسی به این داده‌ها برای اهداف مختلفی سودمند خواهد بود.

دسترسی زودهنگام به تراکنش‌های شبکه‌ی اتریوم

دسترسی زود هنگام به داده‌ها یا فرونت‌رانینگ(Frontrunning) پیش از افزودن تراکنش‌ها به شبکه‌ی بلاکچین اتریوم یکی از اصلی‌ترین کاربرد‌های بررسی داده‌های مم‌پول محسوب می‌گردد. در بازارهای معاملاتی به تصمیم‌گیری در رابطه با روش انجام مبادلات بر اساس اطلاعاتی از وقایع آینده فرونت‌رانینگ گفته می‌شود. معامله‌گران از این روش برای سبقت گرفتن از دیگر فعالان بازار‌های مبادلات غیرمتمرکز در شبکه‌ی بلاکچین اتریوم استفاده می‌کنند.

از آنجایی که داده‌های شبکه‌ی بلاکچین اتریوم به‌طور عمومی در دسترس کاربران قرار دارد، فردی که تراکنش‌های مم‌پول را مشاهده می‌کند، قادر خواهد بود با پیشنهاد کارمزد بالاتر تراکنش‌ها همان معامله را اجرا کند. از آنجایی که ماینر‌ها تمایل دارند تراکنش‌های دارای کارمزد بالاتر را برای افزودن در شبکه‌ی بلاکچین انتخاب کنند، تراکنش این فرد احتمالاً با اولیت بالاتری پردازش خواهد شد و در انجام مبادلات سبقت خواهد گرفت.

 تاکنون تنها تعداد کمی از معامله‌گران چنین روشی را برای انجام مبادلات خود مورد استفاده قرار می‌دادند. کاتلر اظهار داشت: «امروزه این تکنیک‌ها توسط تعداد اندکی از نخبگانی که تجهیزات و دارایی‌های مناسبی را در اختیار دارند، مورد استفاده قرار می‌گرفته است. دیگر افراد در بهترین حالت تنها فعالیت این معامله‌گران را نظارت می‌کنند و در بدترین حالت از فعالیت آن‌ها اطلاع ندارند.» یعنی افراد عادی که در بازارهای معاملاتی غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند، از رویکرد فرونت‌رانینگ معامله‌گران حرفه‌ای تاثیر می‌پذیرند اما نسبت به وقوع این اتفاق بی‌اطلاع هستند.

جستجو‌گر مم‌پول تمامی فعالان این بازارها را قادر می‌سازد تا با این پدیده مقابله کنند.

نظر شما نسبت به راه‌اندازی جستجوگر مم‌پول چیست؟ آیا تاکنون برای بررسی وضعیت تراکنش شبکه‌ی اتریوم پیش از قرار گرفتن در بلاک تلاش کرده‌اید؟ آیا این ابزار معامله‌گران عادی را قادر می‌سازد تا با سبقت جویی معامله‌گران حرفه‌ای در بازارهای مبادلات غیرمتمرکز مقابله کنند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا