اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مدیرعامل توییتر: فناوری بلاک‌چین آینده‌ی توییتر خواهد بود

جک دورسی در تازه‌ترین صحبت‌های خود به ساخت یک پروتکل غیرمتمرکز از توییتر و همچنین توزیع قدرت رسانه‌های اجتماعی میان کاربران اشاره کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • جک دورسی(Jack Dorsey) مدیرعامل شبکه‌ی اجتماعی توییتر و شرکت اسکوئر (Square) که در زمینه‌ی خدمات پرداخت دیجیتال فعالیت دارد، در تازه‌ترین صحبت‌های خود به فناوری بلاک‌چین و آینده‌ی توییتر پرداخته است. به گفته‌ی وی «فناوری بلاک‌چین آینده‌ی توییتر می‌باشد. بلاک‌چین و بیت کوین به آینده اشاره می‌کنند، به جهانی که در آن محتوای تولید شده برای همیشه باقی خواهد ماند». وی همچنین معتقد است که «امنیت کامل» هرگز وجود نخواهد داشت، بلکه این موضوع یک مسابقه‌ی دائمی است و می‌توان با توزیع کلید قدرت در میان کاربران، به جایگاه‌های بهتری برسیم.

توییتر غیرمتمرکز

 آقای جک دورسی(Jack Dorsey) مدیرعامل شبکه‌ی اجتماعی توییتر و شرکت خدمات پرداخت دیجیتال اسکوئر(Square)، با حضور در کنفرانس آزادی اوسلو ۲۰۲۰ که روز جمعه به صورت مجازی برگزار شد، توضیح داد که «فناوری بلاک‌چین آینده‌ی توییتر خواهد بود».

آقای دورسی در بخش‌های ابتدایی سخنرانی خود اظهار داشت که «بلاک‌چین و بیت کوین به آینده اشاره می‌کنند، به جهانی که در آن محتوای تولید شده برای همیشه باقی خواهد ماند. ما دیگر در زمینه‌ی میزبانی محتوا فعالیت نداریم، بلکه به دنبال کشف فرصت‌ها هستیم».

توییتر Twitter
لوگوی پلت‌فرم توییتر

به طور خلاصه، آقای دورسی انتظار دارد که شرکت غیرانتفاعی بلواسکای(Blue Sky) یک پروتکل باز از توییتر ایجاد کند، یک فضای غیرمتمرکز که به کاربران اجازه می‌دهد به جای استفاده از یک سرویس متمرکز که در آن رسانه‌های اجتماعی میزبانی محتوا را برعهده دارند، به داده‌ها و روند تولید آن‌ها دسترسی کامل داشته باشند.

وی در رابطه با این موضوع اعلام نمود که:

بلواسکای یک شرکت غیرانتفاعی کاملاً مجزا[از توییتر] می‌باشد. ما بر روی تبدیل شدن به یکی از کلاینت‌های بلواسکای تمرکز کرده‌ایم تا بتوانیم یک تجارت و سرویس متقاعد کننده و جذاب ایجاد کنیم که در آن هرکسی دسترسی کامل و مشارکت داشته باشد. این امر اساساً در بیت کوین و فناوری بلاک‌چین نهفته است. در این روش قدرت و کنترل بیشتر و بیشتر در اختیار افراد خواهد بود، نه یک نهاد متمرکز. Jack Dorsey

حفاظت از حریم خصوصی و هویت

آقای دورسی در ادامه‌ی صحبت‌های خود به اهمیت حفاظت از هویت کاربران اشاره کرد و توضیح داد که این موضوع می‌تواند کلید گفتمان سالم باشد. وی همچنین اظهار داشت که کارکنان شرکت توییتر در حال تقویت و بروزرسانی ابزارهای مرتبط با یادگیری ماشین و اعتمادسازی هستند تا در زمینه‌ی شناسایی رفتارهای غیرعادی و نادرست کاربران یا همان پروپاگاندا، به آن‌ها کمک کنند. وی همچنین اعلام کرد که «من از تفاوت میان ناشناس بودن و نام مستعار استقبال می‌کنم. نام مستعار بر اساس هویت فرد ساخته می‌شود، و ما می‌خواهیم از آن محافظت کنیم».

این اظهارات آقای دورسی در حال است که طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، پلت‌فرم توییتر در سال ماه جولای سال جاری مورد حملات هک قرار گرفت و تعداد زیادی از حساب‌های رسمی آن به دست هکرها افتاد. در این رویداد یک هکر ۱۷ ساله توانسته بود با نفوذ به حساب برخی از برجسته‌ترین نام‌های جهان و درخواست بیت کوین از آن‌ها، مقدار قابل توجهی رمزارز به سرقت برده و یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای هک تاریخ را رقم بزند.

آقای دورسی در رابطه با موضوع «امنیت» هم توضیح داد که «امنیت چیزی نیست که بتوان به نقطه‌ی کمال و پایانی آن رسید، بلکه یک مسابقه‌ی پایدار و دائمی است. هرچه کلیدهای بیشتری در اختیار افراد قرار دهیم، از امنیت بیشتری برخوردار خواهیم بود».

نظر شما در رابطه با صحبت‌های جک دورسی و ساخت یک رسانه‌ی اجتماعی غیرمتمرکز برای توزیع قدرت میان کاربران چیست؟ آیا به زودی شاهد ساخت یک توییتر جدید بر اساس فناوری بلاک‌چین و رمزارزها خواهیم بود؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا