اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

با سرویس «ایمیل‌های غیرقابل توقف» امکان ارسال ایمیل‌ در شبکه‌ی اتریوم فراهم شد

شرکت «دامنه‌های غیرقابل توقف» اخیراً سرویسی را راه‌اندازی کرده است که امکان ارسال ایمیل امضاء شده با استفاده از کلید خصوصی آدرس‌های شبکه‌ی اتریوم را فراهم می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • هرزنامه‌ها امروزه به مشکل کاربران اینترنت تبدیل شده است و اسپمر‌ها این روش را برای انتشار بد‌افزار و یا اجرای طرح کلاهبرداری مورد استفاده قرار می‌دهند. با این وجود، فن‌آوری بلاکچین راه‌حلی را برای رفع این مشکل ارائه کرده است و شرکت دامنه‌های غیرقابل توقف(Unstoppable Domains) اخیراً سرویسی را راه‌اندازی کرده است که امکان ارسال ایمیل امضاء شده با استفاده از کلید خصوصی آدرس‌های شبکه‌ی اتریوم را امکان‌پذیر می‌سازد.

راه‌اندازی سرویس ایمیل‌های غیرقابل توقف

شرکت دامنه‌های غیرقابل توقف(Unstoppable Domains) توسط تیم دریپر(Tim Draper) پشتیبانی می‌شود و تاکنون با استفاده از فن‌آوری بلاکچین چند محصول نو‌آورانه‌ را همانند پروتکل پیام‌رسان امن، مرورگر اینترنت غیرقابل سانسور و قابلیت شخصی‌سازی آدرس‌های شبکه‌ی اتریوم در صنعت رمزارزها ارائه کرده است، اخیراً سرویس جدیدی را به نام ایمیل‌های غیرقابل توقف(Unstoppable Email) معرفی کرده است.

ایمیل‌های غیرقابل توقف
معرفی سرویس ایمیل‌های غیرقابل توقف: به بخش اپلیکیشن‌های من(My Apps) بروید و با استفاده از کیف‌پول خود آن را امضاء کنید و در نهایت ایمیل‌ها را با استفاده از این سرویس ارسال و یا دریافت کنید.

هم‌اکنون هر کسی که دامنه‌ای با پسوند کریپتو(.crypto) را در اختیار داشته باشد قادر است با استفاده از آدرس شبکه‌ی اتریوم ایمیل ارسال کند و توسط کلید خصوصی آدرس مربوطه آن را نیز امضاء کند. این نو‌آوری استفاده از روش قدیمی سایفرپانک(Cypherpunk) برای امضاء ایمیل با استفاده از کلید‌های(PGP) را یاد‌آوری می‌کند. هال فینی(Hal Finney) در ابتدای دهه‌ی 1990 به توسعه‌ی فن‌آوری رمزنگاری «حریم خصوصی خیلی خوب(Pretty Good Privacy)» یا به اختصار PGP کمک کرده است. این روش امکان رمزگذاری داده‌های مختلف همانند ایمیل‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند.

چگونگی عملکرد ایمیل‌های غیرقابل توقف

بردلی کم(Bradley Kam)؛ یکی از بنیان‌گذاران شرکت دامنه‌های غیرقابل توقف اعلام کرد که این سرویس ایمیل غیرمتمرکز نیست و با استفاده از سرویس وب‌میل اتریوم میل(ETHMail) راه‌اندازی شده است. این سرویس هم‌اکنون به صورت رایگان ارائه شده است و برای ارسال ایمیل حتی در اختیار داشتن آدرس دات کریپتو(.crypto) نیز الزامی نیست. با این وجود، زمانی که ایمیلی در این سرویس با استفاده از کلید خصوصی امضاء می‌شود، گیرنده اطمینان حاصل خواهد کرد که ایمیل از طرف مالک دامنه‌ی مشخص ارسال شده است:

شما می‌توانید یک پیام خصوصی را با استفاده از کلیدی که نام دامنه را کنترل می‌کند امضاء کنید. بنابراین(گیرنده) اطمینان حاصل خواهد کرد که ایمیل واقعاً از طرف نام دامنه ارسال شده است. Bradley Kam

افزایش تمرکز زدایی در سطح وب به کمک بلاکچین

کم اظهار داشت که این ویژگی یک گام مهم در جهت تمرکززدایی بیشتر وب محسوب می‌گردد. این شرکت در گذشته سرویس چت غیرمتمرکز با نام دی‌چت(dChat) را نیز راه‌اندازی کرده است:

ما از این موضوع هیجان زده شده‌ایم و من فکر می‌کنم پیام‌رسانی واقعاً یک بخش بزرگ از وب غیرمتمرکز محسوب می‌گردد. شما در چند ماه گذشته شاهد راه‌اندازی پروتکل چت غیر متمرکز و فرد به‌ فرد بوده‌اید. من معتقدم که این تنها ابزار دیگری در آن حوزه است. Bradley Kam

هم‌اکنون بیش از 100 میلیون آدرس در شبکه‌ی اتریوم وجود دارد و هر روزه آدرس‌های بیشتری ایجاد می‌شوند. با این وجود آدام بک(Adam Back) معتقد است، در صورتی که ارسال هرزنامه‌ها از (وب‌میل‌های مبتنی بر شبکه‌ی اتریوم) به یک مشکل تبدیل شود، درمانی برای این مشکل وجود خواهد داشت. هش‌کش(نوعی الگوریتم رمزنگاری بر پایه‌ی هش) دقیقاً برای جلوگیری از ارسال اسپم طراحی شده است. فرستنده‌ی ایمل مجبور خواهد بود برای ایمل‌های ارسال اثبات کار را ارائه نماید. این مفهوم بعد‌ها توسط پروژه‌های رمزارزی همانند بیت کوین، اتریوم و دیگر رمزارزها مورد استفاده قرار گرفته است.

نظر شما نسبت به امکان ارسال ایمیل‌های امضاء شده با استفاده از کلید خصوصی آدرس‌ها در شبکه‌ی اتریوم چیست؟ آیا این نو‌آوری موجب توقف فعالیت اسپمرها خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا