اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

راه حل اسرار آمیز بایننس برای حل مشکل تراکنش‌های پرخرج اتریوم

در حالی که افزایش کارمزد تراکنش‌ها در شبکه‌ی اتریوم توجه فعالان صنعت رمزارزها را به خود جلب کرده است، مدیرعامل صرافی بایننس اعلام کرده است که بایننس احتمالاً راه‌حل این مشکل را در اختیار دارد

نکات برگزیده مطلب
  • اگرچه افزایش کارمزد تراکنش‌های شبکه‌ی اتریوم بر افزایش فعالیت در این شبکه اشاره دارد و در راستای اهداف جامعه‌ی کاربران قرار دارد. اما این پدیده در بلند مدت فعالیت در این شبکه را به‌طور منفی تحت تاثیر قرار خواهد داشت. در همین راستا توسعه‌دهندگان اتریوم و متخصصان راه حل مناسبی را برای این مشکل جستجو می‌کنند. در همین زمان مدیر عامل صرافی بایننس به‌طور اسرار آمیزی اعلام کرده است که این شرکت احتمالا راه حل این مشکل را در اختیار دارد.

افزایش کارمزد ارسال تراکنش‌ها در شبکه‌ی اتریوم

گسترش فعالیت در شبکه‌ی اتریوم از سوی سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز و رمزارزهای پایدار افزایش تعداد تراکنش‌های شبکه‌ی اتریوم و در نتیجه افزایش میزان کارمزد در این شبکه را موجب شده است. داده‌های وب‌سایت بیت‌اینفو‌چارتز نشان می‌دهد که متوسط کارمزد تراکنش‌ها به سطح 6.6 دلار افزایش یافته است. این پدیدیه نگرانی جامعه‌ی کاربران را به همراه داشته است و در همین راستا مدیرعامل بایننس اعلام کرد که راه حل مشکل افزایش کارمزد شبکه‌ی اتریوم را در اختیار دارد.

تغییرات متوسط کارمزدهای شبکه‌ی اتریوم در بازه‌ی زمانی سه ماهه
تغییرات متوسط کارمزدهای شبکه‌ی اتریوم در بازه‌ی زمانی سه ماهه

اگرچه این شرایط به سود ماینر‌های شبکه‌ی اتریوم محسوب می‌گردد و در حقیقت ماینر‌ها در طی تنها یک ساعت به ارزش 500 هزار دلار از کارمزد‌ها درآمد کسب کرده‌اند، اما این پدیده فعالیت‌ کاربران و پلتفرم‌های فعال این شبکه را مختل می‌کند. در همین راستا توسعه‌دهندگان و فعالان شبکه‌ی اتریوم راه حل این مشکل را جستجو می‌کنند.

بایننس راه‌حل مشکل انباشتگی در شبکه‌ی اتریوم را در اختیار دارد؟

چانگ‌پنگ‌ژائو؛ مدیر عامل صرافی بایننس در روز یکم سپتامبر به‌طور اسرار آمیز به راه حل مشکل شبکه‌ی اتریوم اشاره کرده است:

توییت چانگ‌پنگ‌ژائو
سطح بیشینه‌ی جدیدی برای کارمزد تراکنش‌های شبکه‌ی اتریوم. خوشبختانه، ما احتمالاً راه‌حل این مشکل را در اختیار داریم.

مدیرعامل صرافی بایننس در این پیام اسرارآمیز احتمالا به استفاده از بایننس اسمارت چین(Binance Smart Chain) که شبکه‌ی رقیب اتریوم محسوب می‌گردد، اشاره دارد. این صرافی در زمان راه‌اندازی شبکه‌ی بایننس چین استاندارد توکن‌های بی‌ان‌بی(BNB) را از ای‌آر‌سی20(ERC-20) به استاندارد بی‌ای‌پی2(BEP-2) تغییر داده است.  با این وجود و بر اساس گزارش کوینیت مدیرعامل صرافی بایننس اعلام کرد که بایننس چین رقیب اتریوم محسوب نمی‌گردد.

بایننس اسمارت چین

صرافی بایننس پس از انتشار نقشه‌ی اولیه‌ی خود برای ایجاد یک شبکه‌ی بلاکچینی به منظور اجرای قرارداد‌های هوشمند در ماه آوریل، شبکه‌ی اصلی این پروژه را با نام بایننس اسمارت چین(Binance Smart Chain) و به‌طور موازی با بایننس چین(Binance Chain) راه‌اندازی کرده است.

شبکه‌ی بایننس اسمارت چین به‌طور سازگار با ماشین مجازی اتریوم ارائه شده است این ویژگی توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز را قادر می‌سازد تا تقریبا بدون زحمت به شبکه‌ی بایننس چین مهاجرت کنند.

ویژگی‌های بایننس اسمارت چین

بایننس وعده داده است که کارمزد تراکش‌های این شبکه‌ی بلاکچین در سطح پایینی قرار دارد(در محدوده‌ی 1 سنت) و زمان ایجاد بلاک جدید در شبکه‌ی بایننس اسمارت چین را 3 ثانیه اعلام کرده است. این شبکه‌ی بلاکچینی نوعی الگوریتم اثبات سهام را با نام پروف آف استیک اتوریتی(Proof-of-Staked-Authority) مورد استفاده قرار می‌دهد؛ در حقیقت هولدر‌های بزرگ توکن‌های بی‌ان‌بی قدرت رای‌دهی بالاتری را در اختیار خواهند داشت.

گزارش شده است که چند پروژه‌ی فعال در حوزه‌ی سیستم‌های اقتثادی غیرمتمرکز شبکه‌ی اتریوم(همانند او(Aave)، وان‌اینچ(1inch) و دی‌فورث(dForce)) مشغول فعالیت برای ایجاد پرتکل‌های جدید در این شبکه هستند.

صرافی بایننس هیچگاه تلاش نکرده است تا اشتیاق این شرکت را به سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز پنهان کند و در همین راستا تلاش کرده است تا توکن‌های بی‌ان‌بی در پروتکل‌های خارج از شبکه‌ی اتریوم همانند اکویبریوم(Equilibrium) یا کاوا(Kava) به عنوان وثیقه مورد استفاده قرار بگیرند.

انطباق‌پذیری سخت و تقاضای پایین برای توکن‌های بی‌ان‌بی در سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز شبکه‌ی اتریوم موانع مهمی برای به‌کارگیری توکن‌ها در این حوزه محسوب می‌گردند. به‌نظر می‌رسد که راه‌اندازی اسمارت چین در تضاد با هدف وارد کردن توکن‌های بی‌ان‌بی در سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز محسوب می‌شود. در حقیقت بایننس با این تصمیم سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز را برای استفاده از توکن بی‌ان‌بی به بایننس اسمارت چین دعوت می‌کند.

نظر شما نسبت به توییت مدیرعامل صرافی بایننس در رابطه با افزایش سطح کارمزد شبکه‌ی اتریوم چیست؟ آیا شبکه‌ی بایننس اسمارت چین در آینده به رقیب جدی شبکه‌ی اتریوم تبدیل خواهد شد؟ آیا اتریوم در نهایت راه حل مناسبی را برای این مشکل ارائه خواهد داد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا