اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

پیش‌بینی یک کاربر فُروم ردیت در سال ۲۰۱۱: منتظر ترکیدن حباب قیمت ۳ دلاری بیت کوین باشید!

انتشار دیدگاه یک کاربر فُروم ردیت(Reddit) نسبت به چشم‌انداز قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۱ اخیراً توجه فعالان حوزه‌ی رمزارزها را جلب کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • درحالی که بیش از یک دهه از تاریخچه‌ی فعالیت بیت کوین سپری شده است، بزرگترین رمزارز بازار همچنان به عنوان یک دارایی نوظهور ارزیابی می‌شود و بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که موسسات مالی و کاربران بیشتری در طول زمان این دارایی را پذیرش کنند. اگرچه در زمان نگارش مقاله بیت کوین در محدوده‌ی قیمتی ۱۱,۷۵۰ دلار مبادله می‌شود، اما چنین قیمتی در سال‌های آغازین فعالیت بیت کوین دست نیافتنی به‌نظر می‌رسیده است. در حقیقت یکی از کاربران فروم ردیت در سال ۲۰۱۱ محدوده‌ی ۳ دلاری را برای بیت کوین ناپایدار ارزیابی کرده است.

ارزیابی کاربر فُروم ردیت از قیمت بیت کوین در سال 2011

یک از کاربر فُروم ردیت(Reddit) در سال 2011 و تنها دو سال پس از استخراج نخستین بلاک در شبکه‌ی بیت کوین اعلام کرده است که قیمت 3 دلار برای بیت کوین پایدار نیست.

این دیدگاه توسط حساب کاربری برنامه‌ی محبوب مدیریت پرتفوی رمزارزها با نام بلاکفولیو(Blockfolio) در توییتر به اشتراک گذاشته شده است. نویسنده‌‌ی دیدگاه معتقد است که با توجه به هزینه‌ی استخراج بیت کوین در زمان ارسال مطلب قیمت بیت کوین در سطح بالاتری از ارزش بنیادی این رمزارز مبادله می‌گردد.

پست منتشر شده در فروم ردیت
پست منتشر شده در فروم ردیت که در آن قیمت بیت کوین بیش از حد(دارای حباب) ارزیابی شده است

در طول نه سال گذشته(از سال 2011 تا 2020) قیمت بیت کوین از 3 دلار به 11,600 دلار افزایش یافته است و بازدهی 3,866 درصدی را نصیب سرمایه‌گذاران کرده است.

بیت کوین هنوز در مراحل ابتدایی رشد خود قرار دارد

مقایسه‌ی بیت کوین با بازارهای مالی سنتی، اساس ادعای مطرح شده در پست اشاره شده را تشکیل می‌دهد. وی اظهار داشت که ماینر‌های شبکه‌ی بیت کوین در دوره‌ی زمانی یک ماهه بازدهی تقریبا 100 درصدی را تجربه می‌کنند. حتی ماینر‌های کوچک که از برق تجاری برای استخراج بیت کوین استفاده می‌کردند بازدهی 20 درصدی را نسبت به ارزش سرمایه‌گذاری اولیه تجربه کرده‌اند.

وی اظهار داشت که حتی بازدهی 20 درصدی نیز بسیار مطلوب است و بازدهی 100 درصدی پایدار نیست. در این پست می‌خوانیم:

تنها بررسی تعدادی از ماشین‌حساب‌های استخراج بیت کوین بازدهی بیش از 100 درصدی در سرمایه‌گذاری اولیه را در هر ماه نشان می‌دهد و در نتیجه این شرایط تا حدودی ناپایدار به‌نظر می‌رسد. در صورتی که فرض کنیم به برق رایگان دسترسی دارید، در سطوح قیمت کنونی بازدهی 10-20 درصدی را در هر سال به‌دست خواهید آورد که بازدهی نامطلوبی محسوب نمی‌گردد. اما در بازه‌ی زمانی بلند مدت قیمت کنونی بیت کوین از سطوح پایدار فاصله گرفته است. Reddit User

اگرچه این کاربر قیمت بیت کوین را در سال 2011 و در سطح اشاره شده ناپایدار ارزیابی کرده است، در زمان ارسال این پست تنها دو سال از تاریخچه‌ی فعالیت بیت کوین سپری شده است.

با این وجود، دارایی‌های نوظهور می‌توانند در بلند مدت با رالی‌های صعودی گسترده‌ای مواجه شوند.

تغییرات گسترده و رشد چشمگیر صنعت رمزارزها

اگرچه، قیمت بیت کوین در طول نه سال از 3 دلار به 11,600 دلار رسیده است اما این بازدهی بدون دلیل حاصل نشده است و در حقیقت پیشرفت چشمگیری نیز در زیرساخت‌های صنعت رمزارزها و بیت کوین حاصل شده است.

بر اساس گزارش کوینیت، هم‌اکنون برخی از بزرگترین بانک‌های جهان همانند جی‌پی‌مورگان صرافی‌های رمزارزی را به عنوان یک مشتری حقوقی پذیرش می‌کنند. همچنین بزرگترین بازار مبادلاتی قرارداد‌های آتی(CME) مبادلات بیت کوین را برای سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی تسهیل می‌کند.

بر اساس گزارش کوینیت، شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل(Grayscale) هم‌اکنون به ارزش بیش از 6.1 میلیارد دلار رمزارز را تحت مدیریت دارد و بخش بزرگی از دارایی‌های این شرکت را بیت کوین تشکیل می‌دهد.

 در همین مدت زمان، صنعت استخراج بیت کوین تکامل یافته است و به صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است. در نتیجه‌ی شرکت‌های فعال در صنعت استخراج بیت کوین همانند بیت‌مین(Bitmain)، کنان(Canaan) و میکروبی‌تی(MicroBT) نیز رشد چشمگیری را تجربه کرده‌اند و به شرکت‌های چند میلیون دلاری یا حتی چند میلیارد دلاری تبدیل شده‌اند.

آیا بیت کوین در چرخه‌ی قیمتی قرار دارد؟

با وجود افزایش اخیر قیمت بیت کوین به سطح 11 هزار دلار، بسیاری از مدیران شرکت‌های فعال در صنعت بلاکچین معتقدند که بیت کوین همچنان در مراحل ابتدایی رشد خود قرار دارد. تایلر وینکلووس(Tyler Winklevoss) یکی از بنیان‌گذاران صرافی جمینی و سرمایه‌دار میلیاردر آمریکایی در این رابطه اظهار داشت:

فلز گرانبهای طلا در کره‌ی زمین در سطح محدودی عرضه می‌شود، عرضه‌ی بیت کوین برای همیشه به سطح مشخصی محدود شده است. در بلند مدت این دارایی‌ها قابل مقایسه نخواهند بود؛ همانطور که طلا امروزه جایگزین شِن شده است، بیت کوین نیز در آینده جایگزین طلا خواهد شد. Tyler Winklevoss

ساختار فعلی صنعت رمزارزها و شرایط بازار فاکتور‌های مهمی در آنالیز قیمت بیت کوین محسوب می‌شوند. اما در نظر گرفتن پتانسیل رشد قیمت بیت کوین در بلند مدت نیز به همین اندازه اهمیت دارد.

نظر شما نسبت به ارزیابی کاربر فُروم ردیت از قیمت بیت کوین در سال 2011 چیست؟ آیا تحلیل‌های ارائه شده برای قیمت بیت کوین در این مقطع زمانی نیز روزی به یک خاطره‌ی شیرین تبدیل خواهند شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا