اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

اکوسیستم رمزارزی کشور برزیل برای خود چهارچوب قانونی تنظیم خواهد کرد

شرکت‌های فعال حوزه‌ی رمزارز در کشور برزیل چندی قبل یک دستورالعمل خودتنظیمی در راستای تقویت روند پذیرش رمزارزها و تطبیق با پروتکل‌های جهانی ایجاد کرده‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت‌های فعال حوزه‌ی رمزارز در کشور برزیل اخیراً یک چهارچوب خودتنظیمی ایجاد کرده‌اند که هدف آن مشروعیت بخشیدن و تقویت روند پذیرش رمزارزها در این کشور است. این سند تحت حمایت انجمن شرکت‌های فعال حوزه‌ی رمزارز کشور برزیل به نام ای‌بی‌کریپتو(Abcripto) ایجاد شده و توسط برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در این کشور از جمله فاکس‌بیت(Foxbit)، ریپیو(Ripio)، بیت‌کوین مارکت(Bitcoin Market) و نووادکس(Novadax) به امضاء رسیده است.

خودتنظیمی یک راه‌حل مفید است

 طبق گزارشات منتشر شده در خبرگزاری‌های داخلی برزیل، شرکت‌های فعال در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری رمزارز، خدمات کارگزاری و صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز «اکنون باید طبق توافق‌نامه‌ی جدید، تمام اقدامات لازم برای مبارزه با فعالیت‌های مرتبط با پولشویی را در پلت‌فرم‌های خود پیاده‌سازی کنند».

شرکت‌های برجسته‌ی حوزه‌ی رمزارز فعال در کشور برزیل از جمله فاکس‌بیت(Foxbit)، ریپیو(Ripio)، بیت‌کوین مارکت(Bitcoin Market) و نووادکس(Novadax) اولین شرکت‌هایی هستند که این دستورالعمل‌های جدید را پذیرفته و امضاء کرده‌اند. گفته می‌شود شرکت‌های نام‌برده در نظر دارند تا پایان سال ۲۰۲۰ مجموع ارزش و سرمایه‌ی در حال گردش خود را به رقم سرسام‌آور ۱۰۰ میلیارد دلار برسانند.

رمزارز برزیل

به گفته‌ی مقامات انجمن شرکت‌های حوزه‌ی رمزارز برزیل ای‌بی‌کریپتو(Abcripto) که این توافقنامه‌ی جامع را یک نقطه‌ی عطف مهم برای شرکت‌های حوزه‌ی رمزارز در کشور برزیل توصیف می‌کنند، شرکت‌های فوق‌الذکر «نزدیک به ۸۰ درصد تمام تراکنش‌های رمزارزی برزیل را تحت مدیریت خود دارند».

مراسم امضاء این توافق‌نامه روز گذشته به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی برزیل پخش شد و «کدها و دستورالعمل‌های ابلاغی نیز قرار است بر روی یک پلت‌فرم خصوصی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین که توسط شرکت گروث‌تک ساخته شده است، به ثبت برسد».

شرکت خصوصی گروث‌تک(Growthtech) که از سال ۲۰۱۶ فعالیت در حوزه‌ی بلاک‌چین را آغاز کرده است، اساساً ارائه دهنده‌ی راه‌حل‌های توزیع شده در زمینه‌ی اسناد رسمی و املاک و مستغلات است. این شرکت خصوصی توسط خدمات ابری شرکت آی‌بی‌ام(IBM) پشتیبانی می‌شود.

گفته شده که هدف از این توافق‌نامه شکل‌گیری یک شیوه‌ی عملیاتی و استاندارد انطباق پذیری است که همه‌ی اعضاء دخیل و شرکت‌کننده ملزم به رعایت آن هستند.

نظر مدیر اجرایی شرکت ای‌بی‌کریپتو

آقای سفیری فلیکس(Safiri Felix) مدیر اجرایی شرکت ای‌بی‌کریپتو پس از پایان مراسم امضاء این توافق‌نامه اعلام کرد که «این یک قدم بزرگ برای بازار رو به رشد رمزارزها به شمار می‌آید». براساس صحبت‌های وی، بازار رمزارز کشور برزیل طی سه سال گذشته با نرخ رشد دو رقمی روبرو شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

به گفته‌ی آقای فلیکس، با وجود این نرخ رشد فوق‌العاده در برزیل «این اکوسیستم همچنان با خلاء نظارتی روبرو است، زیرا هر چهار لایحه‌ی قانون‌گذاری حوزه‌ی رمزارز در دست بررسی قرار داشته و توسط کنگره‌ی ملی پذیرفته نشده‌اند».

وی برای توضیح هرچه بیشتر در رابطه با اهداف این توافق‌نامه اعلام کرد که «هدف اصلی این توافق‌نامه‌ی خود تنظیمی محافظت از کاربران حوزه‌ی رمزارز بدون ایجاد مانع در ابتکار عمل شرکت‌ها می‌باشد».

اکوسیستم رمزارز برزیل به دنبال جهانی شدن است

این توافق‌نامه در واقع تلاش می‌کند تا بازار رمزارز کشور برزیل را با استانداردهای جهانی هماهنگ کند، زیرا در بخش‌هایی از آن گفته شده که «تمام پلت‌فرم‌های شرکت‌کننده ملزم به پیاده‌سازی تمامی الزامات و قوانین مرتبط با پروتکل‌های شناخت مشتری(KYC) هستند».

در بخش‌های دیگری از این توافق‌نامه‌ی خود تنظیمی آمده است که «تمامی اعضاء باید پارامترهای حفاظتی خود را به بالاترین سطح ممکن رسانده، زیرساخت‌های قانونی خود را تقویت کرده، متعهد به رعایت اصول بازار آزاد باشند و به حریم خصوصی کاربران احترام بگذارند». البته برای کسانی که از آیین‌نامه‌های ابلاغی سرپیچی کنند، مجازات نیز در نظر گرفته شده است.

طی یک سال گذشته نمایندگان بازار رمزارز کشور برزیل همواره اعلام کرده‌اند که «در راستای تطبیق اکوسیستم رمزارزی برزیل با سطوح بین‌المللی، همواره در حال تحقیق و یافتن راهی برای خود‌تنظیمی بوده‌اند».

دولت هم دست به کار شده است

با این حال، آقای فلیکس معتقد است که « دولت برزیل آینده‌ای نزدیک یک چهارچوب نظارتی برای شرکت‌های فعال حوزه‌ی رمزارز ایجاد خواهد کرد».

اندکی پس از انتشار اخبار مربوط به این توافق‌نامه و امضاء آن توسط بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال حوزه‌ی رمزارز در برزیل، رسانه‌های داخلی این کشور گزارشات دیگری منتشر کردند که نشان می‌داد قانون‌گذاران این کشور در حال بررسی و ارائه‌ی یک لایحه‌ی قانون‌گذاری برای بیت کوین و سایر رمزارزها هستند.

گزارشات مذکور حاکی از آن است که در این پیش‌نویس قانونی که توسط سناتور سورایا ترونیک(Soraya Thronicke) ارائه شده است، گفته شده که بانک مرکزی و کمیسیون بورس و اوراق بهادار کشور برزیل به دنبال قانون‌گذاری صنعت رمزارزها هستند.

در همین حال، آقای فلیکس خاطر نشان کرد که شیوع بیماری همه‌گیر کووید۱۹ در جهان یکی از عوامل اصلی شکل‌گیری و تسریع قوانین حوزه‌ی رمزارز در کشور برزیل است.

وی در رابطه با این موضوع توضیح داد:

این پدیده‌ی بهداشتی باعث شد تا از فناوری‌های مالی نوظهور از جمله تراکنش‌های مبتنی بر بیت کوین در سراسر جهان استفاده شود. این می‌تواند یک فرصت مناسب برای بیش از ۳۰ صرافی بزرگ برزیلی باشد تا در راستای محافظت از کاربران خود، اقدامات امنیتی لازم را اتخاذ کنند. Safiri Felix

نظر شما در رابطه با فعالیت شرکت‌های رمزارزی کشور برزیل و حرکت به سمت خودتنظیمی و ایجاد چهارچوب قانونی چیست؟ چه چیز باعث شده تا شرکت‌های حوزه‌ی کریپتو به دنبال ایجاد یک چهاچوب فعالیت قانونی برای ادامه‌ی فعالیت خود باشند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا