اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

لایت کوین کسل کننده نیست، خبرهای خوبی برای این پروژه در راه است!

اگرچه برخی از فعالان صنعت رمزارزها لایت کوین را یک پروژه‌ی کسل کننده ارزیابی می‌کنند، بنیان‌گذار لایت کوین اخیراً خبرهای خوبی را از این پروژه‌ی رمزارزی منتشر کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • با توجه به وسعت تحولات در دنیای رمزارزها لایت کوین(Litecoin) یک پروژه‌ی رمزارزی کم حاشیه محسوب می‌گردد. خبر‌های کم پیرامون فرآیند‌های توسعه‌ی لایت کوین موجب شده است تا برخی از کاربران لایت کوین را کسل کننده ارزیابی کنند. با این وجود اخیراً خبر‌های خوبی از این پروژه منتشر شده است که آینده‌ی روشنی را برای لایت کوین نوید می‌دهد.

خبر‌های خوب برای لایت کوین

از نظر چارلی لی(Charlie Lee) عدم وجود هیجان و حاشیه در زمینه‌ی پروژه‌ی رمزارزی لایت کوین(کسل کننده بودن لایت کوین) ویژگی مطلوب برای این رمزارز محسوب می‌گردد. وی معتقد است که پول نیز در نهایت کسل کننده است. با این وجود، تعدد خبر‌های منتشر شده در رابطه با لایت کوین(رمزارزی که در گذشته جایگاه سومین رمزارز بزرگ بازار را در اختیار داشت) نشان می‌دهد که روزهای یکنواخت لایت‌کوین هم‌اکنون به پایان رسیده است.

توییت چارلی لی
تعداد زیادی از خبر‌های خوب برای لایت‌کوین: لایت کوین ویزا کارت(Litecoin Visa Card)، گری‌اسکیل لایت کوین تراست(Grayscale Litecoin Trust)، راه‌اندازی شبکه‌ی آزمایشی برای ویژگی‌های جدید همانند حفظ حریم خصوصی در آینده‌ی نزدیک، افزایش 50 درصدی هش‌ریت شبکه‌ی لایت کوین در سال جاری میلادی، افزایش 100 درصدی تعداد تراکنش‌ها در سال جاری میلادی، افزایش 400 درصدی تعداد آدرس‌های شبکه‌ی لایت کوین از آگوست 2017 تاکنون و افزایش ارزش تراکنش‌های روزانه به سطح 500 میلیون دلار

لایت کوین ویزا کارت

شرکت بلاک کارت(BlockCard) که کارت‌های بدهی مجازی را ارائه می‌کند، اخیراً از راه‌اندازی نخستین کارت ویزا مبتنی بر لایت کوین خبر داده است. اگرچه بسیاری از کارت‌های اعتباری در گذشته پشتیبانی از لایت کوین را آغاز کرده‌اند، این کارت اعتباری جدید تا زمان بازگرداندن بدهی دارایی لایت کوین را به عنوان وثیقه نگه‌داری می‌کند.

 لازم به یاد‌آوری است که در گذشته کارت بدهی لایت‌پی وجود داشته است اما فعالیت این شرکت به دلیل بدهی متوقف شده است. کاربران کارت‌های ارائه شده توسط بلاک کارت را می‌توانند در تمامی فروشگاه‌هایی که از کارت ویزا پشتیبانی می‌کند، مورد استفاده قرار دهند.

گری‌اسکیل لایت کوین تراست

گری‌اسکیل اخیراً از محصول جدیدی خود با نام گری‌اسکیل لایت کوین تراست(Grayscale Litecoin Trust) رونمایی کرده است. این محصول پس از کسب مجوز‌های لازم به‌طور عمومی مبادله خواهد شد.

این اوراق امکان سرمایه‌گذاری موسسات و افراد را بر روی لایت کوین فراهم می‌کند به‌طوری که این افراد مجبور نخواهند بود از لایت کوین نگهداری کنند و یا با استفاده از صرافی‌ها بر روی لایت کوین سرمایه‌گذاری کنند. گری‌اسکیل گزارش کرد که 2.5 میلیون اوراق گری‌اسکیل لایت کوین تراست پیش‌تر از طریق قرارداد‌های خصوصی فروخته شده است.

آزمایش پروتکل میمبل‌ویمبل(Mimblewimble)

میمبل‌ویمبل(Mimblewimble) یک پروتکل بلاکچینی است که افزایش حریم خصوصی را در لایت کوین وعده می‌دهد. این پروتکل که به شبکه‌ی لایت کوین افزوده خواهد شد افزایش حریم خصوصی تراکنش‌ها و افزایش ظرفیت شبکه‌ی لایت کوین را وعده می‌دهد.

تحلیلگران معتقدند که میمبل‌ویمبل در نهایت توجه کاربرانی که برای حفاظت از حریم خصوصی خود از رمزارزهای پیگیر گریز استفاده می‌کنند را جلب خواهد کرد. در نتیجه به‌جای استفاده از مونرو از لایت کوین که دارای ارزش بازار، امنیت و ویژگی حفاظت از حریم خصوصی بیشتری است استفاده خواهند کرد.

افزایش 50 درصدی هش‌ریت شبکه‌ی لایت کوین

هش‌ریت شبکه‌ی لایت کوین نیز اخیراً به سطوح بیشینه‌ی این فاکتور در اکتبر 2019 افزایش یافته است. افزایش میزان هش‌ریت شبکه‌ی لایت کوین در حقیقت افزایش اشتیاق ماینر‌ها به فعالیت در این شبکه را نشان می‌دهد.

استقبال ماینر‌ها از فعالیت در شبکه‌ی لایت کوین مزایای فعالیت و افزایش سود‌آوری آن‌ها را در این حوزه نشان می‌دهد.

تراکنش‌های شبکه‌ی لایت کوین

تراکنش‌های شبکه‌ی لایت کوین اخیراً به سطح 46,033 تراکنش در هر روز افزایش یافته است. با این وجود همچنان تعداد تراکنش‌های روزانه در سطح کمتری نسبت به سطوح بیشینه‌ی خود در ژوئن 2018 قرار دارد. با این وجود، تعداد تراکنش‌ها در سیزدهم آگوست به سطح 54 هزار تراکنش در هر روز افزایش یافته است و رکورد بیشینه‌ی جدیدی برای شبکه‌ی لایت کوین ثبت گردید.

با این وجود بر اساس گزارش کوینیت در سال 2019، 93 درصد از حجم مبادلات لایت کوین در صرافی‌ها جعلی است.

همچنین ارزش تراکنش‌های شبکه‌ی لایت کوین نیز به 500 میلیون دلار در هر روز رسیده است. بنابراین پس از مقایسه‌ی شبکه‌ی لایت کوین با دیگر شبکه‌های بلاکچینی بزرگ دیگر نمی‌توان این شبکه را کسل کننده نامید.

نظر شما نسبت به دستاورد‌های شبکه‌ی لایت کوین چیست؟ آیا پروژه‌ی رمزارزی لایت کوین یک پروژه‌ی کسل کننده محسوب می‌گردد؟ با توجه به خبر‌های خوب اشاره شده در این مقاله آیا لایت کوین در آینده جایگاه سومین رمزارز بزرگ بازار را پس خواهد گرفت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکمه بازگشت به بالا