اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

مغز متفکر حادثه‌ی هک توییتر و دو نفر از همدستان وی شناسایی شده‌اند

یک نوجوان ۱۷ ساله‌ی اهل فلوریدا به همراه دو نفر دیگر که یکی از آن‌ها ایرانی‌الاصل می‌باشد به اتهام هک کردن حساب‌های توییتری تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • چندی قبل گزارشاتی منتشر شد که نشان می‌داد هکرها توانسته‌اند با نفوذ به حساب‌های توییتری افراد سرشناسی همچون بیل گیتس، ایلان ماسک و جف بزوس، پیام‌های جعلی منتشر کرده و با سوءاستفاده از این حساب‌ها مقدار قابل توجهی رمزارز بیت کوین سرقت کنند. حال به نظر می‌رسد که پس از پیگیری‌های صورت گرفته در رابطه با این موضوع، یک نوجوان ۱۷ ساله‌ی آمریکایی به عنوان مغز متفکر این حادثه شناسایی شده و اکنون تحت پیگرد قانونی است.

حادثه‌ی هک توییتر

گزارشاتی که روز گذشته در خبرگزاری‌های آمریکایی منتشر شده حاکی از آن است که یک نوجوان اهل فلوریدا به عنوان مغز متفکر طرح حمله به حساب‌های توییتری دستگیر شده است. طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، چندی قبل یک حمله‌ی گسترده به حساب‌های توییتر افراد برجسته از جمله سیاستمداران، سلبریتی‌ها و افراد پیشرو در حوزه‌ی فناوری رخ داد و طی این حادثه مهاجم توانست با کنترل و ارسال پیام از طرف این حساب‌ها چیزی حدود ۱۰۰ هزار دلار رمزارز بیت کوین به سرقت ببرد.

این نوجوان ۱۷ ساله که گراهام ایوان کلارک(Graham Ivan Clark) نام دارد، روز جمعه در منطقه‌ی تامپا دستگیر شده است. شایان ذکر است که در این منطقه دفتر دادستانی ایالتی هیلزبوروت وی را به عنوان یک فرد بالغ تحت پیگرد قانونی قرار داده است. در حال حاضر این نوجوان با ۳۰ اتهام کیفری مواجه شده است.

البته دو شخص دیگر به نام‌های میسون شپرد(Mason Sheppard) نوزده ساله از بوگنور رجیس انگلستان و نیما فاضلی(Nima Fazeli) بیست و دو ساله از اورلندو نیز به صورت جداگانه در یک دادگاه فدرال کالیفرنیا به عنوان همکار وی و ذینفع، متهم شناخته شده‌اند.

یک رویداد هشدار دهنده

حادثه‌ی هک شدن حساب‌های توییتری در واقع یکی از برجسته‌ترین نقض‌های امنیتی در سال‌های اخیر به شما می‌آید، زیرا این رویداد باعث شد که در روز ۱۵ام زانویه از طرف حساب توییتری افراد سرشناسی همچون باراک اوباما، جو بایدن، مایک بلومبرگ و تعداد زیادی از افراد میلیاردر صنعت فناوری از جمله جف بزوس(مدیرعامل شرکت آمازون)، بیل گیتس(بنیانگذار شرکت مایکروسافت) و همچنین آقای ایلان ماسک، پیام‌های جعلی به مخاطبان ارسال شود. حساب افراد سلبریتی همچون کاین وست و همسرش، و همچنین کیم کارداشیان نیز در این رویداد هک شده است.

در این پست‌های جعلی گفته شده بود که در ازای هر یک هزار دلار رمزارز بیت کوین که به آدرس مندرج ارسال شود، طی مدت کوتاهی ۲ هزار دلار پاداش پرداخت خواهد شد. این رویداد به دلیل نشان دادن پتانسیل بالا برای ایجاد نفوذ و ایجاد تنش‌های ژئوپلیتیکی، باعث نگرانی متخصصان حوزه‌ی امنیت شد.

تصویری از پست منتشر شده توسط حساب رسمی شرکت اپل و نوجوان آمریکایی

یک همکاری چند جانبه

اسناد منتشر شده حاکی از آن است که فاضلی و شپرد به نوعی گارگزار و واسطه‌ی فروش اکانت‌های توییتری هک شده توسط یک هکر با نام مستعار «Kirk» بوده‌اند. این هکر اعلام کرده که می‌تواند در ازای دریافت ارزهای دیجیتال «کنترل هر حساب توییتری که تمایل دارد را به دست گرفته و از آن سوءاستفاده کند». وی همچنین مدعی شده که یکی از کارمندان شرکت توییتر می‌باشد.

در این اسناد هویت واقعی این هکر مشخص نشده است، اما گفته شده که یک نوجوان است که در منطقه‌ی تمپا تحت پیگرد قانونی قرار دارد.

توییتر در رابطه با این رویداد اعلام نموده که هکر توانسته به یک داشبورد شرکتی که مدیریت حساب‌ها با استفاده از مهندسی اجتماعی و فیشینگ تلفن‌های همراه را داشته دسترسی پیدا کرده و اعتبار مورد نیاز برای دستکاری سیستم‌های داخلی ما را با ورود به حساب تعدادی از کارمندان کسب کند.

نظر شما در رابطه با حادثه‌ی هک حساب‌های توییتری و سوءاستفاده از آن‌ها برای سرقت بیت کوین چیست؟ چطور یک نوجوان آمریکایی توانسته به سیستم‌های داخلی توییتر نفوذ کرده و از آن برای سرقت رمزارز استفاده کند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا