اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی: رمزارزهای بانکی قدم بعدی در مسیر تکامل پول خواهند بود!

بانک تسویه‌ حساب‌های بین المللی(BIS) بدون توجه به نو‌آوری رمزارزهای مستقل ادعا کرده است که رمزارزهای منتشر شده توسط بانک‌های مرکزی(CBDCs) به ارز رایج مورد استفاده در جوامع تبدیل خواهند شد

نکات برگزیده مطلب
  • بانک تسویه‌ حساب‌های بین المللی(BIS) درگزارش اخیر خود طرح ایجاد ارزهای دیجیتالی بانک‌های مرکزی و به‌کارگیری آن در سیستم مالی را مورد بررسی قرار داده است. در این گزارش بر ویژگی‌های این نو‌آوری و امکان به‌کارگیری آن برای تسویه‌ی مبادلات بین المللی تاکید شده است.

ارزهای دیجیتالی بانک‌های مرکزی از دیدگاه بانک تسویه حساب‌های بین المللی

بانک تسویه حساب‌های بین المللی(BIS) اعلام کرد که ارز دیجیتالی بانک‌های مرکزی(CBDCs)(شکل جدیدی از ارز فیات که توسط دولت‌ها منتشر می‌شود) می‌تواند در آینده به ارز رایج در جوامع تبدیل شود.

بانک تسویه حساب‌های بین المللی

بانک تسویه حساب‌های بین المللی در گزارش سالیانه‌ی جدید خود اعلام کرد که بانک‌های مرکزی برای ایجاد تغییرات در زیرساخت‌های سیستم‌های پرداخت کنونی در موقعیت مناسبی قرار گرفته‌اند.

فن‌آوری ارزهای دیجیتالی فرصت‌ ایجاد سیستم‌های (کارآمد‌تر) در حوزه‌ی پرداخت را فراهم می‌کند. ارزهای دیجیتالی بانک‌های مرکزی این فن‌آوری نوآورانه را با زیرساخت‌های بانک‌های مرکزی که در طول زمان بارها مورد آزمایش قرار گرفته است، ترکیب می‌کند. بانک‌های مرکزی می‌توانند از این فن‌آوری برای منافع عمومی استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند نقششان را به عنوان نهاد ناظر، کاتالیزور و اوپراتور ترکیب کنند و مجموعه‌ی جدیدی از سیستم پرداخت را با استفاده از ارزهای دیجیتالی ایجاد کنند. بانک تسویه‌ حساب‌های بین المللی

ارزهای دیجیتالی بانک‌های مرکزی که بر پایه‌ی تکنولوژی بلاکچین توسعه داده می‌شوند، از مزایای این فن‌آوری برای انتشار نسخه‌ی دیجیتالی ارزهای فیات استفاده می‌کنند. ارزهای دیجیتالی بانک‌های مرکزی را می‌توان با رمزارزهای پایدار مقایسه کرد. رمزارزهای پایدار انجام تراکنش‌های بین المللی را در 24 ساعت شبانه روز امکان پذیر می‌کنند.

مزایا و معایب ارزهای دیجیتالی بانک‌های مرکزی

در این گزارش همچنین به مزایا و معایب ارزهای دیجیتالی بانک‌های مرکزی نیز اشاره شده است:

این نو‌آوری امکان دسترسی مستقیم به ارزهای منتشر شده توسط بانک‌های مرکزی را فراهم می‌کند و ویژگی‌هایی همانند امنیت، قابلیت اطمینان را پیشنهاد می‌کند. همچنین همانند پول نقد امکان تسویه‌ی مبادلات جهانی را فراهم می‌کند. مزایای این فن‌آوری باید در برابر ریسک‌های بالقوه همانند عدم استقبال از این نو‌آوری، فرار بانک‌ها در شرایط وقوع بحران و تاثیر بانک‌های مرکزی در سیستم اقتصادی باید مورد بررسی قرار بگیرد. بانک تسویه‌ حساب‌های بین المللی

بانک تسویه حساب‌های بین المللی در این گزارش اعلام کرده است که ارزهای دیجیتالی بانک‌های مرکزی باید ویژگی‌هایی که موجب جذابیت پول نقد شده است را نیز ارائه کنند.

اطمینان به واحد صادر کننده، شرایط قانونی پیشنهاد دهنده، تضمین ارزش نهایی ارز منتشر شده و دسترسی گسترده باید عناصر اصلی ارز دیجیتالی بانک مرکزی را تشکیل دهند. بانک تسویه‌ حساب‌های بین المللی

بر اساس گزارش کوینیت، این نهاد مالی در ماه آوریل به دلیل تجربه‌ی شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا خواستار تسریع روند توسعه‌ی رمزارزهای بانکی شده است.

نظر شما نسبت به ارزیابی اخیر بانک تسویه حساب‌های بین المللی از ارزهای دیجیتالی بانک‌های مرکزی چیست؟ آیا ایجاد ارزهای دیجیتالی بانک‌های مرکزی می‌تواند نیاز شهروندان به استقلال مالی و مالکیت کامل بر دارایی‌ها را برآورده سازد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا