اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مدیر عامل صرافی بایننس «راز کوچک» این پلتفرم را افشاء کرد

چانگ‌پنگ‌ژائو در واکنش به اتهامات انجام مبادلات جعلی در صرافی بایننس اعلام کرد که این پلتفرم حجم مبادلات را به‌طور واقعی گزارش می‌کند و در انجام این فعالیت هیچ نقشی ندارد

نکات برگزیده مطلب
  • ایجاد حجم جعلی در مبادلات به دلایل مختلفی همانند جلب توجه به سوی رمزارز و یا جلب اعتماد کاربران برای فعالیت در پلتفرم‌های مبادلاتی انجام می‌شود. در همین راستا صرافی‌های مختلف همواره با اتهام ایجاد حجم جعلی در مبادلات مواجه بوده‌اند و بزرگترین صرافی مبادلات رمزارزها نیز از این اتهامات در امان نیست. مدیرعامل صرافی بایننس اخیرا در واکنش به این دسته از اتهامات راز کوچکی را از روش گزارش مبادلات در این پلتفرم افشاء کرده است.

راز کوچک صرافی بایننس از دیدگاه چانگ‌پنگ ژائو

چانگ‌پنگ‌ژائو؛ مدیرعامل صرافی بایننس در پاسخ به اتهام انجام مبادلات جعلی(استفاده از منابع مالی برای ایجاد آمار تقلبی خرید و فروش و یا بزرگنمایی در حجم مبادلات) در صرافی بایننس «راز کوچک صرافی بایننس» را برای پایان دادن به این دسته از اتهامات آشکار کرد.

برای پایان دادن همیشگی به این بحث راز کوچکی را آشکار خواهم کرد. بیشتر صرافی‌ها حجم مبادله‌ی یک بیت کوین را به صورت 2 بیت کوین گزارش می‌کنند(1 بیت کوین خرید و 1 بیت کوین فروش) اما صرافی بایننس این معامله را با حجم 1 بیت کوین گزارش می‌کند. بنابراین صرافی بایننس به‌طور موثری حجم مبادلات را نصف دیگر صرافی‌ها گزارش می‌کند. چرا بایننس از این روش استفاده می‌کند؟

1)این روش در بازار معاملاتی مرسوم است.

2)ما علاقه‌مندیم حجم مبادلات را پنهان کنیم. بنابراین ما(با نمایش حجم غیر واقعی) بزرگ‌تر به‌نظر نخواهیم رسید.

اما ما این رویکرد را از نخستین روز(زمانی که صرافی بایننس بسیار کوچک و ناشناخته بوده) انتخاب کرده‌ایم. آیا ما مبادلات جعلی انجام می‌دهیم؟ خیر.

بایننس حجم مبادلات را نصف دیگر صرافی‌ها گزارش می‌کند

مدیرعامل صرافی بایننس معتقد است در حالی که اغلب صرافی‌ها حجم مبادلات 1 بیت کوین را به صورت 2 بیت کوین گزارش می‌کنند( مجموع حجم مبادلات خریدار و فروشنده)، صرافی بایننس این مبادلات را تنها با حجم 1 بیت کوین(حجم مبادلات خریدار یا فروشنده) گزارش می‌کند. وی همچنین اعلام کرده است که صرافی بایننس این رویکرد را از زمان تاسیس صرافی بایننس(در سال 2017) تاکنون در پیش گرفته است.

بنابراین به سادگی می‌توان دریافت که با توجه به رویکرد کنونی صرافی بایننس، حجم مبادلات به‌صورت نصف دیگر پلتفرم‌ها گزارش خواهد شد. با این وجود، صرافی بایننس همچنان بالاترین حجم مبادلات را در اختیار دارد. همچنین در حالی که زمان زیادی از راه‌اندازی بایننس فیچرز(Binance Futures) سپری نشده است، این پلتفرم به سرعت در جایگاه یک پلتفرم مبادلاتی پیشرو در مبادلات مشتقات رمزارزها قرار گرفته است.

ژائو اعلام کرده است که این روش استانداردی برای گزارش حجم مبادلات در مراکز مبادلاتی است. همچنین این رویکرد به صرافی بایننس کمک می‌کند تا حجم مبادلات خود را مخفی کند و بیش از اندازه بزرگ به‌نظر نرسد.

بر اساس گزارش کوینیت در سال 2019 حجم مبادلات جعلی در بازار رمزارزها 35 درصد کاهش یافته است و به‌نظر می‌رسد همزمان با بلوغ و گسترش رمزارزها در میان جوامع حجم این دسته از مبادلات به تدریج کاهش یابد.

نظر شما نسبت به رویکرد کنونی صرافی بایننس برای گزارش حجم مبادلات چیست؟ آیا این موضوع نشان می‌دهد که صرافی بایننس تمایلی به انجام مبادلات جعلی ندارد؟ آیا گسترش رمزارزها در جوامع کاهش حجم مبادلات جعلی در صرافی‌ها را به همراه خواهد داشت؟  نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا