اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

سوپ، ساندویچ یا بیت کوین؟! همبستگی بیت‌کوین و جستجوهای عجیب و غریب

داده‌های گوگل ترندز همبستگی‌های جالبی را بین جستجو برای بیت کوین در مقابل غذای ژاپنی رامن، سوپ و ساندویچ نشان می‌دهد

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که بسیاری از فعالان حوزه‌ی رمزارزها بر روی بررسی همبستگی میان بیت کوین و بازارهای مالی سنتی تمرکز کرده‌اند، گوگل ترندز(Google Trends) وجود همبستگی معکوس در میان بزرگترین رمزارز بازار و برخی غذاهای محبوب را نشان می‌دهد. در حقیقت جستجو برای بیت کوین در مقابل جستجو برای غذای ژاپنی رامن، سوپ و ساندویچ همبستگی معکوس دارد.

همبستگی معکوس میان جستجو برای بیت کوین و برخی از غذاهای محبوب

یکی از کاربران توئیتر در یک پست به کمک داده‌های گوگل ترندز(Google Trends) میزان جستجو برای بیت کوین را با یک غذای سنتی ژاپنی با نام رامن(Ramen) مقایسه کرد. این غذا که به صورت تحت الفظی به صورت «نودل کشیده شده» ترجمه می‌شود، از نودل گندم چینی به همراه تخم مرغ، سبزیجات و ماهی یا گوشت تشکیل می‌شود که معمولا با سس میسو و یا سس سویا طعم دار می‌شود.

غذای ژاپنی رامن
غذای ژاپنی رامن

داده‌های گوگل ترندز نشان می‌دهد که جستجو برای رامن و بیت کوین در محدوده‌ی زمانی شانزدهم تا بیست و سوم می از روندی معکوس پیروی کرده‌ است. نمودار ارائه شده مشخص می‌کند، زمانی که جستجو برای بیت کوین به بالاترین سطح در طول یک هفته رسیده است، میزان جستجو برای غذای ژاپنی کاهش یافته است.

مقایسه‌ی جستجو برای بیت کوین و غذای ژاپنی رامن
مقایسه‌ی جستجو برای بیت کوین و غذای ژاپنی رامن در موتور جستجوی گوگل

درصورتی که تعداد جستجو‌ها برای بیت کوین و رامن را با یکدیگر مقایسه کنیم، مشخص می‌شود که سطح بالاتری جستجوی کاربران به بیت کوین اختصاص دارد. با این وجود، مقایسه‌ی میزان جستجو برای سوپ(Soup) و بیت کوین نیز حقایق جالبی را آشکار می‌سازد.

مقایسه‌ی جستجو برای بیت کوین و سوپ
مقایسه‌ی جستجو برای بیت کوین و سوپ در موتور جستجوی گوگل

میزان جستجو برای سوپ در محدوده‌ی زمانی شانزدهم تا بیست و سوم می از آمار بالاتری نسبت به بیت کوین برخوردار بوده است. با این وجود، نمودار داده‌ها به وجود همبستگی معکوس میان جستجو برای بیت کوین و سوپ اشاره دارد.

با این وجود، مقایسه‌ی میزان جستجو برای بیت کوین؛ بزرگترین رمزارز بازار و ساندویچ؛ یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های مردم جهان نیز همبستگی معکوس میان جستجو برای بیت کوین و ساندویچ را نشان می‌دهد.

مقایسه‌ی جستجو برای بیت کوین و ساندویچ
مقایسه‌ی جستجو برای بیت کوین و ساندویچ در موتور جستجوی گوگل

افزایش میزان جستجو برای خرید بیت کوین در زمان اجرای سومین هالوینگ بیت کوین

مقایسه‌ی جستجو برای بیت کوین و غذاهای خاص تنها ویژگی شگفت‌انگیزی را نشان می‌دهد و احتمالا همانند شاخص‌های فنی کاربردی نخواهد بود. با این وجود، داده‌های گوگل ترندز نشان می‌دهد که میزان جستجو برای «خرید بیت کوین(Buy Bitcoin)» در موتور جستجوی گوگل در آغاز ماه می به بالاترین سطح دو سال اخیر رسیده است.

می‌توان نتیجه‌گیری کرد که این داده‌ها در زمان اجرای سومین هالوینگ بیت کوین، افزایش تقاضا برای خرید بیت کوین را نشان می‌دهد.

داده‌های تکمیلی در این رابطه نشان می‌دهد که افزایش میزان جستجو برای «خرید بیت کوین» به مدت دو هفته‌ی متوالی استمرار یافته است.

با این وجود، در طول هفت روز گذشته پس از اجرای هالوینگ بیت کوین میزان جستجو برای خرید بیت کوین  کاهش یافته است. با این وجود امکان تغییر و یا تدام این روند با توجه به تغییرات قیمت بیت کوین و خوش‌بینی نسبت به قیمت بیت کوین وجود دارد.

نظر شما نسبت به دلیل همبستگی معکوس میان جستجو برای بیت کوین و برخی از غذاهای محبوب در موتور جستجوی گوگل چیست؟ آیا افزایش میزان جستجو برای عبارت خرید بیت کوین بازار صعودی بیت کوین را نشان می‌دهد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دکمه بازگشت به بالا