اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

آیا پس از اجرای هالوینگ بیت کوین، باید منتظر افزایش قیمت آلت کوین‌ها باشیم؟

اگرچه پس از اجرای هالوینگ بیت کوین در سال ۲۰۱۶ بازار آلت‌کوین‌ها شرایط صعودی گسترده‌ای را تجربه کرده است، برخی از تحلیلگران معتقدند که شرایط بازار آلت‌کوین‌ها پس از اجرای هالوینگ پیش‌رو متفاوت خواهد بود

نکات برگزیده مطلب
  • تحلیلگران با بررسی رفتار بازار در گذشته سعی می‌کنند تغییرات بازار در آینده‌ را پیش‌بینی کنند. سرمایه‌گذاران بازار بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیستند و غالبا با مشاهده‌ی روند‌های تاریخی رفتار بازار در آینده را پیش‌بینی کنند. بررسی تغییرات بازار آلت کوین‌ها پس از اجرای هالوینگ بیت کوین در سال ۲۰۱۶ آغاز روند صعودی گسترده در این بازار را نشان می‌دهد. با این وجود برخی از تحلیلگران معتقدند که بازار آلت‌کوین‌ها در هالوینگ پیش‌رو شرایط متفاوتی را تجربه خواهد کرد.

شرایط بازار آلت‌کوین‌ها پس از اجرای هالوینگ بیت کوین

زک وئل(Zack Voell) تحلیلگر بازار رمزارزها با استفاده از داده‌های وب‌سایت تریدینگ ویو(TradingView) در توئیتی اظهار داشت که پس از هالوینگ بیت کوین در سال 2016 سهم ارزش بازار بیت کوین از کل بازار رمزارزها کاهش یافت. در این زمان سهم بازار بیت کوین از 98 درصد به 94 درصد رسیده است و در حقیقت ارزش بازار آلت کوین‌ها پس از اجرای آخرین رویداد هالوینگ سه برابر شده است.

توئیت زک وئل
در نتیجه‌ی افزایش ارزش بازار جفت‌های معاملاتی آلت کوین، سهم بازار بیت کوین پس از اجرای دومین هالوینگ کاهش یافته است. من فکر می‌کنم که همین تغییرات را در هالوینگ پیش‌رو نیز شاهد خواهیم بود.

اگرچه هیچ تضمینی برای تکرار این اتفاق در آینده وجود ندارد، اما این تحلیلگر اعلام کرد که هم‌اکنون تسلط بیت کوین بر بازار افزایش یافته است و انتظار دارد پس از هالوینگ پیش رو این شرایط مشابهی تکرار گردد.

کریس بورنیسک(Chris Burniske)؛ یکی از سرمایه‌گذاران شرکت پلیس‌هولدر مپیتال(Placeholder Capital) در پایان ماه آوریل اظهار داشت که تسلط بیت کوین بر بازار رمزارزها کاهش می‌یابد. این موضوع نشان می‌دهد که آلت کوین‌ها در شرایط نزولی قرار ندارند. با این وجود ممکن است روندی که پس از هالوینگ پیشین بیت کوین تجربه شده است در هالوینگ پیش‌رو تکرار نگردد.

استقلال بیشتر در تغییرات بازار بیت کوین و آلت کوین‌ها

ممکن است شرایط بازار به آرامی تغییر کند، اما در شرایطی که تنها چند روز به زمان اجرای هالوینگ باقی مانده است بیت کوین همچنان به عنوان بزرگ‌ترین رمزارز مورد توجه بازار ارزیابی می‌گردد.

یکی از فعالان برجسته‌ی بازار رمزارزها اعلام کرده است که بازار بیت کوین و آلت کوین‌ها در طول هفته‌ی گذشته به‌طور مستقل‌تری نسبت به یکدیگر تغییر کرده‌اند. وی توضیح داد که برتری نسبی عملکرد بیت کوین جاری شدن ارزهای فیات به بازار این رمزارز را نشان می‌دهد.

به‌نظر نمی‌رسد روند بازدهی کمتر بازار آلت کوین‌ها نسبت به بیت کوین در آینده‌ی نزدیک تغییر کند. در حالی که شاخص‌های فنی بازار آلت کوین‌ها تمایل به ایجاد روند نزولی را نشان می‌دهند، سرمایه‌گذاران برجسته همانند پائول تئودور(Paul Tudor) سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین را توصیه می‌کنند.

پیتر برانت نیز معتقد است در حالی که بازار بیت کوین شرایط صعودی را تجربه خواهد کرد، آلت‌کوین‌ها بازدهی مطلوبی نخواهند داشت.

سرمایه‌گذاران از ضعف بازار آلت‌کوین‌ها مطلع هستند

در زمان اجرای هالوینگ بیت کوین در سال 2016 شرایط غرب وحشی در بازار رمزارزها تجربه گردید. در حقیقت، در این زمان میلیون‌ها نفر در پروژه‌های پیشنهاد اولیه‌ی سکه(ICO) شرکت کردند. پروژه‌ی بزرگ کلاهبرداری بیت‌کانکت کوین(Bitconnect) در این زمان راه‌اندازی گردید. به عبارت دیگر سرمایه‌گذاران اطلاعات اندکی نسبت به خطرات بازار آلت‌کوین‌ها در اختیار داشتند.

با توجه به اجرای هالوینگ بیت کوین در طی چند روز آینده، سرمایه‌گذاران از بنیاد قدرتمندتر بیت کوین در مقایسه با آلت‌کوین‌ها مطلع هستند و احتمالا فعالان بازار بیت کوین با بازدهی گسترده‌ای مواجه خواهند شد.

رئیس تحلیلگران شرکت تحقیقاتی بلاک‌فیر(Blockfyre) معتقد است که نوسانات بازار بیت کوین در محدوه‌ی زمانی پیش و پس از اجرای هالوینگ بازار آلت‌کوین‌ها را تخریب خواهد کرد. وی با اشاره به بنیاد ضعیف آلت‌کوین‌ها، بازار این دسته از رمزارزها را به بازی «موزیک و صندلی» تشبیه کرد:

از آنجایی که آلت کوین‌ها از همان الگوی تغییرات قیمت بیت کوین پیروی می‌کنند، دلایل ارائه شده برای افزایش گسترده‌ی قیمت آلت‌کوین‌ها قانع کننده نیست. توکن‌های منتشر شده از پیشنهاد اولیه‌ی صرافی‌ها(IEO) و رمزارزهای پیگیر گریز به‌طور هماهنگ تغییرات یکسانی را تجربه می‌کنند. Pentoshi

با توجه به این‌که شاخص‌ها فنی نشان می‌دهند که تسلط بازار بیت کوین احتمالا در آینده افزایش خواهد یافت، این تحلیلگر اظهار داشت:

در صورتی که سلطه‌ی بیت کوین بر بازار رمزارزها افزایش یابد شرایط نامطلوبی در بازار آلت‌کوین‌ها تجربه خواهد شد. افزایش یک درصدی در بازار بیت کوین کاهش 6-12 درصد در بازار آلت‌کوین‌ها را موجب خواهد شد. Pentoshi

نظر شما نسبت به افزایش تسلط بازار بیت کوین بر بازار رمزارزها چیست؟ آیا هالوینگ بیت کوین بازدهی بالاتر سرمایه‌گذاران این بازار در مقابل بازار آلت کوین‌ها را نشان می‌دهد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا