اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

با وجود روند صعودی قیمت بیت کوین، قراردادهای آتی نفت همچنان نزولی است

تحلیلگران بر این باورند که در صورت عدم رشد سطح تقاضا برای نفت، این روند همچنان ادامه یافته و باعث خواهد شد که وضعیت مبادلاتی آتی نفت در تابستان حتی بدتر شود

نکات برگزیده مطلب
  • تحلیلگران بر این باورند که روند نزولی مبادلات فیوچرز بازار نفت یک نشانه از وضعیت نابسامان بازار نفت جهان بوده و پیش‌بینی می‌کنند که این وضعیت همچنان تا اواخر تابستان ادامه خواهد یافت. طبق پیش‌بینی آن‌ها، در صورت عدم رشد سطح تقاضا به روزهای پیش از شیوع بیماری کرونا، این روند نزولی همچنان ادامه یافته و حتی بدتر هم خواهد شد.

بازار مبادلات آتی نفت

پیش‌بینی‌های صورت گرفته در رابطه با بازارهای جهانی نفت حاکی از آن است که رکود این بازار همچنان در تابستان ادامه خواهد یافت، زیرا در حال حاضر شاهد روند نزولی تعداد معاملات آتی نفتی در ماه ژوئن هستیم. این درحالیست که از سوی دیگر بیت کوین یک روند افزایشی قابل توجه را تجربه کرده است.

قرارداد‌های آتی نفتی اخیراً با یک افت تاریخی روبرو شده‌اند، زیرا مبادله‌گران این حوزه برای انحلال و تبدیل قرارداد‌های ماه می به نقدینگی با مشکلات عدیده‌ای روبرو شدند. این روند تاجایی ادامه یافت که برای اولین بار در تاریخ، قیمت نفت به صفر و پس از آن به ارقام منفی دو رقمی رسید. روند تولید نفت همچنان چندین برابر تقاضا است و هیچ‌کس نمی‌داند که چه زمانی سطح تقاضا دوباره به پیش از شیوع بیماری کووید۱۹ باز خواهد گشت. در حال حاضر اغلب تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که اواسط تابستان اوضاع بهتر خواهد شد.

نفت همچنان روند نزولی دارد

در زمان نگارش این مقاله، قرارداد‌های فیوچرز نفت ماه ژوئن بر روی پلت‌فرم CME با قیمتی حدود ۱۳ دلار مبادله می‌شوند. این درحالیست که قرارداد‌های ماه جولای چیزی کم‌تر از ۲۰ دلار ارزش دارند. در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از بازگشت این قیمت‌ها و بهبود وضعیت فعلی وجود ندارد.

نفت CME قرارداد آتی
ارزش قرارداد فیوچرز نفت در ماه ژوئن

با این حال، برخی همچنان بر این باروند که پس از بازگشت سطح تقاضا به روزهای پیش از شیوع کرونا، وضعیت بهتر شده و ثروت به این بازار باز می‌گردد. البته پیش‌بینی تغییرات کوتاه مدت این بازار همچنان کاری دشوار به شمار آمده و آینده‌ی آن نامعلوم است. ممکن است روند بازگشت تقاضا برای قرارداد‌های فیوچرز نفت به ماه‌ها زمان نیاز داشته باشد.

اگر روند فعلی باز هم ادامه یابد، کاهش تقاضا احتمالاً به بازارهای دیگری به جز نفت هم ضربه وارد خواهد کرد، درحالیکه بسیاری معتقد‌اند بازار بعدی ممکن است بخش کشاورزی باشد. برخی تحلیلگران براین باوراند که بازگشایی دوباره اقتصاد و بهبود وضعیت فعلی می‌تواند یک امید واهی از طرف دولت‌ها باشد، زیرا میزان هزینه و خرج کردن خانوارها برای مدت‌ها همچنان رو به کاهش خواهد بود. پیش‌بینی‌های صورت گرفته در رابطه با بازار جهانی حاکی از آن است که تا پایان سال ۲۰۲۰ سطح سودآوری مشاغل همچنان پایین خواهد بود.

بازارهای مالی همچنان با قدرت ادامه می‌دهند

با وجود شاخص‌های اقتصادی کلان که بسیار نگران کننده هستند، بازارهای مالی به شکل مثبت به راه خود ادامه می‌دهند. شاخص سهام S&P 500 نسبت به روز گذشته با روند صعودی مواجه شده و افزایش بیش از ۱/۴۷ درصدی را به ثبت رسانده است. بیت کوین هم همچنان با قدرت ادامه داده و اکنون با قیمتی بالاتر از ۷۷۰۰ دلار مبادله می‌شود.

به هر حال، بسیاری به این واقعیت اشاره دارند که احتمالاً بازارهای مالی جهان اکنون از اقتصاد واقعی جدا شده‌اند. برخی از مبادله‌گران قدیمی روند صعودی فعلی را شبیه به وضعیت سال ۱۹۲۹ می‌دانند، با این حال وال‌استریت غیرقابل اطمینان است.

در حال حاضر، قیمت بسیار پایین قرارداد‌های نفتی یک علامت نگران‌کننده‌ به شمار می‌آید. نفت «رگ‌های خونی» و حیات مبادلات جهانی است و وضعیت فعلی آن شاید یک شاخص حاد است که باید نسبت به آن نگران باشیم. بیت کوین و بازارهای مالی اصلی با وجود این مشکلات همچنان با قدرت به پیش می‌روند، اما باید منتظر ماه‌های آینده باشیم.

اگر رکود سطح تقاضا همچنان در تابستان ادامه داشته باشد، بازارهای مالی مجبور خواهند بود تا واقعیت‌های اقتصادی هماهنگ شوند.

نظر شما در رابطه با وضعیت فعلی بازار نفت جهان و روند صعودی بازار رمزارزها چیست؟ آیا سطح تقاضا برای مبادلات آتی نفت در تابستان افزایش خواهد یافت؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا