اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

سختگیری قانون‌گذاران استقبال کاربران از راه‌های پنهان‌کاری تراکنش‌های رمزارزی را به همراه داشته است

داده‌های منتشر شده از حجم تراکنش‌های سرویس ترکیب کننده‌ی ویرل‌پول متعلق به کیف‌پول سامورایی نشان‌دهنده‌ی استقبال گسترده‌ی کاربران از پنهان کردن اطلاعات تراکنش‌های رمزارزی می‌باشد

نکات برگزیده مطلب
  • حجم تراکنش‌های سرویس ترکیب کننده‌ی بیت کوین کیف‌پول سامورایی(Samourai Wallet’s Bitcoin Mixer) به نام ویرل‌پول(Whirlpool) در ماه گذشته سه‌برابر افزایش یافته است. داده‌های منتشر شده نشان می‌دهند که این سرویس به ارزش بیش از ۱۰ میلیون دلار بیت کوین را در ماه گذشته پردازش کرده است.

استقبال از سرویس ترکیب کننده‌ی ویرل‌پول

داده‌های منتشر شده توسط مت اودل(Matt Odell) در توئیتر نشان می‌دهد که حجم تراکنش‌های ویرل‌پول در ماه مارس 40 درصد از کل حجم تراکنش‌های این سرویس را از زمان راه‌اندازی تاکنون تشکیل می‌دهد.

افرایش استقبال کاربران از سرویس ترکیب کننده‌ی ویر‌ل‌پول
افرایش استقبال کاربران از سرویس ترکیب کننده‌ی ویر‌ل‌پول

سرویس ویرل‌پول(Whirlpool) که به کیف‌پول سامورایی(Samourai Wallet) تعلق دارد، از آغاز سال 2020 تاکنون شاهد افزایش قابل توجهی در سطح فعالیت کاربران بوده است.

در حالی که فعالیت کاربران سرویس ویرل‌پول در پایان 2019 کاهش یافته بود، در ماه اکتبر حجم تراکنش‌های کاربران در این سرویس دهنده به رکورد 303.55 بیت کوین افزایش یافت. این سرویس‌دهنده در دیگر ماه‌های سه‌ماهه‌ی اول سال 2020 نیز افزایش حجم تراکنش‌ها و در نتیجه رکورد‌های متوالی را شاهد بوده است.

در حقیقت رکورد مبادلات در ویرل‌پول در ماه‌ ژانویه به میزان 356.65 بیت کوین ثبت شده است و سپس این روند در ماه فوریه به میزان 529.05 بیت کوین و در ماه مارس به میزان 1,523.45 بیت کوین تکرار شده است.

در حالی که تنها در طول 11 روز از ماه آوریل 1,020.80 بیت کوین و یا 67 درصد از کل تراکنش‌های ماه مارس در این سرویس دهنده پردازش شده است، به نظر می‌رسد روند افزایش استقبال کاربران از این سرویس همچنان تداوم یابد.

ویرل‌پول ادعا می‌کند که اولین سرویس ترکیب کننده‌ی بیت کوین در تلفن‌های همراه را راه‌اندازی کرده است. این سرویس از کوین جوین(CoinJoin) که یک روش ترکیب پرداخت‌های بیت کوین محسوب می‌گردد، برای تغییر خروجی تراکنش‌ها و پاک کردن ردپاها استفاده می‌کند. بر اساس ادعای کیف‌پول سامورایی هر سیکل ترکیب 1,496 روش مختلف ترکیب را شامل می‌شود که در چرخه‌های بعدی پیچیدگی ترکیب به‌طور نمایی افزایش می‌یابد.

دارایی کاربران در زمان ترکیب به حجم‌های 0.01، 0.05 و 0.5 بیت کوین تقسیم می‌شود و بزرگ‌ترین حجم ماهیانه به طور کلی بین قسمت‌های 0.05  و 0.5 در نوسان است.

سختگیری در قوانین احراز هویت کاربران استقبال کاربران از سرویس ترکیب کننده را به همراه داشته است

افزایش استقبال کاربران از سرویس ترکیب کننده‌ی ویرل‌پول در پی اعمال قوانین سختگیرانه برای احراز هویت کاربران و الزامات مبارزه با پولشویی در صرافی‌های متمرکز از سوی گروه ویژه‌ی اقدام مالی(FATF) مشاهده شده است.

صرافی بایننس سنگاپور در دسامبر 2019 دارایی یکی کاربران را برای تحقیقات در رابطه با تراکنشی که از یک سرویس ترکیب کننده حاصل شده بود مسدود کرد. این صرافی اعلام کرده است که تراکنش‌هایی که به‌طور مستقیم از سایت‌های قمار، مبادلات فرد به فرد(P2P)، بازار سیاه و یا سرویس‌های ترکیب کننده حاصل شده است را پذیرش نمی‌کند.

با این وجود نتیجه‌ی بررسی‌ها نشان می‌دهد که صرافی‌های قانون‌گذاری شده مقصد اصلی رمزارزهای حاصل از طرح کلاهبرداری بزرگ توکن پلاس را تشکیل می‌دهند.

با وجود سختگیری نهاد‌های قانون‌گذاری نسبت به رمزارزها، به دلیل شفافیت تراکنش‌های ارسال شده در شبکه‌ی بلاکچین بیت کوین، پولشویی با استفاده از این نو‌آوری حتی با استفاده از سرویس‌های ترکیب کننده نیز بسیار دشوار ارزیابی می‌شود.

نظر شما نسبت به افزایش استقبال کاربران از سرویس ترکیب کننده‌ی ویرل‌پول چیست؟ آیا سختگیری در قانون‌گذاری صنعت رمزارزها موجب افزایش استقبال از سرویس‌های ترکیب کننده و صرافی‌های غیرمتمرکز خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا