اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

تحلیلگران بانک مرکزی انگلستان: امکان صدور ارز توسط شرکت‌های خصوصی وجود دارد

گرچه اغلب نهاد‌های مالی بزرگ از جمله بانک‌های مرکزی سراسر جهان نسبت به توزیع رمزارزهای خصوصی به ویژه لیبرا بدبین هستند، اما بانک انگلستان اعلام نموده که ایده‌ی صدور ارز توسط شرکت‌های خصوصی «جالب» و قابل قبول است

نکات برگزیده مطلب
  • با وجود اینکه اکثر بانک‌های مرکزی سراسر جهان نسبت به توزیع پول و ارز توسط شرکت‌های خصوصی از خود مخالفت نشان می‌دهند، اما چندی قبل تحلیلگران بانک مرکزی انگلستان(BoE) در یک وبینار اعلام کردند که ایده‌ی توزیع ارز خصوصی امکان‌پذیر است. مارک کارنی رئیس بانک مرکزی انگلستان هم در آگوست ۲۰۱۹ اعلام کرده بوده که صدور ارز خصوصی «ایده‌ی جالبی» است.

رمزارز خصوصی یک ایده‌ی جالب

تحلیلگران بانک مرکزی انگلستان(BoE) که در زمینه‌ی صدور رمزارز بانکی در انگلستان کار می‌کردند، اخیراً در طول یک کنفرانس آنلاین اعلام نموده‌اند که احتمال افزایش نقش شرکت‌های خصوصی در صدور و توزیع پول بسیار زیاد است.

بانک مرکزی انگلستان BoE

بن دایسون(Ben Dyson) تحلیلگر حوزه‌ی رمزارزهای بانکی در رابطه با این موضوع توضیح داده است که گرچه حضور شرکت‌های خصوصی می‌تواند مخاطرات و ریسک‌های جدیدی در سیستم پولی به وجود آرود، اما ارزهای خصوصی در صورت ارائه‌ی ابزارهای واقعی و کاربردی می‌توانند در کنار هر نوع رمزارز بانکی به فعالیت خود ادامه دهند.

با این وجود، دیدگاه بانک مرکزی انگلستان نسبت به ارزهای خصوصی بسیار متفاوت با نظر تحلیلگران سایر بانک‌های مرکزی است. مقامات بانک مرکزی انگلستان چندی قبل در رابطه با پروژه‌ی لیبرا(Libra) صحبت کردند و موضع‌گیری سخت‌گیرانه‌ای نسبت به آن از خود نشان دادند. همین موضوع نشان می‌دهد که بانک مر‌کزی انگلستان تمایلی به حضور رمزارزها خصوصی در بازار ندارد.

رویکرد متفاوت سایر مقامات

در فوریه‌ی ۲۰۲۰ هم رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که به دنبال افزایش سطح تحقیقات مرتبط با رمزارزهای بانکی است تا هرچه سریع‌تر با رمزارزهای خصوصی همچون لیبرا، که می‌توانند خارج از محدوده‌ی قضائی ایالات متحده هم فعالیت کنند، مقابله شود.

مقامات بلند پایه‌ی فرانسه و آلمان هم مخالفت خود را با رمزارز لیبرا بیان نموده‌اند و اعلام کرده‌اند که چنین پروژه‌ای حتی در حوزه‌ی قضائی تحت مدیریت آن‌ها هم قانونی نخواهد بود. علاوه بر این، رئیس بانک مرکزی کانادا نیز اعلام نموده که این نهاد مالی قصد عرضه‌ی یک رمزارز بانکی را دارد تا در صورت نیاز بتواند با خطرات بالقوه‌ای همچون لیبرا رقابت کند.

با این حال، بانک مرکزی انگلستا‌ن یک رویکرد خنثی نسبت به لیبرا اتخاذ کرده است. مارک کارنی(Mark Carney) رئیس وقت بانک مرکزی انگلستان در تاریخ آگوست ۲۰۱۹ اعلام کرد که «گرچه پروژه‌ی رمزارزی لیبرا باید به شدت مورد بررسی و موشکافی قرار بگیرد، اما مفهوم صدور ارز توسط شرکت‌های خصوصی می‌تواند جالب باشد».

اما همانطور که تحلیلگران بانک مرکزی انگلستان نیز در طی صحبت‌های اخیر خود تاکید کرده‌اند، هرگونه ارز دیجیتال در آینده(از جمله رمزارزهای بانکی) باید مطابق با استانداردهای مرتبط با حریم خصوصی داده‌ها فعالیت کنند.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های تحلیلگران بانک BoE چیست؟ آیا بانک‌های مرکزی باید با صدور رمزارز خصوصی موافقت کرده یا در مقابل آن از خود مقاومت نشان دهند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا