اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

صندوق بین‌المللی پول رسماً از آغاز رکود اقتصادی در جهان خبر داد

طبق اعلام رئیس صندوق بین‌المللی پول بیش از ۸۰ کشور از سراسر جهان درخواست کمک مالی اضطراری به ثبت رسانده‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • صندوق بین‌المللی پول(IMF) به تازگی اعلام نموده که اقتصاد جهان وارد یک رکود فراگیر شده است، رکودی که از بحران‌های مالی سالیان گذشته بسیار بدتر است. این نهاد بین‌المللی همچنین اعلام نموده که ۸۰ کشور از سراسر جهان درخواست کمک اضطراری کرده‌اند.

رکود جهانی آغاز شد

کریستالینا جورجیووا(Kristalina Georgieva) مدیر صندوق بین‌المللی پول(IMF) روز جمعه در رابطه با وضعیت فعلی اقتصاد جهان صحبت کرد. وی ضمن ارائه‌ی اطلاعاتی در رابطه با وضعیت کنونی، به اقدامات صورت گرفته توسط صندوق بین‌المللی پول و کشورهای عضو گروه G20 در راستای جلوگیری از سقوط کامل اقتصاد جهان به دلیل شیوع بیماری کرونا اشاره کرد. کنفرانس مطبوعاتی وی پس از گردهمایی رهبران و مقامات کارگروه G20 برگزار شده است. خانم جورجیووا در این کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد که «ما چشم‌انداز رشد برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ را دوباره مورد ارزیابی قرار داده‌ایم. اکنون مشخص است که ما وارد یک رکود اقتصادی شده‌ایم، یک رکود بدتر از وضعیت سال ۲۰۰۹».

IMF صندوق بین‌المللی پول

وی در ادامه افزود تنها در صورتی امسال شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود که ویروس کرونا در سطح جهانی کنترل شده و از مشکلات مربوط به نقدینگی جلوگیری شود تا به یک مشکل اقتصادی بزرگ‌تر تبدیل نشود. البته کریستالینا جورجیووا همچنین تاکید کرد که موج اعلام ورشکستگی و افزایش شمار افراد بیکاری می‌تواند باعث بدتر شدن اوضاع و تضعیف روند بهبود اقتصاد جهان شود.

اقداماتی برای جلوگیری از سقوط اقتصادی صورت گرفته است

برای جلوگیری از سقوط اقتصادی، بسیاری از کشورهای جهان اقدامات تهاجمی ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌اند. وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود توضیح داد «کارگروه G20 روز گذشته با انتشار گزارشی در رابطه با اقدامات مالی معادل ۵ تریلیون دلار یا بیش از ۶ درصد تولید ناخالص جهانی خبر داد. برای حمایت از این رویکرد، صندوق بین‌المللی پول نیز شب گذشته اقدامات پیگیری سیاست‌های ۱۸۶ کشور را تحت نظر گرفته تا از وضعیت و همچنین اقدامات آن‌ها مطلع شود. ما مرتباً این اطلاعات را به روزرسانی می‌کنیم و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر کشور را مطابق با دستور نظارت خود ارائه خواهیم کرد». مدیر صندوق بین‌المللی پول افزود:

ما شاهد افزایش فوق‌العاده‌ی تعداد درخواست‌های مالی از صندوق تامین اعتبار اضطراری صندوق بین‌المللی پول هستیم. حدود ۸۰ کشور درخواست خود را مطرح کرده‌اند و احتمالاً کشورهای بیشتری به این فهرست افزوده خواهند شد. به طور معمول، ما هرگز بیش از چند درخواست به صورت همزمان نداریم. Kristalina Georgieva

 کریستالینا جورجیووا در ادامه توضیح داد که هئیت اجرایی صندوق بین‌المللی پول روز پنج‌شنبه اولین درخواست اضطراری که از طرف جمهوری قرقیزستان بود، تصویب و پاسخ دادند. وی توضیح داد که «ما همچنین شاهد طیف گسترده‌ای از مشکلات ایجاد شده در بازارهای نوظهور هستیم، عواملی همچون شیوع کرونا، تعطیلی اقتصاد جهان، خروج سرمایه و عدم وجود نقدینگی برای صادرکنندگان کالا و در نهایت شوک قیمت. برآورد فعلی ما برای تامین نیاز مالی بازارهای نوظهور فعلا ۲/۵ تریلیون دلار است، یک برآورد ساده که نشان می‌دهد ذخیره و منابع داخلی آن‌ها برای رفع نیاز مالی کافی نخواهد بود».

تغییر در صندوق‌های اضطراری

مدیر صندوق بین‌المللی پول توضیح داد که سازمان تحت امر او اقدامات بسیاری را انجام داد ه و اکنون به دنبال همکاری با نهاد‌های بین‌المللی از جمله بانک جهانی است. در وهله‌ی اول، صندوق بین‌المللی پول پیشنهاد می‌دهد تا ظرفیت‌های تامین مالی اضطراری خود را دو برابر کند، فرایند‌های درونی را ساده‌سازی کرده و شکاف موجود در خطوط تامین اعتبار اعطایی را پر کند.

صندوق بین‌المللی پول همچنین تغییراتی در صندوق ذخیره‌ی فاجعه و امداد(CCRT) ایجاد نموده و امیدوار است که بتواند هرچه سریع‌تر به فقیرترین کشورهای عضو وام اعطا کند. انگلستان، ژاپن و چین در حال حاضر قول داده‌اند که از روند افزایش ظرفیت CCRT حمایت کنند.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های مدیر صندوق بین‌المللی پول چیست؟ آیا جهان واقعاً دچار یک بحران مالی گسترده‌ی دیگر شده است؟ نظرات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید. 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا