اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

شاخص نوسانات بیت کوین در سطح بیشینه‌ی شش سال اخیر قرار گرفت

در پی سقوط بازار رمزارزها و کاهش ارزش بازار بیت کوین سطح نوسانات این رمزارز در روز بیستم مارس ۱۰.۳ درصد محاسبه شده است

نکات برگزیده مطلب
  • سقوط بازارهای مالی جهان در پی شیوع ویروس کرونا، موجب سقوط بازار رمزارزها و کاهش قیمت بیت کوین در برابر دلار نیز شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در نتیجه‌ی سقوط بازار رمزارزها، به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار از بازار رمزارزها خارج شده است. همچنین محاسبات نشان می‌دهد که سطح نوسانات این رمزارز در روز بیستم مارس به سطح بیشینه‌ی ۶ سال اخیر یعنی ۱۰.۳ درصد افزایش یافته است.

افزایش سطح نوسانات بیت کوین در پی سقوط بازار رمزارزها

قیمت بیت کوین هم‌اکنون در شرایط نوسانی شدید قرار گرفته است. اختلاف سطح بیشینه و کمینه‌ی قیمت بیت کوین در روز بیستم مارس 1350 دلار محاسبه شده است. قیمت بیت کوین در همین روز به نزدیکی 7,000 دلار افزایش یافت اما سپس این رمزارز در شرایط اصلاح قیمت قرار گرفت و در نتیجه قیمت بیت کوین نسبت به نقطه‌ی بیشینه در همان روز 565 دلار کاهش یافته است.

در روز بیستم مارس، تحلیلگری با نام کاربری TraderXO در توییتر اظهار داشت:

توئیت
تغییرات شدیدی در بازار رمزارزها وجود دارد. من تنها از تماشای نمودار‌ها لذت می‌برم و فعالیت در بازار را متوقف کرده‌ام.

بررسی سطح نوسانات قیمت بیت کوین در نمودار تاریخچه‌ی مبادلات این رمزارز در صرافی کوین‌بیس(Coinbase) نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین در این صرافی و به‌طور متوالی در محدوده‌ی قیمتی(6200 تا 5650 دلار) با دامنه‌ی بیش از 500 دلار نوسان کرده است.

شاخص نوسانات قیمت بیت کوین هم‌اکنون در سطحی قرار گرفته است که در طول شش سال گذشته تجربه نشده است. حتی در طول بازار صعودی رمزارزها در سال 2017، میزان نوسانات بیت کوین در سطح 7.7 درصد محدود شده بود در حالی که هم‌اکنون میزان نوسانات بیت کوین در سطح 10.3 درصد محاسبه شده است.

تغییرات کنونی قیمت بیت کوین تجربه‌ی شرایط مشابهی را با نخستین روزهای راه‌اندازی بازار رمزارزها نشان می‌دهد. در حقیقت دامنه‌ی نوسان قیمت بیت کوین در سال 2013 به میزان 12-15 درصد گزارش شده است.

نوسان بیت کوین

کاهش حجم انعقاد قرار داد‌های آتی

گزارش بازار در روز بیستم مارس نشان می‌دهد که سطح انعقاد قرارداد‌های آتی(OI) در صرافی بیتمکس(BitMEX) به شدت کاهش یافته است. تعداد قرارداد‌های آتی ثبت شده در صرافی بیتمکس در زمان نگارش مقاله 367 میلیون دلار گزارش شده است. لازم به یاد آوری است که ارزش قرارداد‌های این صرافی در طول بازار صعودی بیت کوین 1.2 میلیارد دلار گزارش شده بود.

بعلاوه، سطح انعقاد قرارداد‌های آتی در صرافی‌های اوکی‌ای‌اکس(Okex) و هوبی(Huobi) نیز کاهش یافته است و روند تغییرات در کل بازار رمزارزها مشخص می‌گردد. در حقیقت، سطح انعقاد قرارداد‌های آتی نسبت به آغاز ماه جاری تاکنون بیش از 4 برابر کاهش یافته است.

سطح انعقاد قرارداد‌های آتی در روز سیزدهم مارس و زمانی که قیمت بیت کوین سطح کمینه‌ی 3850 دلار را تجربه کرد، به کمترین سطح در ماه جاری کاهش یافت.

به نظر می‌رسد کاهش حجم مبادلات در صرافی‌ها و خروج 100 میلیارد دلار از بازار رمزارزها را می‌توان به عنوان دلیل افزایش سطح نوسانات در بازار رمزارزها معرفی کرد. با وجود کاهش سطح فعالیت در بازار رمزارزها به‌نظر می‌رسد که سفارش‌های حجیم از سوی نهنگ‌ها تاثیر بیشتری بر تغییرات قیمت بیت کوین داشته باشد.

نظر شما نسبت به افزایش سطح نوسانات در قیمت بیت کوین چیست؟ آیا همبستگی نوسانات و ارزش بازار بیت کوین نشان می‌دهد که همزمان با گسترش بازار رمزارزها می‌توان کاهش سطح نوسانات را انتظار داشت؟ آیا در این زمان یکی از موانع ورود سرمایه‌گذاران به این حوزه مرتفع خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دکمه بازگشت به بالا