اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

سقوط بازار رمزارزها موجب رونق بازار رمزارزهای پایدار شده است

گزارش‌ها نشان می‌دهد که استقبال کاربران از رمزارز پایدار شرکت تتر و دیگر رمزارزهای پایدار همانند یو‌اس‌دی‌سی و بایننس یو‌اس‌دی به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

نکات برگزیده مطلب
  • در پی سقوط بازار رمزارزها، رمزارزهای پایداری که توسط دلار پشتیبانی می‌شوند مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته‌اند. در همین راستا، ارزش بازار رمزارز پایدار تتر به بیش از 5 میلیارد دلار افزایش یافته است. دیگر رمزارزهای پایدار همانند یو‌اس‌دی‌سی(USDC) و بایننس یو‌اس‌دی(Binance USD) نیز با استقبال گسترده‌ی کاربران مواجه شده‌اند.

در نتیجه‌ی سقوط اخیر بازار رمزارزها، استقبال کاربران از رمزارز پایدار تتر که همچنان به عنوان بزرگ‌ترین رمزارز پایدار بازار شناخته می‌شود به دلیل نقد‌شوندگی بالا، پایداری و اطمینان افزایش یافته است. علاوه بر رمزارز پایدار شرکت تتر رونق بازار رمزارزهای پایدار موجب افزایش ارزش بازار رمزارزهای پایدار دیگر نیز شده است.

انتشار تتر به ارزش بیش از 500 میلیون دلار

صفحه‌ی اعلام وضعیت شرکت تتر نشان می‌دهد که ارزش بازار رمزارز پایدار این شرکت در سطح 5.212 میلیارد دلار قرار گرفته است. بررسی گزارش‌های حساب کاربری وال‌آلرت(Whale Alert) که تراکنش‌های با ارزش بالا را در دنیای رمزارزها ردیابی و اعلام می‌کند، نشان می‌دهد که شرکت تتر در روزهای منتهی به دوازدهم مارس بیش از 500 میلیون دلار رمزارز منتشر کرده است. این شرکت همچنین پس از تاریخ اشاره شده نیز به ارزش 115 میلیون دلار رمزارز پایدار یو‌اس‌دی‌تی(USDT) منتشر کرده است. در نتیجه، ارزش بازار یو‌اس‌دی‌تی(USDT) به بیش از 5 میلیارد دلار افزایش یافته است.

به‌نظر می‌رسد که اکثر وب‌سایت‌های جمع‌آوری داده از بازار رمزارزها، تغییرات اشاره شده در این مقاله را در نظر نگرفته‌اند. به عنوان مثال؛ وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ ارزش بازار رمزارز پایدار تتر را 4.6 میلیارد دلار گزارش کرده است. همچنین نمودار‌ تغییرات ارزش بازار و قیمت تتر در این وب‌سایت تغییرات قابل توجهی را در ارزش بازار این رمزارز نشان نمی‌دهد.

ارزش بازار تتر و قیمت تتر در برابر دلار (کوین‌مارکت‌کپ)
ارزش بازار تتر و قیمت تتر در برابر دلار (کوین‌مارکت‌کپ)

بعلاوه، داده‌های رسمی و غیر‌رسمی مجموع ارزش بازار، رمزارزهای پایدار تتر تحت پشتیبانی یوان(CNH₮)، طلا(XAU₮) و یورو(EUR₮) را بیش از 70 میلیون دلار نشان می‌دهد.

شفافیت ناکافی نسبت به رمزارز پایدار شرکت تتر

برخلاف بیت کوین که در طول زمان و به آرامی توسط ماینر‌ها استخراج و به بازار عرضه می‌شود، امکان انتشار بلادرنگ رمزارز پایدار تتر با توجه به منابع مالی این شرکت وجود دارد. یعنی شرکت تتر به منظور تنظیم ارزش توکن‌های یو‌اس‌دی‌تی در برابر دلار آمریکا، رمزارزها را از بازار جمع‌آوری و یا منتشر می‌کند. اگرچه، هنوز کاملا مشخص نیست که انتشار توکن‌های یو‌اس‌دی‌تی کاملا در پاسخ به تقاضای واقعی سرمایه‌گذاران صورت گرفته است.

بعلاوه، برخی از منتقدین همواره روش حسابرسی شرکت تتر و وجود منابع مالی کافی برای پشتیبانی از توکن‌های یو‌اس‌دی‌تی منتشر شده را مورد پرسش قرار می‌دهند. دسته‌ی دیگری از منتقدان ادعا می‌کنند که رمزارهای پایدار تتر برای دستکاری در بازار رمزارزها و پولشویی استفاده می‌شود.

اگرچه در پاسخ به اظهارات منتقدان می‌توان ادعا کرد که، ارزش رمزارزهای پایدار یو‌اس‌دی‌تی در شرایط مختلف سطح 1 دلار را حفظ کرده است و سقوط اخیر بازار رمزارزها نیز ثبات رمزارز پایدار تتر را نشان می‌دهد. بعلاوه، رمزارزهای پایدار تتر را می‌توان به عنوان روشی برای حفظ ارزش دارایی‌ها در زمان نوسانات بازار رمزارزها در نظر گرفت.

افزایش رونق بازار دیگر رمزارزهای پایدار

با وجود سقوط اخیر بازار رمزارزها، بازار معاملاتی دیگر رمزارزهای پایدار نیز با استقبال فعالان بازار مواجه شده است. جرمی آلایر(Jeremy Allaire)، مدیرعامل شرکت پرداخت سیرکل(Circle) اظهار داشت که رمزارز پایدار این شرکت با  نماد یو‌اس‌دی‌سی(USDC) استقبال گسترده‌ای را تجربه کرده است و در نتیجه ارزش بازار این رمزارز پایدار به 568 میلیون دلار افزایش یافته است. توکن‌های یو‌اس‌دی‌سی، مشابه رمزارز پایدار تتر توسط یک تیم پشتیبانی به نام سنتر(CENTRE) کنترل می‌شود که وظیفه‌ی انتشار و جمع‌آوری توکن‌ها را بر عهده دارد.

رمزارز پایدار

چانگ‌پنگ‌ژائو؛ مدیرعامل صرافی بایننس اخیرا ارزش بازار رمزارز پایدار این صرافی با نام بایننس یو‌اس‌دی(Binance USD) را 132 میلیون دلار گزارش کرده است. رمزارز پایدار بایننس یو‌اس‌دی که در سپتامبر گذشته معرفی شده است، هم‌اکنون به عنوان چهارمین رمزارز بزرگ بازار شناخته می‌شود. بر اساس گزارش کوینیت، صرافی بایننس اخیرا فعالیت‌های خود را در بخش‌های دیگر بازار نیز گسترش داده است و اخیرا پلتفرم‌های ارائه‌ی وام و پرداخت سود در مقابل سپرده‌گذاری را راه‌اندازی کرده است.

با این وجود تمامی رمزارزهای پایدار در شرایط سقوط بازار رمزارزها با استقبال کاربران مواجه نشده‌اند، میکردائو(MakerDAO) به منظور حفظ ارزش رمزارز پایدار دای(Dai) در زمان سقوط بازار رمزارزها در روز پنجشنبه‌ دوازدهم مارس مجبور به انجام اقدامات اضطراری شده است. میکرو دائو در پاسخ به این شرایط اقدام به فروش توکن‌های ام‌کی‌آر(MKR) کرده است. از آنجایی که توکن‌های دای به‌طور متفاوت نسبت به دیگر رمزارزهای پایدار و توسط کسانی که رمزارزها را خریداری و نگه‌داری می‌کنند پشتیبانی می‌شود، امکان جمع‌آوری و سوزاندن این توکن‌ها وجود ندارد.

نظر شما نسبت به عملکرد رمزارزهای پایدار در شرایط سقوط بازار رمزارزها در روز دوازدهم مارس چیست؟ آیا استقبال کاربران از رمزارزهای پایدار در آینده نیز افزایش خواهد یافت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا