اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

سرزمین ربات‌ها: رباتی برای یافتن محبوب‌ترین و منفورترین کوین در هر ساعت!

نکات برگزیده مطلب
  • برای سرمایه‌گذاران که در تلاش هستند رفتارهای بازار را پیش‌بینی کنند، داده‌های بیشتری که بتوان آنالیز کرد، بهتر است. آنالیز ترند‌ها و آنالیز فاندامنتال، نقطه‌ی شروع است اما سرنخ‌های بسیار بیشتری در سراسر وب وجود دارد که با جستجوی معمولی وب بدست نمیاید. یکی از این‌ها، آنالیز شبکه‌های اجتماعی است که شامل تشخیص میل و رغبت عمومی افراد نسبت به ارزهای رمزگذاری‌شده در شبکه‌هایی نظیر توئیتر است. رباتی وجود دارد که هر ساعت این کار را انجام می‌دهد و مشخص می‌کند که چه ارزی در حال حاضر بیشتر مورد توجه و محبوب است و چه ارزی مقبولیت کمتر و بازخورد منفی بیشتری دارد.

آنالیز شبکه‌های اجتماعی، بیان‌کننده‌ی تمایلات بازار

توئیتر پر از ربات است و در حالی که برخی از آن‌ها، مخرب هستند، کاربران را اسپم می‌کنند و اخبار دروغین پخش می‌کنند، در مقابل برخی دیگر بسیار زیرک هستند. گزارشگر واتسون، رباتی است که هر ساعت گزارشی را از آنچه که مردم در مورد ارزهای رمزگذاری‌شده در توئیتر بیان می‌کنند، ارائه می‌کند. یک ربات تحلیل روند که توسط تحلیلگر داده‌ها، Crypto Watson توسعه داده شده و اطلاعاتی را که بیشتر در مورد ارزهای رمزگذاری‌شده بیان شده‌اند مشخص می‌کند. علاوه بر این احساسات غالب افراد را نسبت به اینکه چه ارزی بیشترین توجه مثبت و منفی را دارد، تحلیح کرده و نشان می‌دهد.

تازه‌ترین گزارش این ربات که در زمان نگارش این مطلب گرفته شده، نشان می‌دهد که بیت‌کوین بیش از 3000 بار در توئیت‌ها ذکر شده است و پس از آن Waves با 1491 بار، اتریوم با 1407 بار و ریپل با 1030 بار قرار دارند.
پس از این‌ها نیز، لایت‌کوین، نئو، ورج، ترون، استلار و بیت‌کوین‌کش جای گرفته‌اند. در حالی که بیت‌کوین با فاصله‌ی قابل توجهی در صدر این موارد قرار دارد، سایر ارزها بصورت دائم بسته به اخباری که منتشر می‌شود، از این لیست خارج یا به آن وارد می‌شوند. اما اینکه کسی در مورد کوینی صحبت می‌کند دلیل بر این نیست که قصد خرید آن را دارد یا قبلا آن را خریده است و در واقع، بسیاری از مواقع محبوب‌ترین کوین‌ در عین حال منفورترین کوین هم هست.

یک مقاله‌ی پژوهشی که در ماه دسامبر با نام “احساسات بازار، به تشریح قیمت بیت‌کوین کمک می‌کند” منتشر شد، جزئیات بیشتری را در خصوص این ترندها یا روندها منتشر کرده است. نویسنده‌ی آن اینطور نتیجه گیری میکند:

با ترکیب مفهوم قانون متکالف(ارزش یک شبکه با مجذور کاربرانش افزایش میابد(n2)) ، تغییرات قیمت بیت‌کوین را می‌توان براساس حجم احساسات و تمایلات بازار در مورد بیت‌کوین که توجه مثبتی در شبکه‌های اجتماعی کسب کرده است، با دقت بالایی توضیح داد.

ارزهایی که بیشتر از همه نامشان تکرار شده است
ارزهایی که بیشتر از همه نامشان تکرار شده است

منفور بودن، بهتر از نادیده‌گرفته شدن
براساس اطلاعات ربات گزارشگر واتسون، بیت‌کوین بیشترین حجم تمایلات منفی را در هر ساعت با 11.50 درصد، داراست. که این انتظار می‌رود تسلط بیت‌کوین بر بازار را تعیین کند، البته افرادی که از بیت‌کوین تنفر دارند، در هر صورت از آن نفرت خواهند داشت. با نگاهی به گزینه‌های موجود در لیست منفورها و محبوب‌ها، گزینه‌های جالبی به چشم می‌خورند. کوین‌هایی که بیشترین توجه مثبت را داشته‌اند، عبارتند از: سیاکوین 20.06 درصد، زدکلاسیک 19.5 درصد و دیجی‌بایت 18.7 درصد. یوبیک و استلار نیز در رده‌های بعدی هستند.

ارزهایی که بیشترین توجه مثبت را دریافت کرده‌اند
ارزهایی که بیشترین توجه مثبت را دریافت کرده‌اند

در بخش منفورها، پس از بیت‌کوین، اتریوم با 6.1 درصد، لایت‌کوین با 5.3 درصد، بیت‌کوین‌کش با 4.9 درصد و tenx با 4.6 درصد، جای دارند. البته با توجه به اینکه ربات گزارش خود را هر ساعت آپدیت می‌کند، گزینه‌های قرار گرفته داخل این لیست پویا هستند و غیر از بیت‌کوین که جای ثابتی دارد، موقعیت مابقی ارزها بصورت مرتب تغییر می‌کند. هر چند، اینکه آنالیز شبکه‌های اجتماعی یک باور درست است یا نه، اما به هر حال تاثیری بر روی سرمایه‌گذاران دارد.

ارزهایی که بیشترین توجه منفی را دریافت کرده‌اند
ارزهایی که بیشترین توجه منفی را دریافت کرده‌اند

دنیایی از ربات‌ها
پایگاه داده‌های عمومی نظیر توئیتر، که میلیون‌ها گیگابایت اطلاعات را در لحظه ارائه می‌دهند بستری مناسبی برای ربات‌ها هستند. به عنوان مثال، توسعه‌دهندگان رباتی را توسعه داده‌اند که براساس توصیه‌های معامله‌گران توئیتر، بصورت اتوماتیک سفارش خرید یا فروش ثبت می‌کنند. یا ربات دیگری وجود دارد که با افزایش حجم خرید و فروش یک ارز، نوتیفیکیشنی در مورد آن می‌دهد یا توئیتی را ارسال می‌کند. همچنین رباتی برای تلگرام وجود دارد که به محض اضافه شدن یک کوین به اکسچنج‌هایی که ربات از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، نوتیفیکیشنی برای شما ارسال می‌کند.
به مرور که هوش مصنوعی و استفاده از ربات‌ها، گسترش و افزایش پیدا می‌کند، معامله‌گرها، سیگنال‌های خرید خود را از کامپیوترها دریافت خواهند کرد. در حال حاضر هنوز، بسیاری از برترین معامله‌گرها به غریزه و تجربه‌ی خود اتکا می‌کنند، ویژگی‌هایی که توسط هیچ رباتی قابل تشخیص و استفاده نیست!

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا بزودی شاهد تسلط کامل ربات‌ها بر بازار خواهیم بود؟ و دیگر ترید کردن بصورت فردی امری بی‌معنی خواهد بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
news.bitcoin

محسن پرهیزکار (MaKenZi)

لیسانس نرم‌افزار، علاقه‌ی بسیار به بلاگینگ، تردینگ و ماینینگ - مدیر ارشد موبایلستان 2007-2012 - بلاگر رسمی نوکیا 2011-2012 - بلاگر رسمی ال‌جی 2014-2015 - نویسنده‌ی فوت‌وفن 2014-2015
دکمه بازگشت به بالا