اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

با شکار گنج در بازی ماین کرافت بیت کوین برنده شوید

سرور جدیدی که در بازی ماین کرافت راه‌اندازی شده به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در ازای پیدا کردن گنج درون بازی رمزارز بیت کوین دریافت کنند

نکات برگزیده مطلب
  • به تازگی یک سرور جدید بازی ماین کرافت با نام ساتوشی کوئست(SatoshiQuest) راه‌اندازی شده که به کاربران خود رمزارز بیت کوین جایزه می‌دهد. کاربران می‌توانند با خرید جان اضافه به مبلغ ۱ دلار بیت کوین وارد این مسابقه شده و در دنیای گسترده‌ی آن به دنبال صندوقچه‌ی گنج باشند، صندوقچه‌ای که حاوی ۹۰ درصد رمزارزهای دریافت شده به عنوان حق عضویت و خرید جان در بازی است.

شکار بیت کوین در ماین کرافت

یک سرور جدید بازی ماین کرافت(Minecraft) به بازیکنان اجازه می‌دهد که پس از پرداخت حق عضویت، در این دنیای مکعبی شکل به دنبال یک گنجینه‌ی مخفی بگردند و پس از یافتن آن به عنوان پاداش رمزارز بیت کوین دریافت کنند.

این سرور که ساتوشی کوئست(SatoshiQuest) نام دارد، به بازیکنان اجازه می‌دهد که با چالش «پیدا کردن یک گنجینه‌ی پنهاد در دنیای گسترده‌ی ماین کرافت» دست و پنجه نرم کنند. بازیکنان برای ورود به این بازی باید با پرداخت معادل ۱ دلار بیت کوین «جان» دورن بازی خریداری کنند. حق عضویت ورودی کاربران غالباً در یک آدرس کیف‌پول ذخیره شده و در نهایت به کاربری که بتواند پیش از سایرین گنجینه‌ی ذکر شده را پیدا کند، اهدا خواهد شد.

نحوه‌ی شرکت در این مسابقه

به منظور مشارکت در این چالش کاربران باید یک کیف‌پول درون بازی ایجاد کرده تا بتوانند هزینه‌ی جان درون بازی را پرداخت کرده و یا در صورت بنده شدن، جایزه‌ی خود را دریافت کنند. در صورت تمایل کاربران می‌توانند از یک کیف‌پول خارجی برای پرداخت حق عضویت و یا دریافت جوایز خود استفاده کنند.

بازی ماین کرافت با فروش بیش از ۱۸۰ میلیون نسخه‌ی رسمی تا به امروز یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین بازی‌های ویدئویی تاریخ بوده است. این بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در یک جهان مکعبی شکل و ساده دنیای خودشان را بسازند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

اول دوره‌ی ساتوشی کوئست در روز ۲۶ام ژانویه آغاز خواهد شد و پس از پیدا کردن گنج توسط بازیکنان، بازی به پایان رسیده و مجددا سرور دیگری راه‌اندازی می‌شود. این سرور هر ۱۵ دقیقه یک بار قیمت رمزارز بیت کوین را چک می‌کند تا به طور خودکار هزینه‌ی اشتراک و خرید جان درون بازی(که باید به وسیله‌ی رمزارز بیت کوین پرداخت شود) همواره معادل یک دلار باشد.

این پروژه منبع باز بوده و کد‌های آن در پلت‌فرم گیت‌هاب(GitHub) قابل دسترس است.

نود درصد رمزارزهای دریافت شده برای حضور در این بازی به یک آدرس کیف‌پول مربوط به گنجینه ارسال شده و در پایان به عنوان جایزه به کاربر برنده اهدا خواهد شد؛ ۱۰ درصد باقی مانده نیز به توسعه‌دهندگان اهدا شده و یا صرف تامین هزینه‌های جاری می‌گردد.

این اولین حضور بیت کوین در ماین کرافت نیست

البته پس از پیدا شدن گنجینه توسط کاربر تنها ۸۵ درصد از دارایی‌ها به او اهدا شده و ۵ درصد باقی مانده تا زمان آغاز مرحله‌ی بعدی در کیف‌پول مربوطه ذخیره خواهد شد.

پیش از این نیز در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ رمزارز بیت کوین در سرورهای بیت‌کوئست(BitQuest) و پلی‌ام‌سی(PlayMC) بازی ماین کرافت حضور به عمل آورده بود. این دو سرور برای آزمایش و آموزش کاربران در رابطه با ارزهای دیجیتال، رمزارز بیت کوین را در فعالیت‌های خود ادغام کرده بودند.

در ماه آوریل گذشته نیز یک مسابقه‌ی مشابه در دنیای واقعی برگزار شد. در این مسابقه که گنجینه‌ی ساتوشی(Satoshi’s Treasure) نام‌گذاری شده، توسعه‌دهندگان مسابقه کلید‌های مربوط به یک کیف‌پول حاوی ۱ میلیون دلار بیت کوین را در سراسر جهان پنهان کرده‌اند. کلیدهای مربوط به این کیف‌پول به یک هزار قسمت تقسیم شده‌اند و کاربران برای دسترسی به دارایی‌های موجود در این آن باید حداقل ۴۰۰ قسمت آن را پیدا کنند.

نظر شما در رابطه با این مسابقه‌ چیست؟ آیا چنین رویدادهایی می‌تواند باعث افزایش محبوبیت و پذیرش رمزارزها در بین کاربران شود؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Coindesk

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا