اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

صندوق بین‌المللی پول به فکر قانونگذاری ارز‌های دیجیتال

صندوق بیت‌المللی سرمایه(IMF) از کشور‌های مختلف برای بحث در مورد ارزهای رمزینه دعوت می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • صندوق بین المللی پول از تمامی قانون‌گذاران در سراسر جهان خواست تا با توجه به مقررات مرتبط با ارزهای مجازی به ویژه با توجه به خطرات ناشی از افزایش قیمت‌های اخیر آن‌ها، با یکدیگر همکاری کنند.

کشور‌های مختلف اروپایی در حال بحث و گفتگو درباره قانونگذاری ارز‌های دیجیتال هستند از جمله آخرین اخبار می‌توان به پروپوزال آلمان و فرانسه اشاره کرد که قرار است در نشست G-20 ارائه شود. از طرف دیگر سخنگوی صندوق بین المللی پول آقای گری رایس، با اشاره به خطرات ناشی از سوء استفاده از ارزهای مجازی خواستار گفتگو و همکاری‌های بین‌المللی بین قانون‌گذاران برای مقابله با این اخطرات شد. او در مصاحبه‌ای گفت:

ارزهای مجازی توانایی و پتانسیل‌های بالایی برای سوء استفاده و انجام پولشویی، تامین مالی تروریستی، فرار مالیاتی و تقلب و فریب را در خود دارند. در این راستا یک گفتگو و همکاری بزرگ میان قانون گذاران می‌تواند مفید باشد. Gerry Rice

او همچنین درباره اهمیت آگاهی مردم از این خطرات صحبت کرد، به ویژه هنگامی که آنها با پول قرض گرفته شده وارد این عرصه شده‌اند.
جالب اینجاست که در همین هفته گزارشی منتشر شد که بر اساس آن تعداد روبه افزایشی از مردم با استفاده از کارت‌های اعتباری بیت‌کوین خریداری می‌کنند و فکر می‌کنند که داشتن سرمایه دیجیتال ارزش پرداخت بهره را برای این وام‌ها دارد.
افزایش سریع ارزش بیت‌کوین در سال گذشته و افزایش سقف کل بازار در دنیای ارزهای مجازی باعث شده است دولت‌ها و موسسات مالی به این بازار و مقررات افزایش نظارت بر آن توجه‌ی ویژه‌ای پیدا کنند.

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه آقای برونو لی مایر (Bruno le Maire)، یک تیم تخصصی را برای پیشنهاد قوانین جدید مبنی بر ارزهای مجازی را تشکیل داد تا از استفاده این ارزها در فعالیت‌های غیرقانونی جلوگیری کند.
کره جنوبی و چین نیز هنوز در حال مبارزه با ارزهای مجازی هستند و این مبارزات از ممنوعیت چین در مورد ICO‌ها در ماه سپتامبر تا کنفرانس‌های اخیر درباره ممنوعیت تمام عملیات‌های انجام تراکنش‌های متمرکز، که منجر به فروپاشی بازار شد، آغاز شده.
این در حالی است که صندوق بین المللی پول تنها برای مذاکرات از کشورها دعوت به عمل آورده، اما فرانسه و آلمان برای ارائه پیشنهاد مشترک برای تنظیم مقررات ارزهای مجازی در اجلاس G20 آینده در ماه مارس به توافق رسیده‌اند.

سال گذشته کریستین لاگارد (Christine Lagarde) مدیر عامل صندوق بین المللی پول در مورد ارزهای مجازی نظراتی را بیان کرد و از تنظیم کنندگان و موسسات مالی خواست که آن‌ها را نادیده نگیرند. در آن زمان، بیت‌کوین با قیمت 5 هزار دلار مبادله می‌شد و لاگارد پیش‌بینی کرده بود که تغییرات عظیمی در آینده برای این صنعت اتفاق خواهد افتاد. یکی از آن‌ها به واقعیت پیوست و بیت‌کوین توانست قبل از سقوط قیمت در ماه دسامبر به قیمت 20 هزار دلار برسد.

 

شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptovest.com
دکمه بازگشت به بالا