اخبار و مقالاتمقالهپیشنهاد سردبیر

با سرسخت‌ترین کیف پول‌های رمزارزی آشنا شوید

هفت نمونه از کیف پول‌های مقاوم در برابر آب و آتش که تحت هر شرایطی از دارایی‌هایتان محافظت خواهند کرد

طی چند سال گذشته رمزارزها به یک دارایی بسیار ارزشمند تبدیل شدند و کیف‌پول‌های سخت‌افزاری نیز بستری برای ذخیره‌سازی امن آن‌ها را فراهم آورده‌اند. از آنجایی که نگه‌داری از «کلید خصوصی-Private Key» رمزارزها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اخیراً کیف‌پول‌های ساخته شده از فولاد که کلیدهای خصوصی را به صورت فیزیکی ذخیره می‌کنند، به طور فزاینده‌ای در بین سرمایه‌گذاران با محبوبیت روبرو است. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم تعدادی از این کیف‌پول‌های رمزارزی که در بین سرمایه‌گذاران و کاربران با نام «کیف‌پول روز رستاخیز» شناخته می‌شوند را معرفی کنیم.

تقاضا برای کیف‌پول‌های فلزی

ایده‌ی «کیف‌پول‌های فلزی» به دلایلی همچون ماندگاری بالا و مقاومت در مقابل آسیب‌های جدی توسط کاربران مورد استقبال قرار گرفت و این نوع محصولات در سال ۲۰۱۹ به عنوان یکی از روش‌های امن ذخیره‌سازی دارایی‌های رمزارزی به محبوبیت رسیدند.

به عنوان مثال در یک سناریوی خیالی، در صورت وقوع آتش‌سوزی کیف‌پول‌های کاغذی و کیف‌پول‌های الکترونیکی به سادگی از بین خواهند رفت. این درحالیست که کیف‌پول‌های فلزی گرچه قابلیت‌ها و انعطاف‌پذیری سایر کیف‌پول‌های موجود را ندارند، اما می‌توانند فشار بیشتری را تحمل کرده و در مقابل آب و آتش مقاوم باشند. اغلب کیف‌پول‌های فعلی موجود در بازار، از جمله کیف‌پول‌های ترزور(TREZOR) و کیف‌پول‌های لجر(Ledger)، از اجزای پلاستیکی و آلومینیومی ساخته شده‌اند، که به راحتی در برابر آتش و آب آسیب‌پذیرند.

حال می‌توان مشاهده کرد که محصولات مختلفی در دسترس کاربران قرار گرفته که هریک ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. به عنوان مثال کیف‌پول‌های فلزی ساخته شده توسط استارت‌آپ کریپتواستیل(Cryptosteel)، استارت‌آپی که اولین محصول خود را در ژانویه‌ی ۲۰۱۷ معرفی کرد. این محصول ابتدایی به گونه‌ای طراحی شده بود که بتواند پیام‌های رمزنگاری سری و کلید‌های خصوصی را در خود ذخیره کند.


کریپتو کی استک(Crypto Key Stack)

این کیف‌پول فلزی در واقع دسته‌ای از کارت‌های فلزی کوچک است که با فولاد سیاه ضد زنگ قطب مثبت ساخته شده و در مقابل آتش بسیار مقاومت‌اند. تیم تولیدکننده‌ی این محصول مدعی شده که دسته کارت‌های کریپتو کی می‌تواند در برابر حرارت آتش تا دمای ۲۲۰۰ فارنهایت(۱۲۰۰ درجه سلسیوس) مقاومت کند.

پس از خرید این محصول که علاوه بر مقاومت در برابر آتش، ضد آب و ضد زنگ نیز  می‌باشد، کاربر باید با استفاده از یک دستگاه حکاکی برقی، کلید خصوصی و کلمات بازیابی حساب را بر روی آن‌ها حکاکی کند. البته این محصول به همراه یک دستگاه حکاکی کوچک عرضه می‌شود و کاربر می‌تواند با استفاده از آن بر روی هر صفحه‌ی فلزی تا ۲۴ کلمه را حکاکی نماید. کیف‌پول‌های فلزی کریپتو کی استک در حال حاضر ۷۰ دلار قیمت داشته و شامل سه صفحه‌ی فلزی مربع شکل هستند.


کریپتو کیز(Crypto Keys)

«بسته‌ی جامع کلید‌های فلزی» نام یک کیف‌پول فلزی دیگر است که توسط شرکت کریپتو کیز و با قیمت ۲۸ دلار عرضه شده است. هر بسته از این محصول شامل یک ست ۱۲ عددی از کلید‌های دو طرفه‌ای است که می‌توان بر روی آن‌ها کلید خصوصی و کلمات بازیابی حساب را حکاکی کرد. علاوه بر کلید‌های فلزی ارائه شده در هر بسته، مجموعه‌ی دستگاه پانج و دستگاه تمبر زنی فلزی نیز ارائه خواهد شد.

شرکت کریپتو کیز بنابر نیاز کاربر، این محصول را در چند طرح و اندازه‌ی مختلف تولید کرده است. هر کلید به گونه‌ای طراحی شده که بتوان ۲ کلمه بر روی آن نوشت، بنابراین مجموعا بر روی ۱۲ کلید ارائه شده می‌توان ۲۴ کلمه‌ی بازیابی حکاکی کرد. دستگاه تمبر زنی ارائه شده به همراه این محصول نیز به کاربر اجازه می‌دهد تا کلمات مورد نظر خود را بر روی کلیدهای فلزی پانچ کند. طبق اعلام تولیدکنندگان این محصول، کلید‌های فلزی می‌توانند در مقابل صدمات ناشی از سیل و آتش‌سوزی مقاومت کنند.


سایفرویل(Cypherwheel)

سایفرویل یا چرخ رمزی که از تولیدات شرکت سایفرسیف(Cyphersafe) می‌باشد، یکی جالب‌ترین محصولات موجود در بازار است که می‌تواند کلید‌های خصوصی BIP-0039 و SLIP-0039 و همچنین سایر اطلاعات حساس را در خودش ذخیره کند. با این حال، برخلاف دو محصول پیشین که کمتر از ۱۰۰ دلار قیمت داشتند، چرخ رمزی با برچسب قیمت ۲۰۰ دلاری عرضه شده است.

البته شما می‌توانید به این محصول یک قفل فلزی متصل کرده و امنیت فیزیکی آن را بیشتر کنید. چرخ رمزی این قابلیت را دارد تا ۹۶ کاراکتر را ذخیره کند.

این کیف‌پول فلزی می‌تواند تا ۲۰۰۰ درجه‌ی فارنهایت را تحمل کند، همچنین ضد زنگ و ضد آب است. شرکت سایفرسیف علاوه بر این محصول، کیف‌پول دیگری با نام صفحه‌ی رمزی(Cypherplate) نیز تولید کرده است که با قیمت ۴۹/۹۵ دلار عرضه شده و دارای یک قفل فلزی عددی می‌باشد.


استیل ولت(Steelwallet)

یکی دیگر از کیف‌پول‌های شناخته شده در بازار استیل ولت است، یک محصول فولادی که به صورت آفلاین عمل کرده و به کاربران اجازه می‌دهد کلید‌های خصوصی خود را بر روی دو صفحه‌ی حکاکی شده با لیزر، ثبت کنند.

این کیف‌پول فلزی از فولاد ضد زنگ A2 ساخته شده که در برابر آتش، آب، خوردگی و الکتریسیته مقاوم می‌باشد. دو صفحه‌ی از پیش حکاکی شده‌ی این محصول به مالک آن اجازه می‌دهد تا کلید خصوصی و یا سایر نوشته‌های رمزنگاری شده را بر روی آن ثبت کنند.

پکیج ۶۵ دلاری این کیف‌پول فلزی همراه با یک قلم پانچ‌دار ارائه می‌شود تا مشتریان بتوانند حروف و اعداد مورد نظر خود را بدون نیاز به ابزار جانبی، بر روی آن حک کنند. البته کاربران می‌تواند با پرداخت پول کم‌تر، بسته‌ی دیگری را سفارش دهند که در آن قلم پانچ‌دار وجود ندارد.


کپسول‌های کریپتواستیل(Cryptosteel Capsule)

کپسول‌های کریپتواستیل یک محصول ذخیره‌سازی مستقل آفلاین است که با قیمت پایه ۸۲ دلار عرضه می‌شود. در بسته‌بندی این محصول علاوه بر کیف‌پول استوانه‌ای شکلی که حدود ۵۱۵ گرم وزن دارد، هشتصد کاشی مقاوم در برابر فشار نیز قرار گرفته است.

پوسته‌ی این کیف‌پول فلزی از فولاد AISI 303 ساخته شده و می‌تواند بیش از ۹۹ درصد رشته‌های هگزادسیمال تا ۱۲۳ حرف، و رشته‌های تصادفی ASCII را تا ۵۵ حرف پشتیبانی کند.

شرکت تولید کننده‌ی این کیف‌پول فلزی محصول دیگری با نام کاست کریپتواستیل(Cryptosteel Cassette) دارد که با قیمت پایه ۹۲ دلار عرضه می‌شود. لازم به یادآوری است که هر دو محصول ضد آب و آتش بوده و برابر خوردگی مقاوم هستند.


سیمبیت(Simbit)

کیف‌پول فولادی سیمبیت از یک سیستم ریلی استفاده می‌کند، بنابراین کاشی‌های فلزی از پیش ساخته شده( بیش از ۴۰۰ کاشی آماده که به همراه این محصول عرضه می‌شود)‌ را می‌توان به راحتی در آن جای داد. سیمبیت می‌تواند تا ۱۱۴ کاراکتر را در خود ذخیره کرده و در مقابل حرارت ۶۰۰ درجه‌ی فارنهایت(۳۱۵ درجه‌ی سلسیوس) به مدت طولانی دوام آورد.

در ساخت این محصول مقاوم از آلیاژ ۳۱۶ فولاد استفاده شده است، بنابراین نسبت به فولاد ضد زنگ معمول در برابر خوردگی مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. بسته‌ی ارائه شده توسط شرکت سازنده که شامل یک کیف‌پول سیمبیت و ۴۰۰ کاشی حکاکی شده است، ۱۱۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. البته شرکت سازنده اعلام نموده که کاربران می‌توانند در صورت تمایل کیف‌پول و کاشی‌های آن را به صورت جداگانه سفارش دهند.


کوادرت رجیستر(Quadrat Register)

کوادرت رجیستر یا دفتر ثبت چهارگوش یکی دیگر از کیف‌پول‌های فلزی موجود در بازار است که به شکل استوانه ساخته شده و بسیار شبیه به کپسول‌های کریپتواستیل می‌باشد. البته این محصول بسیار گران‌تر از سایر کیف‌پول‌های موجود در فهرست ما بوده و با برچسب قیمت ۳۳۰ دلاری عرضه می‌شود. لوله‌ی فولادی محافظ این کیف‌پول نیز به صورت جداگانه و با قیمت ۱۵۵ دلار بفروش می‌رسد.

کیف‌پول فولادی کوادرت به کاربران راه‌حل رمزگذاری دو نقطه‌ای(two-point encryption) ارائه می‌کند، یعنی کاربر می‌تواند ۱۲۸ نماد یا کلمه‌ی مختلف تولید کرده و آن را به لیست کد جنسیس(GENESIS) متصل کند.

همانند سایر محصولات موجود، کیف‌پول کوادرت رجیستر نیز در برابر آتش و آب مقاوم بوده و تمام قطعات فلزی آن از فولاد ضد زنگ آلمانی ساخته شده است.


ویژگی‌های مختلف برای محافظت از دارایی در «روز رستاخیز»

در حال حاضر کیف‌پول‌ها و محصولات فلزی زیادی در بازار وجود دارد. کاربران می‌توانند براساس نیاز خود محصولاتی را انتخاب کنند که از فلزات مختلفی همچون فولاد، تیتانیوم و غیره ساخته شده‌اند. بسیاری از سرمایه‌گذاران بلند مدت صنعت رمزارزها از ایده‌ی کیف‌پول‌های بادوام استقبال می‌کنند، زیرا این محصولات می‌توانند نسبت به یک تلفن‌همراه یا سایر وسایل الکترونیکی، در مقابل آسیب‌های احتمالی مقاومت بیشتری از خود نشان دهند.

این افزایش تقاضا و رویکرد مثبت نسبت به کیف‌پول‌های مقاوم باعث شده تا استارت‌آپ‌های مختلف برای سناریوی روز رستاخیز محصولات بی‌شماری را تولید کننده که هریک ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد؛ مثلا برخی کیف‌پول‌های جدید در مقابل شوک الکتریکی مقاوم بوده، نقطه‌ی ذوب بالاتری دارند و در صورت تماس با آب نیز مشکلی برایشان پیش نمی‌آید. البته از نظر اغلب کاربران استفاده از کیف‌پول‌های فولادی کمی زیاده‌روی محسوب می‌شود، اما برخی رویکرد محتاطانه در پیش گرفته و جز محصولات فولادی مقاوم در برابر هر آسیبی، کیف‌پول دیگری را نمی‌پسندند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا