اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

رمزارز بومی کشور چین به زودی عرضه خواهد شد

بانک مرکزی چین اعلام کرد که روند طراحی و آزمایش یوان دیجیتال با موفقیت به پایان رسیده است

نکات برگزیده مطلب
  • طبق گزارشاتی که روز دهم ژانویه به نقل از بانک مرکزی چین در خبرگزاری‌های داخلی این کشور منتشر شده است، روند توسعه و آزمایش «یوان دیجیتال» به پایان رسیده است.

یوان دیجیتال آماده شد

 بانک مرکزی چین(PBoC) به تازگی اعلام نموده که طراحی آخرین بخش‌های رمزارز بومی خود را تکمیل نموده و مرحله‌ی آزمایش آن را به پایان رسانده است. یک خبرگزاری داخلی چین در روز ۱۰ام ژانویه گزارش داد که بانک PBoC طراحی آخرین لایه‌های مربوط به شبکه‌ی یوان دیجیتال، توسعه‌‌ی استاندارد‌های مربوطه و همچنین تحقیق و توسعه‌ی و آزمایش مشترک این رمزارز صادر شده توسط بانک مرکزی(CBDC) را به اتمام رسانده است.

این بانک با انتشار مقاله‌ای به ارائه‌ی جزئیات مربوط به آخرین تغییر و تحولات مرتبط با یوان دیجیتال پرداخته است. در این مقاله همچنین به برنامه‌های آتی برای بهبود سطح امنیت سایبری شبکه‌ی صنعت مالی و تدوین قوانینی برای اعتباربخشی زیرساخت‌های مهم اشاره شده است.

اولین آزمایش‌ها در دنیای واقعی

گزارشات مربوط به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط چین برای انجام نخستین آزمایش‌های واقعی رمزارز CBDC بومی ابتدا در دسامبر سال گذشته منتشر شد. در آن زمان اعلام شد که پیش از پایان سال ۲۰۱۹ این رمزارز بومی در شهر شنژن و به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا معایب و مزایای استفاده از آن بررسی شود. در ادامه گفته شده بود که احتمال عرضه‌ی این رمزارز در شهر دیگری با نام سوژو نیز وجود دارد.

در طول آزمایشات مذکور انتظار می‌رفت که رمزارز CBDC چین فراتر از سیستم بانک مرکزی عمل کرده و در خدماتی همچون حمل و نقل، آموزش و درمان پزشکی و سایر سناریوهای موجود مورد استفاده قرار بگیرد. اوایل ماه جاری بود که بانک PBoC اعلام کرد روند توسعه‌ی یوان دیجیتال بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و همچنان ادامه دارد.

 

استاندارد‌های رمزنگاری این رمزارز بومی

چندی قبل در کشور چین قانون حاکم بر مدیریت رمز عبور رمزنگاری شده به تصویب رسید، که هدف آن تعیین استاندارد‌هایی برای کاربرد رمزنگاری و مدیریت رمز عبور بود. سیل لیلی(Sale Lilly) تحلیلگر سیاست‌های چین و همچنین استاد فناوری‌های بلاک‌چینی شرکت رند(Rand Corporation) در رابطه با این موضوع اعلام نموده که «این قانون تکمیل کننده‌ی بسیاری از تلاش‌ها و وظایف لازم برای راه‌اندازی رمزارز CBDC است».

وی خاطر نشان کرد که روند پیشرفت در زمینه‌ی توسعه‌ی CBDC به سخت‌گیری‌های مربوط به سطح رمزنگاری «هسته» و «عمومی» این پروژه بستگی دارد. خانم لیلی در ادامه توضیح داد:

اگر تجربه‌های چین در زمینه‌ی تعیین استانداردهای رمزنگاری دولتی چیزی شبیه به تجربه‌ی ارتش ایالات متحده باشد، یعنی استاندارد‌های رمزنگاری سطح بالا و افزایش تعداد کاربران قابل اعتماد با سرعت کم. پس دسترسی خصوصی و محدود به بلاک‌چین CBDC برای افراد قابل اعتماد یک مصاحله‌ی طبیعی بین امنیت کلیدی و سرعت افزایش تعداد شرکت‌کننده در اقتصاد دیجیتال خواهد بود؛ شرکت‌کنندگانی همچون بانک‌ها، فروشندگان و تعدادی از نهاد‌های دولتی چین که در زمینه‌ی مالیاتی و مالی فعالیت دارند. Sale Lilly

نظر شما در رابطه با رمزارز بومی چین و روند توسعه‌ی آن چیست؟ آیا وقت آن نرسیده که مسئولین اقتصادی کشوران نیز برای حل بسیاری از مسائل اقتصادی و عبور از تحریم‌ها به دنبال طراحی «ریال دیجیتال» باشند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام و درود.
    ممنون بابت اطلاعات خوبتون در مورد رمزارز ملی چین.
    اگر اطلاعاتی در مورد معماری شبکه بلاکچین این رمزارز و نحوه توافق سبکه و نودها و سوپرنود های شبکه بلاکچین بانک مرکزی چین دارید ممنون میشم به اشتراک بگذارید با من.
    مجدد خسته نباشید و خداقوت میگ خدمتتون.

    1. سلام و درود
      تیم کوینیت حتماً در یک مقاله‌ی جامع موارد ذکر شده را بررسی خواهد کرد…

دکمه بازگشت به بالا