اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

بروزرسانی: وضعیت شبکه‌ی اتریوم پس از هاردفورک استانبول

نمودارهای مربوط به شبکه‌ی اتریوم نشان می‌دهد که زمان لازم برای تولید بلاک از ۱۷ ثانیه به ۱۲/۶۹ ثانیه کاهش یافته است

نکات برگزیده مطلب
  • با توجه به نمودارهای ارائه شده توسط پلت‌فرم etherscan.io می‌توان دریافت که به شکل قابل توجهی زمان لازم برای تولید بلاک جدید در شبکه‌ی اتریوم کاهش یافته است. آمار و ارقام ارائه شده نشان می‌دهد که زمان لازم برای تولید بلاک از ۱۷ ثانیه به ۱۲/۶۹ ثانیه کاهش یافته است.

کاهش زمان تولید بلاک‌های جدید

 با توجه به نمودار‌های ارائه شده توسط پلت‌فرم‌هایی همچون اتر اسکن(etherscan.io)، زمان لازم برای تولید بلاک‌های جدید در شبکه‌ی اتریوم از ۱۷ ثانیه به ۱۲/۶۹ ثانیه کاهش یافته است، که نمایانگر کاهش ۲۵ درصدی می‌باشد.

اتریوم Ethereum
افزایش ناگهانی حجم رمزارز استخراج شده توسط ماینرها(ژانویه‌ی ۲۰۲۰)

علاوه بر کاهش زمان تولید بلاک، میزان ذحایر اتریوم نیز به دلیل تاخیر در ارائه‌ی بمب سختی(Difficulty Bomb) چیزی حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است. همانطور که در نمودار فوق مشاهده می‌کنید، حجم اتر استخراج شده توسط ماینرهادر طول یک روز، از ۱۰ هزار واحد به حدود ۱۲ هزار واحد افزایش یافته است.

برنامه‌های آتی اتریوم چگونه خواهد بود؟

هاردفورک استانبول(Istanbul) حدود ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران عرضه شد، بنابراین با در نظر گرفتن زمان ۱۲ ثانیه‌ای برای تولید بلاک جدید، طی ۲۴ ساعت اولیه حدود ۱۳۵۰۰ واحد اتریوم استخراج شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هاردفورک استانبول و همچنین پیشنهادات بهبود شبکه‌ی ارائه شده به همراه آن، می‌توانید به لینک مربوط به گزارشات پیشین تیم کوینیت مراجعه نمایید.

با در نظر گرفتن ارقام فوق می‌توان گفت که نرخ تورم شبکه‌ی اتریوم حدود ۵ درصد است، این بدان معناست که پتانسیل و احتمال راه‌اندازی پروتکل اثبات سهام(PoS) در تابستان سال جاری میلادی بیشتر خواهد بود.

به نظر می‌رسد که در ادامه‌ی سال، روند حرکت اتریوم بدون تغییر و تا سپتامبر ۲۰۲۱ در نزدیکی سطوح فعلی باقی خواهد ماند. در ماه سپتامبر بمب سختی مجددا اتفاق خواهد افتاد. احتمالا در آن زمان نسخه‌ی کامل پروتکل PoS راه‌اندازی شده و زنجیره‌ی اثبات کار(PoW) کنار گذاشته خواهد شد.

این تورم ۵ درصدی نیز به همراه زنجیره‌ی اثبات کار کنار گذاشته خواهد شد و نرخ تروم پس از راه‌اندازی کامل PoS به ۰/۲۲ درصد کاهش خواهد یافت.

از آنجا که ادغام زنجیره‌ی PoW در اولین شارد PoS روندی بسیار پیچیده است و به دقت زیادی نیاز دارد، بنابراین می‌توان گفت که تمامی چهارچوب‌های زمانی اعلام شده و همچنین سطح تورم، تنها حدس و گمان هستند و ارقام دقیقی در رابطه با آن‌ها ارائه نشده است.

به هر حال، هدف این است که در نهایت به سطح تورم ۰/۲۲ درصدی برسیم، اما تا آن زمان سطح تورم شبکه‌ی اتریوم همچنان ۵ درصد باقی خواهد ماند.

نظر شما در رابطه با تغییرات به وجود آمده به واسطه‌ی هاردفورک استانبول چیست؟ آیا این هاردفورک توانسته تمام اهداف تعیین شده‌ی خود را محقق کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Trustnodes

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا