اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

شبکه‌ی بیت کوین مورد حملات داستینگ قرار گرفت

با افزایش ناگهانی تعداد تراکنش‌های کم ارزش و خرد در شبکه‌ی بیت کوین، حجم تراکنش‌های «در انتظار تایید» نیز به بالاترین حد خود رسیده است

نکات برگزیده مطلب
  • طی چند روز گذشته شاهد آن بوده‌ایم که با افزایش تعداد تراکنش‌های خرد و کم ارزش یا به عبارتی تراکنش‌های گرد و غبار(Dust)، روند تایید تراکنش‌ها در شبکه‌ی بیت کوین(BTC) با کندی چشم‌گیر مواجه شده است. این درحالیست که حجم گزارشات عقب افتاده یا Backlog این شبکه‌ی رمزارزی نیز به بالاترین حد خود رسیده و باعث شده که بیش از ۹۰ هزار تراکنش در وضعیت انتظار و Mempool قرار بگیرند.

شلوغی شبکه‌ی بیت کوین

از آنجا که افزایش ناگهانی تعداد تراکنش‌های خرد یا به عبارتی تراکنش‌های داستینگ شبکه‌ی بیت کوین(تراکنش‌های Dust به تراکنش‌هایی گفته می‌شود که ارزش بسیار پایینی دارند، مثل تراکنش‌هایی که تنها شامل چند ساتوشی هستند) بر روی شبکه‌ی این رمزارز تاثیر چندانی نداشته، می‌توان گفت که شبکه‌ی بیت کوین طبق روال معمول در حال انجام کار خودش است.

البته در شبکه‌ی BTC مبادلات رمزارزی اولویت‌بندی نمی‌شوند، از این رو تراکنش‌ها در یک صف طولانی قرار گرفته و باید منتظر بمانند تا تراکنش‌های پیشین به صورت کامل پردازش و تکمیل شوند؛ به همین دلیل ممکن است که این روند پردازش و اضافه شدن تراکنش‌های جدید به بلاک‌ها ساعت‌ها طول بکشد.

شبکه‌ی بیت کوین برای مدتی در وضعیت Mempool قرار گرفت، درحالیکه گزارشات عقب افتاده(Backlog) شبکه همچنان پابرجا بودند در حالی که تراکنش‌های مقیاس بزرگ با پرداخت کارمزد بالاتر صف طولانی مبادلات در انتظار تایید را دور می‌زدند.

به نوعی می‌توان گفت که Mempool یک «منطقه‌ی انتظار» برای تایید مبادلات بیت کوین محسوب می‌شود. پس از آنکه یک تراکنش توسط گره به تایید می‌رسد، باید تا زمانی که توسط یک ماینر بیت کوین انتخاب شده و در یک بلاک جایگذاری شود، در وضعیت Mempool قرار بگیرد.

توضیحات ارائه شده توسط حساب توییتری Whale Panda(که معمولا وضعیت لحظه‌ای شبکه‌ی BTC را شرح می‌دهد) نشان می‌دهد که حجم بالایی از تراکنش‌های داستینگ از طرف کیف‌پول‌های رمزارزی و آدرس‌های گوناگون در حال شکل‌گیری است. در حال حاضر، اطلاعاتی در دسترس نیست که نشان دهد حملات داستینگ صورت گرفته است.(Dusting attack به حملاتی گفته می‌شود که در آن تعداد زیادی تراکنش با ارزش پایین شکل می‌گیرد تا با افزایش ناگهانی تعداد تراکنش‌های در انتظار تایید و بالا رفتن فشار کاری بر روی سیستم، در روند پردازش تراکنش‌های شبکه‌ی رمزارزی اختلال ایجاد شود).

بیت کوین

سرعت پردازش شبکه‌ی بیت کوین کاهش یافته است

از آنجا که حجم رمزارزهای انتقال یافته به صرافی‌های رمزارزی کاهش یافته است، داده‌های بدست آمده از شبکه‌ی بیت کوین نشان می‌دهد که سطح فعالیت و ارزش معاملات این شبکه‌ی رمزارزی نیز با کاهش چشم‌گیر روبرو شده است. روز گذشته معادل ۱ میلیارد دلار رمزارز BTC در شبکه‌ جابجا شده است که نسبت به روز‌های قبل یک رقم نسبتا پایین محسوب می‌شود. با این حال، تراکنش‌های تایید شده با رشد چشم‌گیری روبرو بوده‌اند و این موضوع به زودی در گزارشات Backlog شبکه‌ی این رمزارز بازتاب خواهد یافت. در حال حاضر شبکه‌ی BTC روزانه چیزی حدود ۳۵۰ هزار تراکنش رمزارزی را پردازش می‌کند.

افزایش مدت زمان وضعیت Mempool در شبکه‌ی بیت کوین درحالی رخ داده است که تقریبا هر تغییر یا فعالیتی که در این شبکه‌ی رمزارزی رخ می‌دهد، توسط متخصصان و کاربران به شدت مورد بررسی قرار می‌گیرد تا اثرات احتمالی آن بر روی قیمت BTC مشخص شود. هم اکنون رمزارز BTC در رنج قیمت ۸۷۰۰ دلاری قرار گرفته و انتظار می‌رود که در صورت تداوم این روند، در یک سراشیبی سقوط قیمت قرار بگیرد.

تراکنش‌ها و فعالیت‌های ماینینگ یک شاخص برای نشان دادن میزان علاقه‌ی عمومی به BTC هستند.

یک وضعیت تکراری

شبکه‌ی بیت کوین پیش از این نیز با گزارشات عقب افتاده و Backlogهای بزرگ‌تری روبرو بوده است، گزارشاتی که بر روی کارمزد این شبکه‌ی رمزارزی تاثیر چشم‌گیر داشته‌اند. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۷، افزایش علاقه به رمزارز BTC و بالا رفتن تعداد تراکنش‌های رمزارزی باعث شد تا در این شبکه یک صف طولانی از تراکنش‌های تایید نشده ایجاد شود و مدت زمان پردازش معاملات به شدت افزایش یابد، حتی برای تراکنش‌هایی که مایل به پرداخت کامزد بیشتری بودند.

با تمام این تفاسیر باید خاطرنشان کرد که کامزد مبادلات بیت کوین هنوز افزایش نیافته و همچنان ۰/۴۳ دلار باقی مانده است(البته تراکنش‌های حجم بالا یا به عبارتی Whale-scale معمولا کارمزد بیشتری پرداخت می‌کنند).

نظر شما در رابطه با افزایش ناگهانی تعداد تراکنش‌های خرد در شبکه‌ی بیت کوین چیست؟ آیا باید آماده‌ی وقوع حملات Dusting به این شبکه‌ی رمزارزی باشیم؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا