اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

کریستوفر جیانکارلو: حباب بیت کوین توسط دولت ترامپ خنثی شد

رئیس سابق کمیته‌ی مبادلات آتی کالا در ایالات متحده(CFTC) به تازگی اعلام نموده که دولت ترامپ و برخی نهادهای دولتی باعث ترکیدن حباب بازار رمزارزها در سال ۲۰۱۷ شده‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • کریستوفر جیانکارلو(Christopher Giancarlo) رئیس سابق کمیسیون مبادلات آتی کالا(CFTC) در تازه‌ترین مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود اعلام نموده که دولت ترامپ و برخی نهاد‌های دولتی از جمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار(SEC) و خزانه‌داری این کشور در سال ۲۰۱۷ با معرفی قرارداد‌های آتی بیت کوین باعث خنثی شدن و ترکیدن حباب بازار رمزارزی و همچنین شروع روند نزولی شده‌اند.

دولت آمریکا و حباب بیت کوین

رمزارز بیت کوین(BTC) در اواخر سال ۲۰۱۷ سروصدای زیادی به پا کرد. این رمزارز سال ۲۰۱۷ را با قیمت ۹۵۹ دلار آغاز کرد و تا اواسط ماه دسامبر به قیمت ۲۰ هزار دلار رسید. هیجان پیرامون صنعت رمزارزی در آن زمان روز به روز زیادتر می‌شد و سرمایه‌گذاران کوچک هم با آرزوی خرید لامبورگینی، دارایی‌های خود را به بازار رمزارزی تزریق می‌کردند.

کریستوفر جیانکارلو bitcoin بیت کوین

پس از مدت کوتاهی حباب صنعت رمزارزی ترکید و روند نزولی قیمت‌ها تا سال ۲۰۱۸ ادامه یافت. اکنون کریستوفر جیانکارلو(Christopher Giancarlo) رئیس سابق کمیسیون مبادلات آتی کالا (CFTC) اعلام نموده که دولت ترامپ در راستای ترکیدن این حباب و کنترل آن کارهایی انجام داده است.

استفاده از بازار در برابر حباب بیت کوین

آقای جیانکارلو در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود توضیح داد که چطور دولت فدرال تحت مدیریت دونالد ترامپ برای مهار افزایش قدرت بیت کوین در اواخر سال ۲۰۱۷ گام‌های تاثیرگذاری برداشته است. به گفته‌ی او دلیل این اقدامات دولت ترامپ این بوده که شور و هیجان بیت کوین در دسامبر ۲۰۱۷، اولین حباب واقعی پس از بحران مسکن سال ۲۰۰۸ بوده و دولت ترامپ احساس کرده «اگر این حباب قرار باشد به روش مشابهی عمل کند، بهتر است برای جلوگیری از فشار و نابودی اقتصاد کشور، در برابر آن اقداماتی صورت بگیرد».

برای این منظور، تصمیم گرفته شد تا با استفاده از نیروهای طرفدار بازار، عواملی مانند قرارداد‌های آتی بیت کوین، این حباب خنثی شود.

لازم به یادآوری است که کمیسیون مبادلات آتی کالا در تاریخ ۱ام دسامبر ۲۰۱۷ لیست شدن قرارداد‌های آتی بیت کوین در CME و CBOE را اعلام کرد.

آقای جیانکارلو در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود:

یکی از داستان‌های ناگفته‌ی چند سال اخیر این است که کمیسون مبادلات آتی کالا، خزانه‌داری آمریکا، کمیسیون بورس و اوراق بهادار(SEC)، و آقای گری کوهن(Gary Cohn) مدیر شورای اقتصاد ملی در آن زمان، معتقد بودند که راه‌اندازی قرارداد‌های آتی بیت کوین می‌تواند در راستای ترکیدن این حباب در حال رشد تاثیرگذار باشد؛ و همینطور هم بود. Christopher Giancarlo

وی در اجلاس Pantera Summit که اخیرا در شهر سانفرانسیسکو برگزار شده، اظهار داشت که «ما شاهد آن بودیم یک حباب در حال شکل‌گیری است، و با خود فکر کردیم که شاید بهترین راه برای حل این مسئله این باشد که اجازه دهیم بازار با آن روبرو شود.»

تزریق بدبینی و نگرانی به بازار

به گفته‌ی آقای جیانکارلو عواملی همچون اشتیاق بی‌رویه‌ی کاربران و خوش‌بینی سرمایه‌گذاران، به حباب بیت کوین دامن زد، بنابراین از طریق قابلیت فروش استقراضی مدت اقداماتی در راستای تزریق بدبینی و احساس خطر به اکوسیستم رمزارزی صورت گرفت. وی در رابطه با این موضوع توضیح داد:

اگر فکر می‌کنید قیمت[بیت کوی] به طرز مسخره‌ای بالا است ولی به این عقیده‌ی خود اطمینان ندارید، هیچ راهی برای بیان این نظرات شما وجود ندارد. این بازار به طرز گسترده‌ای از افراد «معتقد» تشکیل شده است.[افرادی که به رمزارزها و پیشرفت آن‌ها اعتقاد دارند.]Christopher Giancarlo

بنابراین می‌توان این پرسش را مطرح کرد که آیا اقدامات صورت گرفته توسط دولت ترامپ عامل محرک و شروع روند نزولی بازار رمزارزی و همچنین سقوط قیمت بیت کوین در سال بعد و یا عوامل مهم‌تر دیگری نیز در این روند کاهشی دست داشته‌اند؟

به هرحال، نتیجه‌ی کلی این بوده که حباب ترکید و قیمت رمزارزها به شدت سقوط کرد، گرچه در حال حاضر شاهد آن هستیم که بیت کوین در سال ۲۰۱۹ دوباره جانی گرفته و صعود کرده است. این رمزارز هم اکنون با رنج قیمت ۹۲۵۰ دلار در حال مبادله است، درحالیکه در اواسط دسامبر ۲۰۱۸ چیزی حدود ۳۲۱۰ دلار قیمت داشت.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های رئیس سابق کمیسیون مبادلات آتی کالا چیست؟ چه عواملی باعث شده تا دولت آمریکا بر علیه بازار رمزارزی اقداماتی از این قبیل انجام دهد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
‌Bitcoinerx

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی

‫3 دیدگاه ها

  1. این اخبار ها بیشتر شوی تبلیغاتی هست و آمریکا بوسیله بازوی رسانه ای که داره میخواد به همه بگه من خیلی هر چیزیو میتونم کنترل کنم در صورتی که تحلیل گرهای حرفه ای ترکیدن حباب بیت کوین و حرکت بعدی اون رو به دقیق ترین زمان از یک سال قبل محاسبه میکنند

    1. دارن لحظات آخر رو دست و پا میزنن، هرچقد هم تبلیغ کنن بازهم بیت کوین و سایر رمزارزها پیروز میدان خواهند بود 🙂

  2. حباب بیت کوین هر دوسال اتفاق میافته و از ابتدا تا کنون روند همین بوده هر بار حباب زده هشتاد درصد اصلاح کرده و موج سعودی دوباره شکل گرفته این به لحاظ تکنیکال کاملا واضح هست و هیچ ارتباطی به فاندامنتال نداره منتها ما عادت داریم بعد از هر سعود یا نزولی بگردیم دلیل فاندا براش پیدا کنیم

دکمه بازگشت به بالا