اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

تتر با پشت سر گذاشتن بیت کوین، اکنون بیشترین حجم مبادله‌ی روزانه‌ی را دارد

طبق داده‌های بدست آمده، به نظر می‌رسد که اکنون رمزارز پایدار تتر بیشتر از هر رمزارز دیگر در بازار رمزارزی کاربرد و استفاده دارد

نکات برگزیده مطلب
  • طبق داده‌های بدست آمده از وب‌سایت CoinmarketCap، به نظر می‌رسد که اکنون رمزارز پایدار تتر(USDT) توانسته از لحاظ میزان حجم مبادله‌ی روزانه از سد بیت کوین(BTC) عبور کرده و جایگاه اول را از آن خود کند.

تتر جایگاه اول را تصاحب کرد

رمزارز بیت کوین(BTC) با در اختیار داشتن بیش از ۱۵۱ میلیارد دلار سرمایه‌ی در حال گردش و نزدیک به ۷۰ درصد تسلط بر بازار رمزارزی، بدون شک بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین رمزارز حال حاضر محسوب می‌شود؛ با این حال به نظر می‌رسد که از نظر میزان استفاده و حجم مبادله‌ی روزانه، بیت کوین اکنون دیگر در جایگاه اول قرار ندارد و رمزارز دیگری جای آن را گرفته است.

https://tether.to/

طبق داده‌های بدست آمده از وب‌سایت معتبر CoinMarketCap، رمزارز پایدار تتر(USDT) در حال حاضر حجم مبادله‌ی روزانه‌ای معادل ۲۱ میلیارد دلار را در اختیار دارد، درحالیکه این رقم برای بزرگ‌ترین رمزارز بازار یعنی بیت کوین چیزی حدود ۱۶ میلیارد دلار است. به رغم این واقعیت که مجموع سرمایه‌ی در حال گردش رمزارز تتر تنها ۵ میلیارد دلار می‌باشد(نزدیک به ۴۰ مرتبه کوچک‌تر از سرمایه‌ی در حال گردش بیت کوین)، اما از ماه آگوست به بعد میزان حجم مبادله‌ی رمزارز پایدار تتر همواره بیشتر از بیت کوین بوده است.

آقای لکس سوکولین(Lex Sokolin) مدیر بخش فناوری‌های مالی جهانی در ConsenSys اخیرا اعلام نموده:

اگر رمزارز تتر وجود نداشته باشد، بسته به منبع داده‌ها، ما بخش عظیمی از حجم مبادله‌ی روزانه‌ی خود را(نزدیک به یک میلیارد دلار) از دست خواهیم داد. نبود تتر ممکن است باعث از بین رفتن برخی شرکای تجاری فعال در بازار شود. Lex Sokolin

جایگاه تتر در بازار رمزارزی

با توجه به این حجم مبادله‌ی عظیم، اکنون می‌توان گفت که رمزارز پایدار تتر به عنوان بخش مهمی از صنعت رمزارزی و مسیری برای برای تبدیل ارزهای فیات به رمزارز در بسیاری از کشور‌ها که فعالیت صرافی‌های رمزارزی در آن‌ها ممنوع اعلام شده، در نظر گرفته می‌شود.

براساس داده‌هایی که اخیرا به واسطه‌ی تحقیقات مختلف بدست آمده‌اند، در بیش از ۴۰ درصد مبادلات رمزارزی صرافی بایننس(Binance) و بیش از ۸۰ درصد مبادلات صورت گرفته در صرافی هوبی(Huobi) از رمزارز تتر استفاده می‌شود به یاد داشته باشید که این دو صرافی به ترتیب بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزارزی جهان هستند. این درحالیست که نزدیک به ۷۰ درصد حجم مبادله‌ی رمزارزی جهان توسط مبادله‌گران و تاجران آسیایی صورت می‌گیرد.

میزان حجم مبادله‌ی روزانه‌ی رمزارزهای برتر

 

با تمام این تفاسیر، در اغلب اوقات صرافی‌های رمزارزی این توهم را برای مشتریان خود به وجود می‌آورند که آن‌ها در حال استفاده از دلار در مبادلات خود هستند، در صورتیکه اساسا کاربران و مشتریان صرافی‌های رمزارزی از تتر نگهداری و در مبادلات خود استفاده می‌کنند[بدون اطلاع]، زیرا بانک‌ها به صرافی‌های رمزارزی اجازه نمی‌دهند تا برای مبادلات خود از حساب‌های بانکی مبتنی بر دلار استفاده کرده و یا از طرف مشتریان خود دلار نگهداری کنند.

تادئوس درایجا(Thaddeus Dryja) یکی از محققان فعال در دانشگاه فناوری ماساچوست(MIT) در رابطه با این موضوع توضیح داده است:

من فکر نمی‌کنم که مردم به تتر اعتماد داشته باشند، من معتقدام که مردم بدون آگاهی در حال استفاده از تتر هستند، و در عوض فکر می‌کنند که در جایی و یا در یک حساب بانکی دلار واقعی دارند. Thaddeus Dryja

نظر شما در رابطه با آمار منتشر شده در پلت‌فرم Coinmarketcap چیست؟ آیا حجم مبادله‌ی روزانه‌ی یک رمزارز رابطه‌ای با میزان محبوبیت و کاربرد‌های آن دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Fxstreet

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا