اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

مایک نووگراتز: قیمت بیت‌کوین دیگر هرگز به کمتر از ۵ هزار دلار نخواهد رسید

وی به عنوان مدیرعامل موسسه‌ی سرمایه‌گذاری Galaxy Digital معتقد است که آینده‌ی روشنی در انتظار بیت‌کوین بوده و قیمت این رمزارز افزایش چشم‌گیر خواهد داشت

نکات برگزیده مطلب
  • مایک نووگراتز(Mike Novogratz) مدیرعامل فعلی صندوق رمزارزی Galaxy Digital که همیشه یکی از طرفداران صنعت رمزارزی و به ویژه بیت‌کوین(BTC) بوده است، در تازه‌ترین صحبت‌های خود اعلام نموده که قیمت بیت‌کوین هرگز دوباره به زیر ۵ هزار دلار سقوط نخواهد کرد. وی که در زمان زمستان رمزارزی نیز نسبت به افزایش مجدد قیمت رمزارز و عبور از رکود بازار خوش‌بین بود، در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام نموده که «در صورت تحقق تحولات مثبت و ایجاد قدرت کافی در بازار، قیمت بیت‌کوین حتی به ۱ میلیون دلار هم خواهد رسید».

خوش‌بینی مایک نووگراتز

گرچه اخیرا رمزارز بیت‌کوین(BTC) تا حدودی دچار نوسانات قیمت شده است، اما افرادی همچون مایک نووگراتز(Mike Novogratz) مدیرعامل یک صندوق رمزارزی با نام Galaxy Digital که مقر اصلی آن در کانادا واقع شده است، همچنان نسبت به این رمزارز بسیار خوش‌بین هستند. حتی در زمستان رمزارزی که بازار دچار رکود بود و اغلب رمزارزهای بزرگ با روند نزولی ارزش دست و پنجه نرم می‌کردند، آقای نووگراتز همچنان نسبت به بیت‌کوین و آغاز یک روند صعودی امیدوار بود.

از این رو، به نظر می‌رسد که پس از عبور بیت‌کوین از زمستان رمزارزی در آوریل ۲۰۱۹، سرانجام خوشبینی‌های او به نتیجه رسیده و اکنون بازار رمزارزی در دوره‌ی افزایش قیمت و انتظارات قرار گرفته است. در واقع بسیاری از کاربران این صنعت، در سال ۲۰۱۹ انتظار تغییرات چشم‌گیر در قیمت رمزارزها را دارند.

 

بیت‌کوین ارزان‌تر از ۵ هزار دلار؟ هرگز

 آقای نووگراتز در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام نموده که بیت‌کوین هرگز به زیر قیمت ۵ هزار دلار باز نخواهد گشت. به عقیده‌ی او، بیت‌کوین برای مدتی بین قیمت ۱۰ هزار تا ۱۴ هزار دلار باقی خواهد ماند. وی در ادامه اعتراف کرد زمانی که قیمت بیت‌کوین به زیر ۸ هزار دلار می‌رسد، او احساس ناامنی و ناراحتی می‌کند، و زمانی که این رقم به کم‌تر از ۶ هزار دلار برسد، واقعا مضطرب خواهد شد. با این حال، وی همچنان موضع خودش در رابطه با اینکه بیت‌کوین هرگز به زیر ۵ هزار دلار نخواهد رسید را حفظ می‌کند.

مایک نووگراتز سابقا شریک بانک بزرگ گلدمن ساکس(Goldman Sachs) و یکی از مدیران سابق کمپانی مدیریت سرمایه‌گذاری Fortress Investment Group بوده است. وی اخیرا به یکی از افراد موفق وال‌استریت تبدیل شده است.

وی در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین به رکورد قیمت ۱۰ هزار دلاری خواهد رسید. این امر رخ داد و در دسامبر ۲۰۱۷ بیت‌کوین با عبور از مرز ۱۰ هزار دلار، تا رقم چشم‌گیر ۲۰ هزار دلار نیز افزایش قیمت داشت.

 

حمایت مالی نهاد‌ها

با تمام این تفاسیر، تمامی پیش‌بینی‌های آقای نووگراتز به حقیقت نپیوسته است. در سال ۲۰۱۸ کمپانی تحت مدیریت او یعنی Galaxy Digital بیش از ۲۷۲ میلیون دلار ضرر مالی را متحمل شد، در حالیکه قیمت سهام این شرکت در پایان آن سال با ۶۵ درصد کاهش ارزش نسبت به بالاترین قیمت خودش یعنی رقم ۲/۹۲ دلار برای هر سهام CAD بسته شد. البته Galaxy Digital توانست برای سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ چیزی در حدود ۱۳ میلیون دلار درآمد خالص بدست آورد، و ارزش سهام خود را به ۲ دلار برساند.

براساس گفته‌های نووگراتز، علاقه و سرمایه‌گذاری نهادها به زودی باعث خواهد شد که قیمت بیت‌کوین به بالاترین حد ممکن برسد. وی تخمین می‌زدن اگر تحولاتی همچون ساخت رمزارز لیبرا(Libra) باعث ایجاد نیروی کافی در بازار شوند، قیمت بیت‌کوین می‌تواند حتی تا مرز ۱ میلیون دلار نیز افزایش یابد.

 

نظر شما نسبت به خوش‌بینی‌های مایک نووگراتز و قیمت ۱ میلیون دلاری برای بیت‌کوین چیست؟ آیا پس از عبور از زمستان رمزارزی اکنون در وضعیت صعودی قرار گرفته‌ایم و رفته‌رفته شاهد افزایش چشم‌گیر قیمت رمزارزها خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Zycrypto

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا