اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

«فصل شکوفایی» رمزارزهای ثانویه اینبار متفاوت خواهد بود

چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس عقیده دارد که بازار رمزارزی نسبت به سال ۲۰۱۷ به بلوغ رسیده و اکنون این صنعت «بسیار سالم‌تر» از پیش است

نکات برگزیده مطلب
  • گرچه در سال ۲۰۱۷ شاهد آن بودیم که تعداد زیادی پروژه‌ی رمزارز تنها با ارئه‌ی یک نقشه‌ی راه و بدون در اختیار داشتن محصول واقعی اقدام به راه‌اندازی جمع‌آوری سرمایه یا ICO می‌کردند، اما در حال حاضر طبق اعلام آقای چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zhao) بازار رمزارزی اکنون به بلوغ رسیده و سرمایه‌گذاران نیز محتاطانه‌تر عمل می‌کنند. وی اخیرا با انتشار یک پست توییتری اعلام کرده که فصل جدید شکوفایی رمزارزهای ثانویه اینبار متفاوت خواهد بود.

فصل شکوفایی رمزارزهای ثانویه

رمزارزهای ثانویه در ماه‌های اخیر با سختی‌های زیادی روبرو بوده‌اند، به ویژه زمانی که در مقابل بیت‌کوین(BTC) مبادله می‌شدند، زیرا اغلب این رمزارزهای ثانویه دچار کاهش چشم‌گیر قیمت شده‌اند. این درحالیست که بیت‌کوین همچنان بر بازار رمزارزی حاکم است و چیزی در حدود ۶۴ درصد از مجموع سهم بازار را در اختیار دارد. با این حال، مدیرعامل صرافی بایننس(Binance) معتقد است که فصل رمزارزی بعدی که در آن شاهد افزایش چشم‌گیر قیمت و سهم بازار رمزارزهای‌ ثانویه باشیم، توسط محصولات و کاربران واقعی تقویت خواهد شد.

رمزارزهای ثانویه Crypto Bitcoin

 

این صنعت سالم‌تر از پیش است

شاید یکی از متداول‌ترین سوالاتی که در جامعه‌ی رمزارزی وجود دارد این است که فصل جدید شکوفایی رمزارزهای ثانویه چه زمانی آغاز می‌شود. این پرسش در حالی مطرح شده که رمزارزهای ثانویه طی چند ماه گذشته مغلوب تسلط بیت‌کوین بوده‌اند.

در زمان نگارش این مقاله رمزارز بیت‌کوین ۶۴/۶ درصد از سهم بازار رمزارزی را در اختیار دارد؛ با این حال آقای چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zhao) مدیرعامل بزرگ‌ترین صرافی رمزارزی جهان به تازگی اعلام نموده که فصل بعدی شکوفایی رمزارزهای ثانویه نسبت به آنچه که در سال ۲۰۱۷ شاهد آن بوده‌ایم، بسیار متفاوت خواهد بود.

وی با انتشار یک پست توییتری در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

تفاوت بین فصل رمزارز‌های ثانویه سال ۲۰۱۷ و فصل جدید در این خواهد بود که ما با نقشه‌ی راه و ایده‌ روبرو نخواهیم شد. پروژه‌های حاضر در فصل رمزارزهای ثانویه بعدی دارایی محصول و کاربر خواهند بود. البته آن‌ها همچنان یک سرمایه‌گذاری خطرناک و ریسک‌پذیر خواهند بود، اما این صنعت اکنون سالم‌تر از پیش است. Changpeng Zhao

چیزی که آقای ژائو در پست توییتری خود به آن اشاره کرده، در واقع هزاران پروژه‌ی رمزارزی است که در سال ۲۰۱۷ بدون داشتن هرگونه محصول واقعی اقدام به راه‌اندازی برنامه‌های جمع‌آوری سرمایه‌ می‌کردند و تنها با ارائه‌ی یک نقشه‌ی راه(Whitepaper) و استفاده از روش‌های بازاریابی تهاجمی، باعث سرمایه‌گذاری کاربران در پروژه‌های خود می‌شدند. با این حال شور و اشتیاق پیرامون صنعت رمزارزی آنقدر شدید بود که ICO می‌توانستند در کم‌تر از چند روز میلیون‌ها دلار سرمایه بدست آورند، و پس از مدت کوتاهی با در اختیار داشتن سرمایه‌های کلانی که از این برنامه‌ها بدست آورده‌اند، از بازار رمزارزی ناپدید شوند.

طبق گفته‌های آقای ژائو اینگونه رویداد‌ها دیگر تکرار نخواهند شد، زیرا صنعت رمزارزی اکنون بسیار بالغ‌تر شده و مردم نیز هنگام سرمایه‌گذاری در یک پروژه بسیار محتاطانه‌تر عمل می‌کنند.

 

نشانه‌هایی از امید برای رمزارزهای ثانویه؟

با نگاهی به بازار رمزارزی و نمودارهای تغییر قیمت متوجه خواهید شد که بیت‌کوین در چند هفته‌ی گذشته علائم کمی از ضعف را نشان داده است. همانطور که در ابتدای مقاله توضیح داده شد، میزان تسلط بیت‌کوین بر بازار رمزارزی(شاخصی که سهم نسبی بیت‌کوین در کل بازار رمزارزی را دنبال می‌کند) اکنون در ۶۴/۴ درصد قرار دارد.

به عبارت دیگر، بیت‌کوین تنها طی ۲ هفته‌ی گذشته حدود ۲ درصد از سهم بازار خود را به رمزارزهای ثانویه تسلیم کرده است.

رمزارزهای ثانویه
وضعیت سبز بازار رمزارزهای ثانویه

 

همچنین شایان ذکر است که امروز شاهد افزایش نسبی ارزش رمزارزها در بازار بودیم و تقریبا تمام رمزارزهای ثانویه بزرگ با افزایش قیمت روبرو بوده‌اند.

تنها گذر زمان مشخص می‌کند که آیا ضعف موقت بیت‌کوین می‌تواند به طور بالقوه به جایگاه پرشی برای رمزارزهای ثانویه تبدیل شود و یا ما همچنان شاهد آن هستیم که بیت‌کوین بخش اعظم بازار رمزارزی را در اختیار خود خواهد داشت؟

نظر شما در رابطه با اظهارات چانگ‌پنگ ژائو چیست؟ آیا فصل بعدی شکوفایی رمزارزهای ثانویه با تغییرات اساسی همراه بوده و ما نیز شاهد تحولی در بازار رمزارزی خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

منبع
Cryptopotato

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا