اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

میان شماره بلاک و قیمت بیت‌کوین همبستگی وجود دارد!

تحلیلگری با نام کاربری PlanB در توئیتر با انتشار نمودار تغییرات قیمت بیت‌کوین نسبت به شماره بلاک این رمزارز، همبستگی میان این دو فاکتور را آشکار کرد

نکات برگزیده مطلب
  • تغییرات قیمت بیت‌کوین یکی از معیارهایی است که در بازار مالی اصلی مورد توجه قرار گرفته است. با گذشت زمان، و اغلب به دلیل هیاهوی رسانه‌ها و شکست آستانه‌ی قیمتی جدید، گسترش بازارهای رمزارزی چند برابر شده است. تغییرات قیمت بیت‌کوین نسبت به شماره بلاک توسط یک تحلیلگر در شبکه‌ی اجتماعی توئیتر مورد بررسی قرار گرفته است.

طرح یک ایده

جیمی سونگ(Jimmy Song)، توسعه‌دهنده‌ی محبوب بیت‌کوین در حساب کاربری توئیتر خود از کاربران پرسید که آیا رابطه‌ای میان شماره بلاک و قیمت بیت‌کوین وجود دارد. در توئیت وی می‌خوانیم:

«آیا شخصی نموداری تهیه کرده است که در محور عمودی قیمت بیت‌کوین را در مقیاس دلار آمریکا و در محور افقی شماره بلاک‌ها را در عوض زمان نشان دهد؟»

کاربری با نام PlanB که یک تحلیلگر محبوب رمزارزی است، نشان داد که در واقع یک رابطه‌ی مثبت میان قیمت بیت‌کوین و شماره بلاک وجود دارد.

این نمودار نشان می‌دهد از زمان پیدایش بلاک اصلی نمودار در وضعیت صعودی قرار دارد. این نمودار با در نظر گرفتن رویداد نصف شدن پاداش استخراج هر بلاک بیت‌کوین(Halving) که در سال 2020 اتفاق خواهد افتاد، ترسیم شده است. به نظر می‌رسد قیمت بیت‌کوین که هم‌اکنون در بالای سطح 10 هزار دلاری قرار دارد، بر روی نمودار تاثیر گذاشته است و با افزایش شماره بلاک نمودار صعودی را ایجاد کرده است.

یکی از شدید‌ترین صعود‌های این نمودار هنگامی که شماره‌ی بلاک از یک میلیون به 1.5 میلیون رسید اتفاق افتاد و پس از آن به شرایط سکون مشاهده می‌شود. بیت‌کوین پس از رسیدن به شماره بلاک 5 میلیون به بیشینه‌ی قیمتی خود رسید و سپس تا شماره بلاک 6 میلیون شرایط سکون مشاهده می‌شود.

توییت جاش ریجر

جاش ریجر(Josh Rager)، تحلیلگر محبوب رمزارزی و عضو تیم مشاوره‌ای توکن Bacon و Level Invest در گذشته شرایط صعودی/نزولی را برای بیت‌کوین پیش‌بینی کرده بود. وی توئیت کرد:

«زمان مشاهده‌ی نوسان تغییرات قیمت بیت‌کوین. با گذشت زمان محدوده‌های جدید و قیمت شکل می‌گیرد. با شکسته شدن سطح 10,850 دلار به بالا روند جدید شکل می‌گیرد. بسته شدن بازار در کمتر از محدوده‌ی 10,189 دلار برای بیت‌کوین خوب نیست و احتمال ایجاد شرایط نزولی و کاهش به سطح 9800 دلار را ایجاد می‌کند که محدوده‌ی حمایتی محسوب می‌شود.»

در زمان نگارش این مقاله بیت‌کوین در سطح 10,592 دلار معامله می‌شود که در 24 ساعت گذشته رشد 2 درصدی داشته است. بیت‌کوین همچنین دارای ارزش بازار 192.76 میلیارد دلار است، حجم معاملات 24 ساعته این رمزارز نیز 20.115 میلیارد دلار است.

آیا روند صعودی نمودار تغییرات قیمت بیت‌کوین نسبت به شماره بلاک دائمی خواهد بود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Ambcrypto
دکمه بازگشت به بالا