اخبار و مقالاتمقاله

۷ نکته‌ی مهمی که هنگام سرمایه‌گذاری در صنعت رمزارزی باید از آن‌ها آگاه باشید

موارد بسیار ساده‌ای که آگاهی از آن‌ها خالی از لطف نیست و ممکن است از ضرر مالی شما جلوگیری کند

با وجود روند صعودی اخیر در بازار رمزارزی و افزایش قیمت بیت‌کوین(با نماد BTC)، تعداد کاربران تازه‌کار و ماینر‌ها در صنعت کریپتو ایران نیز به شکل چشم‌گیری افزایش یافته است. در این مقاله برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در صنعت رمزارزی را دارند توصیه‌هایی ارائه شده که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست.

cryptocurrency


 

بازار رمزارزی نوسان بسیاری دارد

رمزارزها به دلیل نوسانات قیمت بزرگ طی دوره‌های کوتاه مدت، به دفعات توانسته‌اند که در تیتر خبرگزاری‌های بزرگ ظاهر شوند. نوسان قیمت در صنعت رمزارزی بسیار رایج است، به ویژه در میان رمزارزهای ثانویه‌ی نوظهور، هرچند که حتی رمزارزهای بزرگ و اصلی بازار همچون بیت‌کوین نیز به دلیل تغییرات قیمت چشم‌گیر شناخته شده‌اند.  بخشی از این نوسانات قیمت ناشی از آن است که بازار رمزارزی توسط یک نهاد مرکزی کنترل و قانون‌گذاری نشده است.


 

از سرمایه‌گذاری خود محافظت کنید

متاسفانه این صنعت نسبت به کار‌های خلاف مصون نیست و به دلیل عدم آگاهی کاربران، موارد متعددی از هک و کلاهبرداری در آن وجود دارد. شما باید به عنوان یک سرمایه‌گذاری مسئولیت‌پذیر به دنبال حفظ امنیت کلید‌های خودتان بوده و تنها از صرافی‌های رمزارزی معتبر و قابل اعتماد برای تجارت رمزارزی استفاده کنید. باید به فکر ذخیره‌ی آفلاین دارایی‌های رمزارزی خودتان باشید و هرگر اطلاعات شخصی مهم مانند اطلاعات کاربری و یا کلمه‌ی عبور خودتان را با شخص دیگری به اشتراک نگذارید.


 

عملکرد رمزارزها

اگر شما در زمینه‌ی مبادله‌ی سهام و سایر ابزار‌های سنتی مالی تجربه داشته باشید، باید در نظر داشته باشید که رمزارزها به طور معمول از الگوها و منطق‌های مشابه پیروی نمی‌کنند. به جای اینکه از داده‌های عملکردی و سرمایه‌ی در حال گردش تبعیت کنند، رمزارزها معمولا نسبت به اخبار و اتفاقات پیرامون خودشان واکنش نشان می‌دهند و دچار تغییر قیمت می‌شوند. به همین دلیل شما به عنوان یک کاربر صنعت رمزارزی حتما باید از آخرین اخبار این صنعت آگاه بوده و نسبت به برخی از آن‌ها تصمیم‌های مبادلاتی مناسب اتخاذ کنید.


 

بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری

ساده‌ترین قاعده‌ی سرمایه‌گذاری این است که در زمان کاهش قیمت‌ها خرید کنید و در زمان افزایش قیمت‌ها دارایی‌های خود را بفروشید، همین امر برای صنعت رمزارزی نیز صادق است. توکن‌های دیجیتال ابزار‌های جدیدی هستند که مشخص کردن بالا و پایین بودن قیمت آن‌ها کار ساده‌ای نیست. در مقایسه با ابزار‌های سنتی، داده‌های تاریخی صنعت رمزارزی بسیار محدود هستند. به یاد داشته باشید که از خرید و یا فروش دارایی‌ها از روی ترس یا همان Panic Buy and Sell پرهیز کنید، زیرا در نهایت منجر به پشیمانی و ضرر مالی سنگین خواهد شد. در عوض اجازه دهید تا کمی زمان سپری شده و رمزارز مورد نظرتان به حالت عادی بازگردد.


 

یک سرمایه‌گذاری با ریسک بالا

بسیار مهم است که بدانید رمزارزها به عنوان یک سرمایه‌گذاری با ریسک بسیار بالا طبقه‌بندی می‌شوند، و شما باید تنها بخشی از سرمایه‌ی خود را در این صنعت وارد کنید. مانند هر ابزار مالی دیگری، در صنعت رمزارزی نیز این احتمال وجود دارد که سود کلانی بدست آورید، با این حال هرگز بیشتر از آنچه که توانایی از دست دادن دارید، در این بازار سرمایه‌گذاری نکنید. هرگز خانه‌ی خود را برای سرمایه‌گذاری در یک بازار ریسک پذیر نفروشید.


 

همه‌ی ارزها برابر نیستند

احتمالا از این موضوع آگاهی دارید که در بازار رمزارزها تعداد زیادی رمزارز متفاوت وجود دارد. قطعا نام رمزارزهای بزرگی همچون بیت‌کوین، اتریوم و لایت‌کوین به گوشتان خورده است. در واقع بیش از ۸۰۰ رمزارز مختلف وجود دارد و این رقم روز به روز افزایش می‌یابد. رمزارزهای مختلف با اهداف مختلفی ساخته شده‌اند، و شما به شکل گسترده‌ای در رابطه با رمزارز مورد نظر که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید، اطلاعات جمع‌آوری کرده و با آگاهی کامل وارد بازار شوید. در نظر داشته باشید که میزان آگاهی شما تعیین کننده‌ی بخش اعظم سود و یا ضرر مالی خواهد بود.


 

رمزارزها در حال تبدیل شدن به روند اصلی هستند

هرچه زمان بیشتری می‌گذرد، به تعداد دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی که صنعت رمزارزی را در آغوش گرفته و و رمزارزهای مختلف را می‌پذیرند، افزوده می‌شود. قانون، مقررات و نظارت در کنار نوآوری کارآفرین، در این بخش روز به روز افزایش خواهد یافت.

 

در صورت وجود ابهام، سوالات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

منبع
Cryptimi

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا