اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

دکتر ران پاول: دلار در حال خودتخریبی است و ممنوعیت بیت‌کوین از این امر جلوگیری نخواهد کرد

این سیاستمدار شناخته شده‌ و عضو سابق کنگره‌ی آمریکا گفت که پیشنهاد ممنوعیت بیت‌کوین در ایالات متحده به شدت غیر محتمل است

نکات برگزیده مطلب
  • آقای ران پاول(Ron Paul) عضو سابق کنگره‌ی آمریکا، اخیرا به عنوان مهمان شبکه‌ی سیاست‌های دارایی‌های دیجیتال در کنفرانس crypto Consensus حضور به عمل آورده است. وی به عنوان یک سیاستمدار بازنشسته اعلام کرد که ممنوع اعلام شدن بیت‌کوین امری کاملا نامحتمل و غیرممکن بوده و دلار ایالات متحده نیز گرفتار یک روند خودتخریبی شده است.

خودتخریبی دلار آمریکا

دکتر ران پاول(Ron Paul) عضو سابق کنگره‌ی آمریکا، اخیرا به عنوان مهمان شبکه‌ی سیاست‌های دارایی‌های دیجیتال در کنفرانس crypto Consensus حضور به عمل آورده است. این سیاستمدار بازنشسته و پدرخوانده‌ی جنبش آزادیخواهان طی بازدید خود در رابطه با مرگ دلار و رشد روز افزون رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) به عنوان یک دارایی درهم گسیخته و مستقل صحبت کرد.

آقای پاول طی مصاحبه‌ای که در این گردهمایی داشته اعلام نموده که تاکنون از لحاظ فنی به بیت‌کوین فکر نکرده ولی مجذوب عملکرد بازار بیت‌کوین و نوسانات قیمت آن شده است. وی در ادامه توضیح داد که بیت‌کوین یک جایگزین برای سیستم مالی فعلی ارائه کرده و او نیز به شدت از وجود یک بازار آزاد حمایت می‌کند.

ممنوعیت بیت‌کوین پیشنهادی به شدت غیرمحتمل به نظر می‌رسد

اوایل ماه جاری بود که آقای برد شرمن(Brad Sherman) یکی از اعضای کنگره‌ی آمریا، خواستار ممنوعیت کامل بیت‌کوین شد. وی در آن زمان اظهار داشت:

من از همکارانم خواستم تا در معرفی یک لایحه‌ی جدید برای ممنوع اعلام شدن خرید رمزارز توسط شهروندان آمریکا به من بپیوندند، به طوری که بتوانیم این جوانه را از ریشه بخشکانیم، به این دلیل که در واقعیت بخشی از قدرت ما ناشی از این است که دلار یک واحد استاندارد در مبادلات و تعاملات بین‌المللی است و رمزارزها باعث تضعیف آن می‌شوند. Ron Paul

زمانی که از آقای ران پاول در رابطه با گفته‌های آقای شرمن پرسیده شد، وی پاسخ داد که «از آنجایی که آقای شرمن تندرو است، نفوذ خود را از دست داده، اعلام ممنوعیت بیت‌کوین نیز بسیار بعید به نظر می‌رسد».

وی در ادامه افزود کنگره‌ی ایالات متحده به طور کلی علاقه‌ی زیادی به بیت‌کوین ندارد و واقعا آن را نادیده گرفته‌اند. هنگامی که از آقای پاول در رابطه با استدلال آقای شرمن و تهدید قدرت دلار توسط صنعت رمزارزی پرسیده شد، وی پاسخ داد:

استدلال وی معانی زیادی دارد. وی برای تشکیلات دولتی، افراد نظامی و هرکس دیگری که در سیستم بانکی حضور دارد، صحبت می‌کند. آقای شرمن موضع آن‌ها را نشان می‌دهد که «شما نباید با دلار دربیوفتید». اما من در رابطه با این موضوع نگران نیستم زیرا دلار در حال تخریب خودش است. Ron Paul

آقای پاول در کتاب خود که با نام «پایان کار FED» در سال ۲۰۰۹ منتشر شده، دلار ایالات متحده را به یک «بمب ساعتی» تشبیه کرده است، به همین جهت از وی پرسیده شد که آیا می‌توان در زمان نوسان بازار، رمزارزها را به عنوان یک حصار و محلی برای ذخیره‌ی ارزش در نظر گرفت. وی پاسخ داد که «شهروندان باید اجازه نگهداری سرمایه را داشته باشد، مردم آمریکا به دلیل وجود قانونی به نام ذخیره‌ی طلا یا Gold Reserve، برای سال‌های متمادی اجازه نداشتند طلا نگهداری کنند.

 با وجود سیاست‌های خارجی مبهم ایالات متحده، به نظر می‌رسد که یک بحرانی مالی بزرگ شبیه به سقوط مالی سال ۲۰۰۸ نزدیک است.

آقای پاول در ادامه افزود:

اعتماد به دلار موجب شده تا این حباب بزرگ‌تر شود. این حباب توانسته به مدت زیادی دوام آورده و بزرگ‌تر شود، این موضوع تنها باعث بدتر شدن اوضاع خواهد شد. Ron Paul

زمانی که از او در رابطه با نوسان و کاهش ارزش دلار سوال پرسیده شد، آقای پاول پاسخ داد که دلار نیز همواره بی‌ثبات است. وی در ادامه گفت:

در مقابل سرعتی که آن‌ها دلار چاپ می‌کنند، چند نفر واقعا قصد استفاده از آن را دارند. Ron Paul

از زمانی که قانون استاندارد طلا در سال ۱۹۷۱ برداشته شد، قدرت خرید دلار آمریکا نیز به شدت کاهش یافته است. وجود بی‌ثباتی در بیت‌کوین به دلیل این واقعیت است که BTC یک شکل جدید از پول می‌باشد که فراز و نشیب‌های زیادی پیش‌رو دارد؛ ممنوع اعلام کردن آن پاسخ مشکلاتی احتمالی نیست.

وی در ادامه افزود که رمزارزها به قانون‌گذاری و مقررات نیاز دارند، اما چه کسی مسئولیت قانون‌گذاری آن‌ها را بر عهده خواهد گرفت؟ زیرا در زمان رکود اقتصادی سیستم‌های مالی ایالات متحده کاملا قانون‌گذاری و تنظیم شده بود، اما این موضوع باعث جلوگیری از وقوع سقوط عظیم اقتصادی یک دهه‌ی گذشته نشد.

در نهایت آقای ران پاول افزود «به نظر می‌رسد که اعتماد زیادی در بیت‌کوین وجود دارد و مردم آن را می‌خرند، اما تعداد خریداران نیز مهم است، آیا چندین میلیون خریدار وجود دارد و یا تنها چند وام بزرگ خرید می‌کنند؟». در پایان از او پرسیده شد که آیا بیت‌کوین نگهداری می‌کند، وی پاسخ داد گرچه بنیان Ron Paul این رمزارز را می‌پذیرد، اما او هیچ بیت‌کوینی در اختیار ندارد.

نظر شما در رابطه با گفته‌های آقای ران پاول چیست؟ چه چیز باعث شده که او ممنوعیت بیت‌کوین را غیرمحتمل توصیف کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا