اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

تاخیر مجدد در تصمیم‌گیری کمیسیون SEC نسبت به ETF‌ بیت‌کوین و بی‌تفاوتی بازار رمزارزی نسبت به آن

این بار بازار رمزارزی بر خلاف دفعات قبل نسبت به این رویداد کاملا بی‌تفاوت عمل کرده و حتی پس از اعلام بتعویق انداختن ETF بیت‌کوین شاهد افزایش قیمت نیز بوده‌ایم

نکات برگزیده مطلب
  • پیشنهاد صندوق سرمایه‌گذاری قابل مبادله‌ یا ETFبیت‌کوین VanEck یکی از مواردی بود که فضای دارایی‌های دیجیتال به طور کلی نسبت به آن خوش‌بین بود؛ با این وجود امروز کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده یا SEC اعلام کرد که تصمیم‌گیری در رابطه با تصویب یا رد این ETF به تاریخ ۱۹ام آگوست موکول شده و یک بار دیگر با تاخیر مواجه هستیم. علی‌رغم تاخیر مجدد، بازار رمزارزی این بار رفتار متفاوتی نشان داده و قیمت رمزارز بیت‌کوین طی چند ساعت با افزایش ۵ درصدی روبرو شد.

تاخیر مجدد در تصمیم‌گیری SEC

یک روز زودتر از آنچه که همه انتظار آن را داشتند، یکی دیگر از تصمیم‌گیری‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) در رابطه با صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل مبادله‌ی بیت‌کوین به تعویق افتاد. این پیشنهاد صندوق سرمایه‌گذاری قابل مبادله‌ یا ETFبیت‌کوین یکی از مواردی بود که فضای دارایی‌های دیجیتال به طور کلی نسبت به آن خوش‌بین بود.

به رغم اینکه همه در انتظار این رویداد خبری بودند، باز هم رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) سریعا به آن واکنش نشان داد و پس از آن با افزایش پنج درصدی روبرو شد. این مورد باعث شد قیمت رمزارز بیت‌کوین برای مدتی هرچند کوتاه، از سطح ۸ هزار دلار عبور کند.

پیشنهاد ETFبیت‌کوین VanEck دوباره به تاخیر افتاد، اما هیچ‌کس اهمیت نمی‌دهد

تصمیم‌گیری کمیسیون SEC‌در رابطه با یکی از مورد انتظارترین پیشنهادات ETF که توسط VanEck و SolidX ارائه شده بود، یک بار دیگر با تاخیر مواجه شد. تغییر تاریخ و تاخیرهای قبلی عمدتا در بازار‌های نزولی اعلام می‌شدند و اغلب با سقوط قیمت همراه بودند، با این حال، این دفعه چنین چیزی رخ نداد.

اخبار مربوط به تاخیر تصمیم‌گیری SEC، به جای کاهش قیمت بیت‌کوین باعث شد که این رمزارز طی چند ساعت از قیمت ۷۸۰۰ دلار تا مرز ۸ هزار دلار جهش کند. آقای متی گرینسپن(Mati Greenspan) تحلیل‌گر بازار رمزارزی این افزایش قیمت را با انتشار یک پست توییتری اینگونه توصیف کرد:

از آنجایی که اکثر افراد فعال در صنعت رمزارزی انتظار چنین تاخیری را داشتند، بسیاری این تصمیم SEC را یک رویداد بی‌ارزش تلقی کردند. با وجود شکل‌گیری احساسات مثبت پیرامون بازار رمزارزی به دلیل افزایش قیمت رمزارزها در اوایل سال ۲۰۱۹، برخی حتی اعلام کرده‌اند که ممکن است این تاخیر مجدد به منزله‌ی یک فرصت خرید برای سرمایه‌گذاران باشد.

جدیدترین تاخیر اعلام شده از طرف کمیسیون SEC همچنین شامل یک نظرسنجی عمومی بود که آیا این سازمان قانون‌گذاری باید یک ETFبیت‌کوین تایید کند یا خیر.

 

اگر بیت‌کوین به واسطه‌ی تاخیر دچار افزایش قیمت می‌شود، پس در زمان تصویب چه خواهد شد؟

برای بسیاری از مردم، تصویب یک ETFبیت‌کوین توسط کمیسیون SEC مانند این است که این منبع قانون‌گذاری تمام موهبت‌های قابل وصف را به این کلاس دارایی اعطا کند. بسیاری معتقد‌اند که در صورت وقوع چنین رویدادی می‌توان آن را یک کاتالیزور برای رسیدن به قیمت‌های بسیار بالاتر توصیف کرد، زیرا به نظر خیلی از مردم، تصویب ETF از طرف کمیسیون SEC باعث مشروعیت بخشیدن به صنعت رمزارزی خواهد شد.

یکی از کاربران پلت‌فرم توییتر با انتشار یک نمودار نشان داده که در زمان معرفی اولیه ETF مربوط به فلز طلا چه اتفاقاتی رخ داده است. روند پارابولیک صعودی در این نمودار به شدت واضح است و نشان می‌دهد که مدت پس از تصویب ETF‌طلا، قیمت آن به شدت افزایش یافته است.

کمیسیون SEC تصمیم‌گیری و اعلام رای در رابطه با ETFبیت‌کوین VanEck را به تاریخ ۱۹ام آگوست موکول کرد.

این کاربر در پست توییتری مذکور همچنین اعلام می‌کند که ذخایر بیت‌کوین بسیار محدود‌تر از طلا هستند، بنابراین در صورت وقوع مورد مشابهی(تصویب ETFبیت‌کوین) برای بیت‌کوین ما شاهد افزایش چند برابری قیمت این رمزارز خواهیم بود.

جالب توجه است که رویداد‌های خبری منفی اخیر، از جمله هک شدن صرافی بایننس(Binance) و رسوایی مربوط به تتر(Tether) مانند قبل تاثیر چندانی بر بازار نداشتند و عملا شاهد تغییرات قیمت چشم‌گیر نبودیم. این عدم تغییرات به نوعی از نظرات آقای تام لی(Tom Lee) و دیگران افرادی که اعلام کرده‌اند بازار نزولی به پایان رسیده، پشتیبانی می‌کند.

آقای لی به عنوان تحلیل‌گر ارشد کمپانی مشاوره‌ی Fundstrat اعلام نموده که رسیدن قیمت بیت‌کوین به مرز ۳۲۰۰ دلار در ماه دسامبر در واقع پایین‌ترین حد ممکن و نقطه کف بازار برای چرخه‌ی فعلی بوده و ما اکنون در لحظه‌ی شروع یک روند صعودی قرار داریم. وی در مصاحبه‌ی اخیر برای ادعا‌هایش مبنی بر اینکه زمستان رمزارزی به پایان رسیده و ما شاهد افزایش مداوم قیمت‌ها خواهیم بود، ۱۳ دلیل ارائه کرده است.

آقای لی روز ۱۹ام می با انتشار یک پست توییتری نوشت:

پس از یک ضربه‌ی ناگهانی و سقوط به قیمت ۶۲۰۰ دلار، بیت‌کوین به قیمت ۸ هزار دلاری بازگشته و در حال تقویت روند مثبت صعودی است. همانطور که چند هفته‌ی پیش و طی گردهمایی Consensus 2019 گفتیم، ثابت شده که زمستان رمزارزی به پایان رسیده است. Tom Lee

نظر شما در رابطه با تاخیر مجدد در تصمیم‌گیری‌های کمیسیون SEC چیست؟ چه عواملی باعث شده که بازار رمزارزی نسبت به این تاخیر بی‌تفاوت عمل کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Newsbtc

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا