اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تمام خدمات ارائه شده توسط صرافی کریپتوپیا به حالت تعلیق درآمد. آیا باید با کریپتوپیا خداحافظی کنیم؟

طبق اعلامیه‌ای که در صفحه‌ی اول سایت کریپتوپیا به نمایش در آمده، شرکت نیوزیلندی Grant Thornton برای انحلال این صرافی و فروش دارایی‌های تحت مدیریت آن منتصب شده است

نکات برگزیده مطلب
  • پس از اینکه صرافی کریپتوپیا به مدت چند ساعت از دسترس کاربران خارج شد، همه بر این باور بودند که یک بار دیگر به این صرافی حمله شده و کاربران دارایی‌های خود را از دست خواهند داد. پس از گذشت حدود ۸ ساعت صرافی کریپتوپیا بر روی وب‌سایت رسمی خود یک بیانیه منتشر کرد و از انحلال این صرافی و توقف تمام خدمات ارائه شده، از جمله برداشت و واریز رمزارز خبر داد.

پس از تایید شدن حملات هک به صرافی رمزارزی کریپتوپیا(Cryptopia) که طی آن بیش از ۹ درصد تمام دارایی‌های تحت مدیریت این صرافی نیوزیلندی به سرقت رفت، پس از عدم دسترسی ۸ ساعته، یک بار دیگر خدمات ارائه شدن توسط این صرافی متوقف شد. کاربران با بازدید از وب‌سایت صرافی مذکور با پیغام ذیل مواجه می‌شوند:

در این پیغام آمده است:

آقایان دیوید روسکو(David Ruscoe) و راسل مور(Russell Moore) از شرکت Grant Thornton نیوزیلند روز گذشته برای انحلال صرافی کریپتوپیا منصوب شدند. علیرغم تلاش‌های مدیریت این صرافی برای کاهش هزینه‌ها و بازگشت به کسب و کار سودآور، به دلیل منافع مشتریان، کارکنان و سایر سهامداران، تصمیم به انحلال صرافی گرفته شد. افراد نام برده به نفع تمام سهامداران بر روی محفوظ نگه داشتن دارایی‌ها تمرکز خواهند کرد. تا پایان این رویه و تحقیقات لازم، تمامی فرایند‌های مبادله در این صرافی به حالت تعلیق در آمده است. با توجه به پیچیدگی‌های موجود در این فرایند، ما انتظار داریم که به جای چند هفته، این تحقیقات چندین ماه ادامه یابد. همچنین افراد منتصب شده برای این کار با توجه به تعهدات شرکت با کارشناسان مستقل و مقامات مربوطه نیز همکاری خواهند کرد. کمپانی Grant Thornton طی چند روز آتی در رابطه با اینکار با تمام مشتریان و تامین‌کنندگان ارتباط برقرار خواهد کرد. Cryptopia

این پیام زمانی منتشر شد که حدود ۸ ساعت از در دسترس نبودن صرافی مذکور می‌گذشت و کاربران بر این باور بودند که یک واقعه‌ی هک جدید رخ داده است. صرافی کریپتوپیا در ماه آوریل و پس از واقعه‌ی هک، دوباره فرایند‌های واریز و برداشت رمزارز را از سر گرفت به کاربران خود اجازه داد تا درصد مشخصی از دارایی‌های رمزارزی خود را برداشت کنند.

به رغم تلاش مسئولان این صرافی برای از سرگیری کسب و کار معمول و استفاده از افزایش قیمت اخیر در بازار رمزارزی، صرافی کریپتوپیا قادر به «کاهش هزینه‌ها و بازگردانی کسب و کار به حالت سودآور» نبوده است، از این رو افراد نام برده به عنوان انحلال کننده( liquidators  افرادی که دارایی‌های تحت مالکیت شرکت را نقد کرده و به واسطه‌ی آن قروض و بدهی‌های شرکت را پرداخت می‌کنند) منصوب شده‌اند. این افراد برای حفظ دارایی‌ها و پرداخت خسارت کاربران تا جای ممکن با صرافی مذکور همکاری خواهند کرد.

طبق معمول، چنین تحقیقاتی به چند ماه زمان برای تکمیل شدن نیاز دارد. کاربران باید برای دریافت اطلاعات و گام‌های  بعدی، منتظر تماس کمپانی Grant Thornton باشند، که معمولا از طریق ایمیل‌های ثبت شده بر روی صرافی این کار انجام خواهد گرفت.

نظر شما در رابطه با بیانیه‌ی صرافی کریپتوپیا چیست؟ آیا شاهد انحلال و تعطیلی این صرافی خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Nulltx

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا