اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

صرافی بایننس مورد حمله‌ی هکرها قرار گرفته و ۷ هزار بیت‌کوین از دست داد

هکرها توانسته‌اند از سیستم‌های امنیتی بایننس عبور کرده و همچنین برای برداشت این مقدار بیت‌کوین، محدودیت انجام تراکنش ۱۰۰ بیت‌کوینی آن را دور بزنند

نکات برگزیده مطلب
  • براساس گزارشاتی که روز گذشته منتشر شده است، صرافی رمزارزی بایننس(Binance) که از لحاظ میزان حجم مبادله بزرگ‌ترین صرافی رمزارزی جهان محسوب می‌شود، دچار یک حادثه‌ی هک شده و بیش از ۷ هزار واحد رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) از کیف‌پول‌های گرم(Hot Wallet) این پلت‌فرم به سرقت رفته است. فرایند‌های برداشت و واریز فعلا تعلیق شده‌اند، اما کاربران همچنان می‌توانند در این پلت‌فرم به مبادله‌ی رمزارز بپردازند.

صرافی رمزارزی بایننس(Binance) که از لحاظ میزان حجم مبادله بزرگ‌ترین صرافی رمزارزی جهان محسوب می‌شود، روز سه‌شنبه دچار یک حادثه‌ی هک شد و بیش از ۷ هزار واحد رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) از کیف‌پول‌های گرم(Hot Wallet) این پلت‌فرم به سرقت رفت. براساس بروزرسانی اخیر آقای چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zhao) مدیرعامل صرافی مذکور، هکر‌ها توانسته‌اند علاوه بر رمزارزهای بیت‌کوین، تعداد زیادی از کلید‌های API‌کاربران، کد‌های 2FA و احتمالا اطلاعات دیگری را بدست آورند.

همچنین گفته شده که تمام بیت‌کوین‌های سرقتی طی یک تراکنش از حساب‌های این صرافی خارج شده‌اند و هکر‌ها توانسته‌اند به نحوی محدودیت برداشت ۱۰۰ بیت‌کوین را دور بزنند.

آقای ژائو در رابطه با این موضوع توضیح داد:

هکر‌ها با حوصله‌ی زیادی صبر کرده‌اند و توانسته‌اند از طریق چندین حساب ظاهرا مستقل، در زمان مناسب به صورت هماهنگ عمل کنند. این تراکنش به نحوی صورت گرفته که تمام بررسی‌های امنیتی ما را دور بزند. بسیار مایه تاسف است که ما نتوانسته‌ایم قبل از اجرایی شدن این تراکنش جلوی آن را بگیریم. زمانی که این تراکنش صورت گرفت، هشدار‌های مختلفی در سیستم‌های ما به صدا درآمد. پس از آن ما سریعا روند برداشت را غیرفعال کردیم. Changpeng Zhao

آقای ژائو در ادامه خاطر نشان کرد که رمزارزهای سرقتی تنها ۲ درصد از کل بیت‌کوین‌های نگهداری شده توسط این صرافی را شامل می‌شوند، زیرا حجم زیادی از دارایی‌های بایننس در کیف‌پول‌های سرد(Cold Storage) نگهداری می‌شود.

آقای ژائو با گذر از این مسئله یادآور شد که یک بررسی امنیتی کامل انجام خواهد گرفت و این روند تقریبا یک هفته طول می‌کشد. در طول این مدت فرایند‌های سپرده‌گذاری و برداشت به حالت تعلیق درمی‌آید، اما مبادله‌ی رمزارز همچنان امکان‌پذیر است.

اخبار مربوط به این واقعه‌ی هک اثرات منفی خاموشی بر روی بازار رمزارزی داشت و باعث کاهش ۲/۶ درصدی ارزش کلی بازار شد. رمزارز بیت‌کوین نیز با کاهش ۰/۸ درصد به قیمت ۵۸۶۰ دلار رسید، که نشان می‌دهد جامعه‌ی رمزارزی به «SAFU» بودن دارایی‌هایشان، اعتماد دارند. SAFU به معنای امنیت کامل دارایی‌های کاربران می‌باشد.

آیا این اتفاق باعث پذیرش و حرکت به سوی صرافی‌های غیر متمرکز توسط کاربران خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Sludgefeed

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا