اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

ترون، انتخاب اول توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای غیرمتمرکز

با وجود افزایش تسلط ترون بر حوزه‌ی نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز(dApp)، بازهم رمزارز TRX نتوانسته افزایش قیمتی خاصی را تجربه کند

نکات برگزیده مطلب
  • براساس پست توییتری آقای میشا لدرمن(Misha Lederman) که روز ۲۱ام آوریل منتشر شده است، در حال حاضر ترون(TRON) از لحاظ تعداد نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز جدید طی ۳۰ روز گذشته برترین پلت‌فرم در میان رقبا می‌باشد، اما با وجود تسلط این پلت‌فرم dApp بازهم قیمت رمزارزهای TRX تغییر چشم‌گیری در بازار نداشته و همچنان پلت‌فرم‌های دیگری همچون اتریوم در این زمینه پیشتاز هستند.

تکنولوژی بلاک‌چین یکی از صنایع نوظهوری است که اخیرا توانسته توجه‌ی زیادی را به خود جلب کند. پلت‌فرم‌هایی همچون اتریوم، EOS و ترون نیز به پناهگاهی برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز(یا dApp) تبدیل شده‌اند. با این حال، این پلت‌فرم‌ها در یک نبرد بی‌پایان برای تسلط و برتری در بازار قرار دارند. براساس پست توییتری آقای میشا لدرمن(Misha Lederman) در حال حاضر ترون(TRON) در وضعیت بهتری نسبت به رقبای خود قرار دارد.

آقای لدرمن با انتشار یک پست توییتری از وضعیت فعلی سه پلت‌فرم بزرگ نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز یعنی ترون، EOS و اتریوم خبر داد. وی در این پست توییتری نشان داده که چه تعداد نرم‌افزار غیرمتمرکز طی ۳۰ روز گذشته بر روی این سه شبکه‌ی قدرتمند منتشر شده است، و به نظر می‌رسد که ترون با اضافه شدن ۱۱۱ نرم‌افزار غیرمتمرکز طی این مدت در جایگاه اول قرار دارد. در مقابل اتریوم با ۷۴ نرم‌افزار غیرمتمرکز جدید و EOS نیز با ۳۹ نرم‌افزار غیرمتمرکز در جایگاه بعدی قرار دارند.

این ارقام نشان می‌دهند که شبکه‌ی ترون با ۴۱/۵ درصد افزایش، شبکه‌ی اتریوم با 4/4 درصد افزایش و شبکه‌ی EOS نیز با 8/6 درصد افزایش نرم‌افزار غیرمتمرکز روبرو شده‌اند. به همین ترتیب آقای لدرمن معتقد است که توسعه‌دهندگان نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز اکنون پلت‌فرم ترون به نسبت به دیگر پلت‌فرم‌های حاضر ترجیه می‌دهند.

سرعت و مقیاس‌پذیری

در پاسخ به ادعای یکی از فالورها مبنی بر اینکه بسیاری از نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز مبتنی بر ترون از کیفیت پایینی برخوردار هستند، آقای لدرمن استدلال کرد که در حال حاضر ترون چندین مورد کلکسیونی دارد که نمی‌توان آن‌ها را جای دیگری مستقر کرد. وی در ادامه توضیح داد که این کلکسیون‌ها(بازی‌ها) را نمی‌توان در پلت‌فرم‌های دیگری هم چون اتریوم پیاده‌سازی کرد، زیرا اتریوم سرعت و مقیاس‌پذیری مورد نیاز برای رسیدگی و رفع نیاز‌های آن‌ها را ندارد.

این گفته‌های آقای لدرمن دو مبحث و نیاز بسیار مهم در اغلب پلت‌فرم‌های نرم‌افزار غیرمتمرکز را نشان می‌دهد، که عبارتند از سرعت و مقیاس‌پذیری؛ در حقیقت این عوامل حوزه‌ی اصلی رقابت در میان پلت‌فرم‌های نرم‌افزار غیرمتمرکز مختلف است زیرا توسعه‌دهندگان تمایل دارند تا مقیاس‌پذیرترین و سریع‌ترین پلت‌فرم ممکن را انتخاب کنند.

قیمت رمزارز ترون: یک سوال بزرگ

اینکه از لحاظ مقیاس‌پذیری و سرعت مقام اول را داشته باشید یک چیز است، و اینکه این بتوانید این برتری را به قیمت تبدیل کنید مسئله‌ی دیگری است. یکی از کاربران توییتری در رابطه با این موضوع ابراز نگرانی کرده است و اعلام نموده که تسلط ترون در بخش توسعه‌ی نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز هنوز در بازار و قیمت رمزارزها TRX منعکس نشده است. این درحالیست که پلت‌فرم‌های توسعه‌ی نرم‌افزار غیرمتمرکز دیگری همچون اتریوم، توکن‌هایی با بالاترین قیمت در بازار دارند.

نمودار تغییر قیمت TRX طی ۳ ماه گذشته تا به امروز

پشتیبانی شدید

این مورد نیز توسط پلت‌فرم ترون بدست آمده است، زیرا جامعه‌ی ترون همواره یک پایگاه پشتیبانی و در دسترس برای شبکه و رمزارز TRX محسوب می‌شود. در واقع، برخی کاربران توییتری اعتراف می‌کنند که حتی نمی‌توانند به دیگری رمزارزهای بازار نگاه کنند زیرا آن‌ها به طور کامل جذب TRX و شبکه‌ی ترون شده‌اند.

نظر شما در رابطه با ارقام ارائه شده توسط آقای لدرمن چیست؟ چه چیز باعث شده با وجود تسلط ترون بر بازار dApp باز هم نتواند به قیمت چشمگیری در بازار رمزارزی برسد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

منبع
Zycrypto

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا